Без категорії

Епоха маршруток завершується?

Незабаром автопарк комунального підприємства “Електротранс” поповниться десятьма новими великогабаритними автобусами.

Після підняття вартості проїзду в маршрутках до п’яти гривень і шести після 20.00, багато хто з містян пересів на тролейбус. Адже платити на півтори гривні менше все ж вигідніше, особливо, коли їдеш кілька разів на день. Тим більше, що тролейбусний парк у Хмельницькому помолодшав.
За чотири роки каденції Олександра Симчишина на маршрути міста вийшло 37 нових тролейбусів, серед них десять здатні їхати там, де немає контактної мережі, тобто без струмоприймачів. Водій тролейбуса слідкує лише за дорожнім рухом і безпечно везе пасажирів.
Чого не скажеш про маршрутки. Водії тут, як “шумахери”: і везуть, і по телефону розмовляють, і встигають гроші за проїзд узяти, і решту здати. Буває, що й на зупинці не стануть та ще й посваритись можуть, не кажучи вже про “комфорт”, а квиток за проїзд узагалі не дають. Тому й точних даних, скільки вони перевозять пасажирів, немає. Буває, їдеш, зігнувшись, на одній нозі, а підпирає тебе сусід, бо ж поручні є далеко не в усіх маршрутках, а тут ще й шансон горлає, а коли температура повітря висока, то й зомліти можна. Ні, таки у великогабаритному транспорті краще: і салон більший, навіть якщо не сидиш, то стоїш як людина, в повний зріст і ніхто тобі не кричить у спину: “Двері зачини, ще раз, сильніше!”. До речі, ніде в світі немає громадського транспорту, де двері має відчиняти і зачиняти пасажир, а в наших приватних маршрутках є. Втім, сподіваємося, що з часом невеличких маршруток, які стали масовим явищем на початку 1980-х, зробивши справжній переворот у сфері міських пасажирських перевезень, на дорогах залишиться зовсім мало. А їм на зміну прийдуть сучасні тролейбуси та автобуси.
Місто незабаром має закупити в лізинг десять нових великогабаритних комунальних автобусів. На маршрути міста вони мають вийти приблизно через декілька місяців. Це мало статись раніше, але банк, який надаватиме кредит, змінив умови договору.
“За рішенням 37-ї сесії міськради було передбачено 20 відсотків першого внеску і на 36 місяців розбивали погашення тіло кредиту. Тепер потрібно внести 40 відсотків, тобто 19 мільйонів 442 тисячі і при цьому відсоткова ставка зменшується з 16 відсотків до 15. В цьому плюс”, — каже директор ХКП “Електротранс” Віктор Паламарчук. За його словами, нові автобуси будуть схожі на нові тролейбуси, тільки в них стоятиме дизельний двигун і коробка-автомат італійського виробництва.
Окрім цього, транспортні засоби будуть пристосовані до пасажирів з обмеженими можливостями, а їх загальна пасажиромісткість складе 105 осіб, з них місць для сидіння — 31. Також автобуси матимуть кондиціонери, пристрої GPS, системами відеоспостереження, радіоустаткування, систему інформування пасажирів, зовнішній гучномовець для оголошення номера маршруту.
Якими маршрутами їздитимуть нові автобуси — поки що не відомо, але те, що вони покращать роботу громадського транспорту, однозначно.

Ольга Сєргєєва

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *