Соціум

“Школа життя” — не рятівне коло, а фундамент упевненості в собі

Запорукою міцної держави є те, щоб знайти призначення кожному громадянину. На жаль, життя часто викидає за межі суспільного устрою людей із вадами здоров’я. Їм важко проявити себе у будь-якій сфері діяльності. Прихистком душі та нивою для самореалізації дітей-інвалідів у нашому місті є центр соціальної реабілітації “Школа життя”. Про основні напрямки його роботи наша розмова з директором центру Любов’ю ДМИТРУК.

Запорукою міцної держави є те, щоб знайти призначення кожному громадянину. На жаль, життя часто викидає за межі суспільного устрою людей із вадами здоров’я. Їм важко проявити себе у будь-якій сфері діяльності. Прихистком душі та нивою для самореалізації дітей-інвалідів у нашому місті є центр соціальної реабілітації “Школа життя”. Про основні напрямки його роботи наша розмова з директором центру Любов’ю ДМИТРУК.

— Пані Любове, чого вчить вихованців “Школа життя”?
— Того, як дитині-інваліду розкрити резерви своїх можливостей і стати суспільно корисною. Головною метою діяльності центру є підготовка таких дітей до самостійного життя і праці, створення найсприятливіших умов для їх розвитку.

— Яким чином досягаєте цієї мети?
— У період доби, коли дитина з обмеженими можливостями найбільш активна, вона повинна бути під наглядом фахівців. Тому “Школа життя” забезпечує денний догляд. Основні процедури реабілітації дитина проходить на базі центру. У випадку, якщо дитина-інвалід навчається у загальноосвітньому навчальному закладі за денною формою та потребує послуг центру, їх вона може отримати відповідно до індивідуальної програми реабілітації за окремим графіком. Ми надаємо психологічні, педагогічні, медичні та консультативні послуги. Проводимо заняття на комп’ютері з корекції мовлення та зору, художньої праці, фізично-оздоровчі вправи та заняття з формування господарсько-побутових навичок.

— Як розвантажуєте дітей від розумової та фізичної праці?
— Підсумком корекційно-виховної роботи є дитячі свята. Так, уже стали традиційними заходи “Золота осінь”, “Свято іменинника”, новорічні ранки, відзначення Міжнародного жіночого дня, Великоднього свята, Міжнародного дня захисту дітей… Наші вихованці беруть участь у фестивалях творчості “Повір у себе”, “Барви життя” тощо.

— Чи належно облаштоване приміщення центру, вистачає оснащення?
— Наш центр оснащений сучасно-оздоровчим, ігровим обладнанням та засобами реабілітації, зокрема тренажером (динамічний параподіум для пацієнтів, які страждають паралічем нижніх кінцівок тулуба, реабілітаційним обладнанням та обладнанням для сенсорної кімнати (сприяє покращенню емоційного стану, зниженню неспокою та агресивності, зняттю нервової збудженості, тривожності, нормалізації сну, активізації мозкової діяльності, прискоренню відновлювальних процесів після захворювань).

— Діти якого віку стають вихованцями вашого центру?
— Від 2 до 18 років, які отримали статус інваліда. Наповнення групи — вісім осіб.

— До роботи центру залучаєте охочих допомогти?
— Так, з дітьми працюють волонтери. Залучення молоді до реабілітаційного процесу дозволяє створити можливість наслідувати прийняті у соціумі моделі поведінки молоді, манеру спілкування, організувати спільне дозвілля. Якщо хтось із читачів “Проскурова” бажає приєднатися до нашої роботи або віддати до нас свою дитину, звертайтеся за адресою: вул. Зарічанська, 20/2 (школа №22), телефон 71-60-35.

Наш кор.
Фото з архіву редакції

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *