У межах співпраці з європейським банком реконструкції і розвитку місто закупить 50 нових тролейбусів, 10 з яких на автономному ходу.
Хмельницький — одне з небагатьох міст України, яке не знищило тролейбусну інфраструктуру. Навпаки, місто її розвиває і робить на неї ставку в майбутньому, як на великогабаритний та екологічно чистий транспорт. Нині маршрутна мережа складається з 24 тролейбусних маршрутів. Їх загальна довжина 193,7 км. Щорічно послугами КП “Електротранс” користуються майже 42 мільйони пасажирів, з яких приблизно 30 мільйонів — пільговики. З 1 липня в тролейбусах Хмельницького остаточно запровадили систему безготівкової оплати за проїзд. І хоча в електронному квитку ще не все ідеально, головне, що обраний правильний шлях і місто йде ним, не звертаючи.
Влада міста постійно моніторить ситуацію: коригуються тролейбусні маршрути, збільшується кількість тролейбусів, вводяться нові, додаткові маршрути, закуповується нова техніка. До слова, протягом 2017-2020 років місто придбало 32 тролейбуси, 5 з них на автономному ходу. Це дало змогу запустити маршрут, де немає контактної електромережі.
А на початку цього року, на позачерговій сесії Хмельницької міської ради, депутати прийняли програму розвитку електротранспорту громади. Вона розрахована на 2021-2025 роки та передбачає понад півтора мільярда гривень фінансування з міського бюджету. За ці кошти заплановано не тільки підтримувати комунальне підприємство “Електротранс” та здійснювати компенсацію за пільговий проїзд, а й суттєво оновити тролейбусний парк, в якому зі 121 тролейбуса 87 вже відпрацювали встановлений для них термін експлуатації. Тоді на позачерговій сесії міський голова зазначав, що є можливість зменшити заплановані витрати на оновлення тролейбусного парку, оскільки Хмельницький став переможцем одного з етапів державного проєкту, спрямованого на придбання тролейбусів у рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком. Це дає можливість купувати електротранспорт не лише за фінансовий ресурс громади.
І ось нещодавно на своїй сторінці у Фейсбуку Олександр Симчишин повідомив, що кредитний комітет Європейського банку реконструкції та розвитку в Лондоні погодив нашому місту можливість отримати кредит на закупівлю тролейбусів. “Наступний крок — підписання угоди про підготовку кредитного фінансування. Після підписання угоди маємо розробити техніко-економічне обґрунтування, пройти низку бюрократичних процедур (погодження Міністерством фінансів та Антимонопольним комітетом) і вийти на підписання основної угоди. Ставка кредитування поки що невідома, адже ми працюємо над тим, аби отримати гарантію від Європейського союзу, що може суттєво її знизити. Працюємо над закупівлею 50 одиниць, 10 з яких на автономному ходу”, — написав міський голова. Водночас Олександр Симчишин зазначив, що цей проєкт передбачатиме також співфінансування міста в розмірі 10%. Це дасть змогу покращити матеріально-технічну і ремонтну базу “Електротрансу”. Щодо нових тролейбусів, то частина з них працюватиме на існуючих маршрутах, а частина, в тому числі й автономні, вийдуть на нові маршрути у різні мікрорайони міста.
“В рамках проєкту плануємо отримати грантові кошти від європейських інституціїй на розробку плану мобільності міста. Цей план допоможе нам стратегічно спланувати всю мобільність міста (рух автомобільного і громадського транспорту, велосипедистів, пішоходів), знайти недоліки і виправити їх. Сюди входитимуть питання графіків руху транспорту, дорожньої розмітки, роботи світлофорів, будівництва нових велодоріжок та пішохідних ділянок, заїзних кишень і т.д.”, — зазначив міський голова.
Ольга Сєргєєва