Актуально

Комунальний транспорт остаточно переходить на е-квиток

Про це 19 березня під час брифінгу повідомив
заступник міського голови Микола Вавришук.

Реформа громадського транспорту в Хмельницькому розпочалась ще наприкінці 2016-го. Тоді КП “Електротранс” закупило 85 переносних валідаторів. Вони слугували для обліку та видачі пасажирам квитків. Кондуктори носили їх на шиї і обілечували пасажирів, просканувавши свою спеціальну карту через валідатор. На квитку була вказана дата і час його придбання, а також ціна, маршрут і номер тролейбуса. Це давало змогу перевірити, скільки пасажирів оплатили проїзд за конкретний період часу на будь-якому маршруті. Це був свого роду трамплін для запровадження електронного квитка. У 2019 році валідатори почали встановлювати на поручнях у тролейбусах. Паралельно тривали роботи із налаштування системи. Вона передбачала запровадження єдиного електронного квитка для усіх пасажирів, які мали його активовувати через валідатори самостійно. Перші е-квитки безкоштовно отримали пільгові категорії населення, і система запрацювала в тестовому режимі. За словами заступника міського голови Миколи Ваврищука, зараз електронним квитком користується вже 44 тисячі пільговиків — це більше половини з тих, хто має право на безкоштовний проїзд. Втім видача е-квитків пільговикам продовжується, але вже зараз можна сказати, що ті, хто їх отримав, активно ними користуються. За день система фіксує в комунальному транспорті 20 тисяч валідацій. У вихідні дні показник нижчий — 12-13 тисяч валідацій саме пільговими картками, каже заступник міського голови.
За прогнозами, з 1 травня в місті планують запровадити систему електронного квитка абсолютно для усіх громадян. Тобто розрахунки в громадському комунальному транспорті будуть здійснювати через електронну картку. Її вже можна купити в торгових точках, які знаходяться на зупинках громадського транспорту. “Наразі вже понад 250 пасажирів, які оплачують проїзд, ними користуються. Коштує е-квиток 40 грн. З низ 30 грн становить вартість самої картки, а 10 грн можна використовувати для оплати проїзду. Потім електронний квиток потрібно поповнювати грішми, як ми це робимо, поповнюючи банківську картку. Зараз поповнити е-квиток можна через сайт MyCity — через особистий кабінет, через сайт компанії Gerc — за номером квитка, а також через термінали City24 та iBox, — зазначив Микола Ваврищук. — Зараз працюємо і з “ПриватБанком”, і з “Ощадбанком”, щоб можна було і через їхні додатки поповнювати. Також триває робота над запровадженням мобільного додатка для поповнення електронного платного квитка. Найближчим часом буде доступно 6-7 способів поповнення квитка”, — розповів Микола Ваврищук.
Пасажири, які рідко користуються комунальним транспортом чи не бажають купувати електронний квиток, зможуть користуватися разовим електронним квитком. Його можна буде придбати в терміналах. Матиме він QR-код, і його, так само, як і електронний квиток, потрібно прикладати до валідатора. А ось кондукторів у комунальному транспорті з часом не буде.
“Фактично поки є кондуктори, ми можемо розраховуватись готівкою, можемо карткою. Але через деякий час ми дійдемо до того рішення, коли можна розраховуватись тільки електронним квитком”, — зазначив Микола Ваврищук. Адже головна мета запровадження єдиного електронного — прибрати при оплаті готівку, щоб водій займався прямими обов’язками, щоб було відомо, скільки реально їздить пасажирів. Це дасть можливість видозмінювати маршрути в залежності від кількості людей, які ними користуються. Водночас це контроль. До речі, контролювати пасажирів будуть представники контро-льної служби. Коли вони входитимуть у салон, то валідатори не працюватимуть, а відтак “зайці” вже не зможуть провалідувати квиток. За словами в.о. начальника управління транспорту та зв’язку Сергія Шепурева, штраф за безоплатний проїзд у громадському транспорті дорівнюватиме п’ятикратній вартості проїзду, тобто за нинішніми цінами — 17,5 гривні. Втім цього року вартість проїзду в тролейбусах підвищать, але для власників електронного квитка вона і надалі становитиме 3,50 гривні.
Після повного і остаточного переходу на електронний квиток у комунальному транспорті електронний облік в Хмельницькому мають запровадити й у приватному громадському транспорті.

Ольга Сєргєєва

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *