Минулого тижня на території ХКП “Електротранс” відбулася презентація перших п’яти тролейбусів, придбаних на умовах лізингу. Всього ж до хмельницького тролейбусного депо мають надійти 10 нових машин. Сума замовлення складає майже 100 мільйонів гривень. Тролейбуси отримали бортові номери від 035 до 039, продовживши серію нумерації нових машин у депо, та пройшли обов’язкове обкатування.
“Автоскладальний завод №1 ПАТ “АК “Богдан Моторс” виконав договір на поставку п’яти низькопідлогових тролейбусів “Богдан Т70117”, — повідомив міський голова Олександр Симчишин, перерізаючи символічну стрічку. — Це перші тролейбуси, що мають певний запас автономного ходу. Вони не застосовуватимуться на окремих маршрутах, бо без контактної мережі живлення можуть проїхати лише п’ять кілометрів. Але вони здатні оминати затори та місця можливого скупчення транспорту через ДТП”.
У нових тролейбусів досить незвичний насичений яскраво-голубий колір, який одразу привернув увагу журналістів.
“Цей колір, — розповів місь-
кий голова, — розробила Агенція розвитку міста разом з фахівцями, які створювали бренд-бук Хмельницького, і він максимально наближений до нашого бренду…”
Як тільки міський голова та директор підприємства перерізали стрічку — тролейбуси один за одним виїхали за прохідну, щоб прямувати за своїми маршрутами. Керівник комунального підприємства Віктор Паламарчук не приховував радості: “Сьогодні справді для нас щасливий день. Завдяки міській владі продовжуємо оновлення рухомого складу парку, покращуючи при цьому якість перевезень пасажирів. Нові тролейбуси зручні та комфортні для всіх категорій населення, оскільки створені з врахуванням сучасних вимог до електротранспорту в Україні. Для людей з обмеженими можливостями тролейбуси мають відкидний пандус, обладнані кріпленнями для фіксації інвалідних візків та мають спеціальні місця в салоні”. На запитання журналістів, яким чином підбирали водіїв на нові машини, директор зауважує, що це робила створена на підприємстві комісія. Вона враховувала багато критеріїв, зокрема стаж роботи в “Електротрансі”, добросовісність та безаварійність.
Усміхненими та щасливими виглядали й водії новеньких “рогатих”. У чотирьох із п’яти водіїв-чоловіків напарниками будуть водії-жінки. Серед них є сімейна пара Ярошенків — Юрій та Людмила.
Сергій Фаринюк, з яким мені вдалося поспілкуватися, працюватиме з Володимиром Наконечним. В обох великий досвід роботи на підприємстві. І вони не приховували, що дуже раді новій техніці, на якій працюватимуть. Юрій зізнався, що за 18 років це перша його нова машина: “Богдан” кардинально відрізняється від тролейбусів, на яких мені довелося працювати раніше”, — каже чоловік. Справді, у новеньких тролейбусів комп’ютеризовані всі функції. Кабіна оснащена кондиціонером. Працює система автоматичного опускання струмоприймачів. Здалеку видно табло, а на ньому номер і маршрут, за яким рухається тролейбус. У салоні також є табло і можливість голосового супроводу оголошення зупинок. Опалення надзвичайно ефективне: за кілька хвилин чотири потужні обігрівачі нагрівають повітря до комфортних показників. Крім того, в задній частині є люк для додаткової вентиляції. Місце водія комфортне, все під рукою. Інформативний сенсорний дисплей сповіщає водія про всі процеси, що відбуваються і в мережі, і в системах самого тролейбуса. Всі інші функції: зовнішнє і внутрішнє освітлення, звукова сигналізація, системи захисту і контролю також працюють відмінно. В цьому водії могли переконатися під час тривалого стажування.
Загалом, відповідно до конт-ракту, Хмельницький отримає 10 тролейбусів “Богдан Т70117” вартістю більше 32 мільйонів гривень та 10 автобусів “Богдан А70132” за 42 мільйони гривень.
“Ті тролейбуси, які надійдуть від заводу-виробника в жовтні, матимуть запас автономного ходу в чотири рази більший від цих — 20 кілометрів, — поінформував Олександр Симчишин. — Ось їх ми й використовуватимемо на нових тролейбусних маршрутах. Наразі розглядаємо кілька варіантів, про які обов’язково розповімо громаді. Це, скажімо, маршрути, що сполучатимуть мікрорайони, де немає тролейбусної мережі. У такий спосіб можна буде транспортно з’єднати Дубове — Ракове, Ракове — Львівське шосе або ж Лезневе та Ружичну. Це дозволить місту зекономити на прокладанні електромереж із тяговими підстанціями. Не секрет, що вартість нового транспорту значно нижча вартості облаштування сучасної електромережі”.
Задоволений результатами співпраці і директор регіонального управління Приватбанку Юрій Браніцький.
“Спільними зусиллями можна подолати будь-які проблеми, особливо, які не вирішувалися багато років. Серед них і оновлення технопарку комунальних підприємств. Адже сучасне обладнання й техніка набагато ефективніші, а ще комфортніші для споживачів. За допомогою фінансових інструментів, якими володіє наш банк, завдяки волі депутатів міськради та наполегливості керівників міста Хмельницького маємо позитивне вирішення проблеми. Фінансування цього проекту відбувається на умовах лізингу. Це — найсучасніша технологія придбання основних засобів. Зручність у тому, що не потрібні додаткові кошти для застави, бо машини, передані в користування, є власністю банку. Облікова ставка нижча, ніж ставка Національного банку України. Це наш внесок у соціальний розвиток міста”, — поділився Юрій Браніцький.
“Купуючи новий енергоефективний транспорт, — зауважив Олександр Симчишин,— ми заощаджуємо електроенергію і зменшуємо витрати на її споживання. А ще ми ставили за мету оновити тролейбусний парк за свою каденцію на 27 одиниць, а вийде 35 (враховуючи капітально відремонтовані машини). І зупинятися на цьому не збираємося…”
Вікторія Стандрійчук