Рішення минулої 53-ї сесії міської ради щодо повернення до попередньо встановлених тарифів на пасажирські перевезення, неабияк вистраждане депутатами у сесійних баталіях з перевізниками, цього тижня знову зазнало змін. Під тиском останніх, які вдалися до гучних протестних акцій, виконавчий комітет міської ради вирішив надати завершення процедурі регуляторного акта. Після терміново проведених громадських слухань члени виконкому нинішнього вівторка на своєму засіданні поставили крапку в цій епопеї. Щоправда, вона не стала остаточною і матиме продовження.
Рішення минулої 53-ї сесії міської ради щодо повернення до попередньо встановлених тарифів на пасажирські перевезення, неабияк вистраждане депутатами у сесійних баталіях з перевізниками, цього тижня знову зазнало змін. Під тиском останніх, які вдалися до гучних протестних акцій, виконавчий комітет міської ради вирішив надати завершення процедурі регуляторного акта. Після терміново проведених громадських слухань члени виконкому нинішнього вівторка на своєму засіданні поставили крапку в цій епопеї. Щоправда, вона не стала остаточною і матиме продовження.
Це позачергове засідання проходило у розширеному форматі: за участю депутатів міської ради, членів громадської ради при міськвиконкомі, представників громадських об’єднань та перевізників. У проекті рішення, представленого на обговорення, були запропоновані тарифи: 3 і 3,50 грн. — для перевезення пасажирськими автобусами й маршрутками відповідно. Перший тариф члени виконкому попередньо узгодили, враховуючи повноту інформації щодо обрахованих перевізниками розрахунків. Натомість до іншої групи перевізників, які здійснюють перевезення маршрутками, виникли запитання. Зокрема, щодо сумнівності підготовлених даних про фактичний пасажиропотік. Крім того, їх цікавило, чому в інших обласних центрах, прирівняних до Хмельницького, ціни на проїзд у маршрутках нижчі при тій же вартості пального та запчастин.
Ці та інші претензії на свою адресу, зокрема щодо культури обслуговування і ставлення до пільгових категорій, перевізники не сприйняли, висунувши контраргументи. Вони вважають, що їх втягують у політичні процеси з наближенням місцевих виборів, крім того, утискують у правах, надаючи переваги комунальному транспорту. Як результат, зчинився неабиякий ґвалт, сторони вдалися до взаємних звинувачень. Шалений тиск перевізників ледь не призвів до закриття засідання, але спільними зусиллями всіх його учасників конфлікт вдалося пригасити. Підприємцям, які здійснюють перевезення маршрутками, запропоновано провести дослідження свого пасажиропотоку за участю громадськості, після чого підготовлені ними повні розрахунки розглядатимуться на предмет економічного обґрунтування — з визначенням нового тарифу. Поки що на період цієї підготовчої роботи для маршруток діятиме тариф у 3 гривні.
Ааналізуючи ситуацію, виконуючий обов’язки міського голови, секретар міської ради Костянтин Чернилевський зазначив: “Дехто з посадовців і депутатів міської ради занадто “облюбували” пасажирський транспорт на догоду своїм інтересам”. Він доручив провести службове розслідування діяльності управління транспорту і зв’язку, якщо воно виявить порушення з боку посадовців, справа буде передана до прокуратури.
Володимир Разуваєв