Реалії життя

Здобути професію карантин не завадить

Пандемія COVID-19 та суворі правила карантину змусили школярів і студентів пристосовуватися до змін у навчальному процесі. Для студентів це особливо небезпечно, адже йдеться про здобуття професійних знань і навичок.
Ризики зниження успішності молоді виникли під час дистанційного навчання, бо більшість лекцій відбуваються онлайн, а не всі мають рівний доступ до Інтернету. Йдеться про малозабезпечених студентів, які комп’ютером користувалися не вдома, а в громадських місцях, наприклад, в аудиторіях вишів чи бібліотеках. Не завжди компʼютер був в іногородніх студентів, які винаймають житло або мешкають у гуртожитках.
І навіть якщо комп’ютер — не проблема, то сама програма передачі матеріалу могла дати збій. Студентам важко було чітко визначити розклад занять, деякі переносилися на пізні години. Проте пристосуватися до нових умов більшості таки вдалося й загалом освоєння матеріалу у вишах — на задовільному рівні.
Про це запевняють і спеціалісти, зокрема начальник управління професійної освіти та ресурсного забезпечення облдержадміністрації Антоніна Харчук. За її словами, хмельницькі виші з викликами карантину успішно справилися. Скарг на систему дистанційного навчання від студентів не надходило. Деякі викладачі і студенти навіть онлайн за обміном навчалися за кордоном.
“Навчатися дистанційно водночас просто й складно. Просто, бо економиш час на дорогу до вишу та збори. До того ж “дистанційка” не змушувала рано вставати, що особливо оцінили “сови”. А щодо труднощів, було важко через відсутність повноцінної комунікації з одногрупниками. Вдома є багато подразників, які відволікають від навчання. Малорухомий спосіб життя на карантині негативно позначився на фізичному стані здоров’я. Щодо того, як вплинув карантин на успішність, тому, хто з комп’ютером на ти, було значно легше”, — ділиться враженнями студент Хмельницького національного університету Богдан Семцов.
Натомість проблем із проживанням студентів під час карантину в хмельницьких гуртожитках не виникало. Мешкати там у період пандемії їм не заборонялося. Але в пік поширення коронавірусу деякі обмеження таки були. Наприклад, студенти не мали права без поважної причини покидати гуртожитки. Якщо ж за особистими обставинами таки доводилося на певний час покинути гуртожиток, назад студент мав повернутися з довідкою про негативний тест на коронавірус. І лише тоді міг заселитися в спільну кімнату.
Не просто було в період карантину й виробничу практику проходити. Але, як стверджує Антоніна Харчук, підприємства й організації таки давали згоду на прийняття студентів. Фахові навички вони отримували в закладах, які в період пандемії працювали в закритому режимі з дотриманням усіх правил епідбезпеки.
Дуже багато навчального матеріалу студентам доводилося освоювати самостійно. Студенти ділилися на підгрупи, адже досі діє обмеження — не більше 20 осіб в аудиторії. Це викликало додаткові навантаження не лише на студентів, а й на викладачів, яким доводилося викладати матеріал двічі.
Пора студентства завжди вважалася одним із найяскравіших періодів життя: дискотеки, капусники, вечірки, інші розваги. На жаль, коронавірус вкрав майже рік повноцінних емоцій у студентства. Бо, якщо правила ще можна знайти в книзі, то дружба онлайн не наповнює енергетично.
Вперше молодим людям доводиться навчатися в таких складних умовах. Тут велику роль відіграють їхня відповідальність, самоконтроль та усвідомлення того, що, попри все, необхідно здобувати якісну освіту. Для більшості — це єдиний раз у їхньому житті.

Ірина Салій

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *