Місто і влада

Індустріальний парк як інструмент економіки

Індустріальний парк — територія для промислового розвитку. Метою створення таких парків є забезпечення підприємств переробної галузі спільною розвиненою інфраструктурою та забезпечення контролю над
виробництвом і впливом на довкілля.

Зазвичай індустріальні парки розташовуються на околицях міст поблизу транспортних вузлів: портів, летовищ та залізниць, що дозволяє зменшити витрати на перевезення. В Хмельницькому для створення такого об’єкта відвели місце на східній окраїні міста, неподалік Давидковецького перехрестя.
Управління економіки міської ради вже оприлюднило концепцію індустріального парку “Хмельницький”, а також заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки. Після вивчення зауважень та пропозицій детальний план території затвердять на засіданні виконавчого комітету міської ради. Наступним кроком стане замовлення проектно-кошторисної документації.
За словами начальника управління економіки міської ради Оксани Новодон, восени на сесію міської ради винесуть питання про проведення конкурсу з вибору керуючої компанії для індустріального парку “Хмельницький”.
“Відповідно до норм законодавства органи влади не можуть управляти індустріальним парком. Ці функції повинні бути покладені на конкретну компанію. Це може бути і комунальне підприємство, однак, як свідчить практика інших міст, ― така організація малоефективна. Щоб просувати ідею створення індустріального парку та залучити партнерів з-за кордону, компанія має володіти потужним менеджментом. Вона виконуватиме адміністративні функції й обиратиме учасників індустріального парку. У Хмельницькому є зацікавлені структури, які мають можливості, щоб виконувати функції керуючої компанії. Підписання договору між міською владою та керуючою компанією дозволить слідкувати за тим, чи компанія виконує покладені на неї обов’язки. У разі їх невиконання договір може бути розірвано”, ― розповідає Оксана Новодон.
Проект детального плану території індустріального парку розробило львівське ТОВ “Комфортбуд”. Територія площею 90,9 га на Він-ницькому шосе, 18 поділена на дев’ять ділянок. Одна з них призначена для обслуговуючих приміщень, решта — для розміщення виробничих потужностей.
У першу чергу на території парку збудують адміністративні будівлі, автотранспортне підприємство, логістичний та митні склади, пожежне депо. У наступні кілька років на території парку з’являться виробничі потужності. Пріоритетними напрямками господарської діяльності визначено агропереробку, текстильне виробництво та машинобудування. Перевагу надаватимуть учасникам, орієнтованим на постійний інноваційний процес, залучення висококваліфікованих фахівців, формування нових ринків збуту, створення замкнених циклів виробництва.
“Міська рада підписала меморандуми з чотирма місцевими підприємствами, які виявили бажання увійти до індустріального парку. Усі учасники матимуть ряд пільг: безмитне ввезення обладнання, яке не виробляється в Україні, нижчий відсоток оренди земельних ділянок, звільнення від пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. За змогою сприятимемо їм у залученні безвідсоткових кредитів. Окрім пільг з боку органів місцевого самоврядування, очікуємо, що Верховна Рада прийме зміни до податкового та митного кодексів України, що передбачають систему преференцій для індустріальних парків”, ― зазначає Оксана Новодон.
Перед тим, як на територію індустріального парку зайдуть виробничники, місто має забезпечити створення там відповідної інфраструктури. А це потребує чималих коштів. Найдороговартіснішою інвестицією буде будівництво під’їзної дороги ― це коштуватиме приблизно 200 мільйонів гривень. Ще 17 мільйонів гривень потрібно буде витратити на будівництво каналізаційно-насосної станції та мереж водопостачання і відведення, створення мереж зовнішнього освітлення обійдеться у майже сім мільйонів гривень, розчищення річки Південний Буг ― у три мільйони, а прокладання газопроводу — в понад 460 тисяч гривень. Витрати пов’язані із прокладенням лінії електропередач та будівництвом розподільчого пункту з прибудованою трансформаторною підстанцією візьме на себе ПАТ “Хмельницькобленерго”.
“З місцевого бюджету виділити такі кошти буде складно, тому намагатимемося залучати фінансування з Державного фонду регіонального розвитку. Також сподіваємося на секторальну підтримку Європейського Союзу для проектів регіонального розвитку. Розглядатимемо механізми фінансування з різних джерел. Ймовірно, державно-приватного партнерства чи залучення кредитних ресурсів”, ― каже Оксана Новодон.
У органах місцевого самоврядування сподіваються, що витрати зі створення індустріального парку вдасться компенсувати уже за 10 років. Крім того, завдяки реалізації проекту в місті очікується створення понад трьох тисяч робочих місць.
Додаткові можливості криються у місці розташування індустріального парку. Через дорогу Е-50 об’єкт зв’язаний з логістичним центром “Нової пошти”, а також нефункціонуючим ринком та летовищем.
У міській раді кажуть, що розвиток цих територій належить до компетенції обласних органів влади, тому передбачають співпрацю з обласною державною адміністрацією у питанні максимального використання існуючого потенціалу для розвитку регіону.

Ірина Бабієнко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *