Актуальне інтерв'ю

Хмельницький туристичний: ламаємо стереотипи

Для обласного центру з нетуристичним іміджем “міста базарів” важливо зламати стереотипні уявлення про себе і насамперед у самих хмельничан. Для цього в місті почали реалізовувати проект “Створення інноваційних об’єктів туристичної інфраструктури Хмельницького регіону із туристично-логістичним центром у місті Хмельницькому”, а також презентували туристичний календар фестивалів та спортивних подій. Детальніше про те, як Хмельницький планує стати туристичним центром, в інтерв’ю розповів Хмельницький міський голова Олександр СИМЧИШИН.

— На початку трохи статистичної інформації. Якою сьогодні є інфраструктура індустрії гостинності міста і скільки грошей міський бюджет отримав минулого року від туристичного збору?
— У Хмельницькому наразі працюють 14 готелів та 501 заклад громадського харчування. В 2018 році туристичний збір становив 1% від вартості кожної доби тимчасового розміщення, за рік надійшло 269,5 тисячі гривень до місцевого бюджету.
Наша індустрія гостинності охоплює різні форми діяльності в сфері послуг. Це готельний, ресторанний і транспортний бізнес, екскурсійна діяльність тощо. Безумовно, це великий ресурс працівників, кількість яких має тенденцію змінюватись.

— Навіть активні українські мандрівники майже нічого не знають про туристичний потенціал Хмельницького, сприймаючи його лише як транзитний населений пункт або “місто базарів”. Як плануєте зламати цей стереотип?
— Насамперед маємо на меті відкрити місто для його мешканців. Саме вони повинні якнайкраще знати Хмельницький, його історію і туристичний потенціал. Якщо хмельничани пишатимуться містом, у якому мешкають, то з гордістю запрошуватимуть гостей з усіх куточків країни. Тому зараз наші акції та заходи здебільшого орієнтовані на місцевих. По-друге, маємо в пріоритеті розвиток подієвого та гастрономічного туризму. По-третє, сприйняття Хмельницького як транзитного пункту треба перетворити в перевагу, розробивши туристичні програми для зупинки на вікенд.

— Повз Хмельницький проходять величезні туристичні потоки, наприклад, дорогою з Києва до Кам’янця-Подільського чи зі сходу України в Карпати. Чи може місто запропонувати щось таке, що заохотить туристів зробити тут зупинку?
— Наша родзинка — подієвий туризм. За рік проводимо більше 200 мистецьких заходів. Тобто, майже щодня щось відбувається. Проводимо фестивалі, цікаві всім, незалежно від віку чи вподобань. Найпопулярніші з них — фестиваль рок-музики Rock&Buh, джазовий фестиваль JazzFest Podillya і цьогорічна новинка — фестиваль оркестрових шоу ArtMajorShow. Масштабний фестиваль Respublica цього року знову відбудеться у Хмельницькому. Чимало гостей міста залишились під враженням від Різдвяного ярмарку, його особливої атмосфери і обіцяли повернутись в Хмельницький знову саме у період новорічних вакацій. У 2019-ому відбудуться дев’ять масштабних фестивалів. У нас можна спробувати справжню подільську традиційну кухню, а деякі оригінальні страви можна скуштувати лише в Хмельницькому.
Крім того, мало хто знає, що в місті створено ряд унікальних закладів, які були першими в Україні, а окремі і сьогодні залишаються єдиними на її теренах. Це і Хмельницький міський монотеатр “Кут”, і наш музей-студія фотомистецтва, і обласний художній музей — насправді перший в Україні музей сучасного мистецтва, заснований у 1990-ті роки. А ще є школа іконопису “Нікош” — наша особлива гордість.

— У Хмельницькому порівняно мало архітектурних пам’яток. На чому тоді можна зробити візуальний акцент? Що обов’язково треба побачити, щоб місто запам’яталося туристу?
— Історія та архітектура нашого міста дуже цікава. Над її вивченням активно працюють місцеві краєзнавці. Ми вже реалізували проект “Говорять старовинні будівлі” шляхом розміщення інформаційних табличок з QR-кодами на історичних будівлях. Тому тим, хто в нас вперше, порадив би прогулянку центральними вулицями. Лише так ви відчуєте атмосферу Хмельницького. Не менш цікаве наше сучасне мистецтво. Неодмінно варто побачити унікальні скульптури Миколи Мазура, створені з металобрухту. Їх надзвичайно люблять діти, і вже це доводить, що скульптури — особливі. Маємо цікаві мурали, тому під час прогулянки Хмельницьким варто роздивлятися навсібіч.

— Цьогоріч Хмельницький має понад дев’ять мільйонів гривень на розвиток туризму завдяки державному фінансуванню проектів регіонального розвитку. На що саме плануєте витратити ці кошти?
— Маємо в планах встановити сенсорні інформаційні кіоски, які слугуватимуть джерелом інформації для мешканців та гостей міста. Також збираємося організувати модульний туристичний інфоцентр (ТІЦ), розробити централізований Інтернет-портал, що міститиме інформацію про туристичні центри регіону та логістичні дані. Не менш важливим є навчання та підвищення кваліфікації кадрів у сфері створення інноваційних об’єктів туристичної інфраструктури Хмельницького регіону та розвитку внутрішньорегіонального туризму на Хмельниччині.

— Цього року ви плануєте відкрити міський ТІЦ. Чи визначене вже місце його розташування? Якою буде концепція його роботи?
— Звичайно, місце вже обрали. ТІЦ плануємо розташувати біля кінотеатру імені Тараса Шевченка — в самому серці Хмельницького. Туристи, гості регіону зможуть тут знайти необхідну для себе інформацію: транспортні послуги, туристичні маршрути, основні туристичні атракції, проживання, заклади харчування тощо.

— Чи варто ламати стереотип про “місто базарів”? Можливо, його можна використати на користь розвитку туризму?
— Базар — це особливість нашого міста, адже він слугує чудовою атракцією для туристів. Шопінг-туризм у нас є дійсно розвиненим та популярним. Не можна повністю відмовлятися від цього. Кажуть, половина хмельничан шиє, а інша половина продає те, що пошила перша. То чому б не використати цю особливість? Наше місто цілком може стати українською столицею моди — як дорослої, так і дитячої. Маємо багато програм з підтримки малого бізнесу. Отже, як бачите, ми самі зацікавлені в тому, щоб наш ринок не припинив існування.

— Чи вже має Хмельницький власну стратегію та програму розвитку туризму? Чи є в планах розробка й розвиток бренду міста?
— У 2016 році було затверджено Програму розвитку міста Хмельницького у сфері культури на період до 2020 року “50 кроків, що змінять місто”, де є окремий розділ щодо розвитку туристичної галузі міста. В планах розробити окрему програму для туризму.
В лютому 2018 року ми оголосили відкритий творчий конкурс на визначення розробника бренду і брендбуку для міста Хмельницького. Участь узяли 24 учасники зі всієї України, а переможцями стали місцеві дизайнери. Ідея збереження в логотипі герба міста дала змогу залишити впізнаваність, яка формувалася тривалий час. Елементи символу — три стріли символізують перетинання безлічі можливостей, що відкриває Хмельницький для кожного, перетинання безлічі шляхів і напрямків. Місто розвивається беззупинно. Хмельницький змінюється. Хмельницький щодня новий. Саме таке розуміння сьогодення та майбутнього міста, лягло в основу усієї концепції бренду.
Ми заохочуємо активне використання логотипу міста, шрифтів та зображень. Насправді люди цікавляться саме брендом міста і часто консультуються з нами щодо його використання.

— Як місто зараз працює над маркетингом та промоцією? Які заходи заплановані на цей рік?
— Нещодавно у нас відбувся легкоатлетичний пробіг вулицями міста Khmelnytskyi City Run. Для нас дуже важливо заохочувати хмельничан до фізичної активності та участі у марафонах. З нетерпінням чекаємо на міжнародний фестиваль народної хореографії HlushenkovFolkFest (12-17 червня) та молодіжний фестиваль MyFest (29-30 червня).
Також плануємо участь у міжнародних туристичних виставках. Минулого року ми представляли місто на ХІХ міжнародній виставці в рамках Львівського міжнародного форуму індустрії туризму та гостинності Lviv TourExpo 2018, в якій плануємо взяти участь і цього року.
Необхідну інформацію про місто можна дізнатися з розробленого цьогоріч календаря подій, мапи “Хмельницький Цікавий” та мапи області “Подорожуй з Хмельницького”. Також туристам будуть цікаві листівки, магніти, на яких зображені візитівки та “фішки” міста.

— Нещодавно в обласному центрі відбувся круглий стіл на тему: “Сучасний Хмельницький цікавий для туристів”. Якими є його підсумки? І чи будуть ухвалюватися за підсумками якісь конкретні рішення?
— Під час круглого столу відбувались досить продуктивні дискусії, що дало змогу почути думку саме турактиву. Дуже змістовним був виступ Олександра Лієва, який не лише розповів про свій досвід розвитку туристичної сфери, а й надав чіткі рекомендації щодо нашого міста. Звісно, не все у нашій роботі ідеально. Завдяки заходу виявили декілька проблем, які турбують представників турактиву, і ми вже починаємо займатися їх вирішенням.

— Якими, на вашу думку, є три найбільші виклики/проблеми туріндустрії міста? Які три найбільші переваги?
— Три найбільші виклики туріндустрії Хмельницького: подолати стереотипи, які створюють хибне враження про місто; забезпечити доступність інформації про події, заходи, заклади міста; підвищити рівень якості надання туристичних послуг.
Три найбільші переваги тур-індустрії Хмельницького: дістатись до міста дуже зручно завдяки вдалому географічному розташуванню; Хмельницький — зелене місто парків та скверів, яке визнано одним з найбільш безпечних, найчистіших і найкомфортніших обласних центрів України; розвинений подієвий та гастротуризм (подільська, європейська, грузинська, китайська кухні), до того ж за цінами, які приємно вражають українських та іноземних гостей.

Портал zruchno.travel

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *