З 1 травня в Україні набрав чинності Закон “Про житлово-комунальні послуги” (прийнятий у листопаді 2017-го), який передбачає нарахування пені за несвоєчасну сплату послуг за кожен день прострочення, а також низку інших важливих змін. Закон запускає ринок житлово-комунальних послуг, встановлює чіткі правила взаємовідносин між споживачами та надавачами послуг, дає споживачам механізм захисту своїх прав.
Про ці та інші питання йшлося на семінарі “Просто про реформу житлово-комунального господарства та створення наглядових рад при комунальних підприємствах”. Співорганізаторами семінару стали Хмельницька міська рада, місцева коаліція Ради реформ Хмельниччини та група “Реформа енергетичного сектора” Реанімаційного Пакета Реформ (РПР). На заході були голови ОСББ з Хмельницького, Кам’янця-Подільського і Нетішина, а також представники муніципальних управляючих компаній, управління житлово-комунального господарства, хмельницьких комунальних підприємств. Семінар відбувся у рамках Програми сприяння громадській активності “Долучайся!”, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку.
У першій частині семінару експерт групи “Реформа енергетичного сектора” РПР Сергій Пінчук розповів про види управління багатоквартирним будинком і порядок визначення управителя. Учасники з’ясовували, які зміни щодо споживачів комунальних послуг відбудуться з травня цього року. Присутні мали змогу обговорити з експертом, окрім нарахування пені за несвоєчасно сплачені послуги, які передбачає цей Закон, впровадження типових видів договорів, які дозволять співвласникам будинків або окремим споживачам самостійно обирати модель постачання комунальних послуг у їхніх будинках; домовлятися з компанією-управителем, яка надаватиме послуги, щодо вартості послуг.
Про інструменти контролю комунальних підприємств та створення наглядових рад експерт розповів у другій частині семінару.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК