Соціум

З центру міста заберуть білборди

У міській раді представники ГО “Центр UA” організували публічні консультації щодо створення нових правил розміщення зовнішньої реклами на вулицях Хмельницького. Висловили свою думку представники місцевої влади, підприємці й громадські активісти.

 

У міській раді представники ГО “Центр UA” організували публічні консультації щодо створення нових правил розміщення зовнішньої реклами на вулицях Хмельницького. Висловили свою думку представники місцевої влади, підприємці й громадські активісти.

Координатор ГО “Центр UA” у Хмельницькій області Олег Черненко розповів, що формат проведення публічних консультацій у багатьох випадках ефективніший за звичні громадські слухання.

“У публічних консультаціях беруть участь зацікавлені особи й активні хмельничани. У результаті обговорень у тісному колі з’являється якісне рішення, наприклад, як впорядкувати рекламу на вулицях міста”, — зазначив Олег Черненко.

Головний спеціаліст з реклами міського департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Валентина Кравченко презентувала основні нововведення проекту рішення, яке може врегулювати проблемні моменти щодо розміщення реклами в обласному центрі. За її словами, все частіше хмельничани скаржаться на засилля реклами. Найбільше не люблять білборди. Тому в майбутньому міська влада планує забрати їх з центральної частини міста.

“У проекті рішення ми виділяємо чотири зони, де розміщається зовнішня реклама, — розповідає Валентина Кравченко. — Перша зона — центральна. У проекті рішення ми розширили її межі: вулиця Кам’янецька між мостами через Південний Буг і Кам’янецький переїзд і вулиця Свободи від вулиці Пушкіна до Прибузької. Тобто цей квадрат включає в себе всі центральні вулиці. У першій зоні плануємо не розміщувати білборди розміром 3х6 і рекламу на фасадах будинків”.

Також Валентина Кравченко зазначила, що департамент архітектури, містобудування і земельних ресурсів працює над зменшенням засилля реклами на вулиці Проскурівській. Так, нещодавно було прийнято рішення забрати всі штендери, які заважали руху громадян, на її пішохідному відрізку від вулиці Соборної до Грушевського.

Крім того, знімають рекламні об’єкти з фасадів будинків центральної частини Хмельницького. Нині залишається 26 таких об’єктів. Проте міська влада не розриває достроково договорів з підприємцями, а чекає завершення їх терміну дії, щоб не завдавати бізнесу неочікуваних фінансових збитків.

“На початку січня також проводився демонтаж самовільно встановленої реклами на фасадах будинків і конструкцій, у яких завершився термін експлуатації. Три конструкції демонтували власники й дев’ять — КП “Хмельницькбудзамовник”. Загалом упродовж 2016-2017 років демонтовано понад 50 пошкоджених і незаконно встановлених рекламних засобів”, — підкреслила Валентина Кравченко.

Проте не всі підприємці, які займаються рекламним бізнесом у Хмельницькому, погоджуються з такими змінами. На їхнє переконання, обмеження діяльності у центральній частині міста є порушенням антимонопольного законодавства. Так, приватний підприємець Володимир Подалко вважає, що краще залишити чинне положення про розміщення зовнішньої реклами й натомість боротися з незаконною рекламою.

“Якщо демонтувати з вулиць міста всі рекламні засоби, встановлені без дозволів, тоді питання про засилля зовнішньої реклами зникне. У занедбаному стані саме незаконно встановлені білборди. Тому потрібно починати з них. Крім того, ми єдине місто в Україні, де власників рекламних конструкцій можуть оштрафувати за нескошену траву біля білборду. Ми платимо чи не найвищу ціну в Україні за оренду, тому варто враховувати й наші побажання”, — наголосив Володимир Подалко.

Висловлені на публічних слуханнях думки увійдуть у проект рішення, який, можливо, нарешті врегулює ситуацію з зовнішньою рекламою у місті й зробить Хмельницький красивішим та охайнішим.

Андрій ЯЩИШЕН

Фото автора

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *