Соціум

261-й — уже на лінії

Це перший тролейбус, якого в ХКП “Електротранс” капітально відремонтували і дали друге життя.

Це перший тролейбус, якого в ХКП “Електротранс” капітально відремонтували і дали друге життя.

Не секрет, що 80 відсотків тролейбусного парку цього комунального підприємства вже давно мали б списати. Але завдяки ремонтній службі їм щороку подовжують працездатний вік. Що ж до капітального ремонту, то зважувалися на нього довго. Адже для цього потрібні значні кошти та спеціалісти.
“Остаточне рішення приймали на погоджувальній раді, — розповідає директор “Електротрансу” Віктор Паламарчук. — Обговорили розрахунки й дали добро. Матеріали та запчастини купували вже тоді, коли сформували бригаду спеціалістів, якій доручили виконати роботу від початку і до кінця. Зізнаюся, що довелося навіть вдатися до хитрощів, аби переманити назад одного з наших фахівців, який на той час працював у Вінниці”.
Старий тролейбус відновили повністю, замінивши в ньому всі основні запчастини та агрегати. Кожен працівник бригади “реаніматологів”, відповідаючи за свою ділянку роботи, починав, як кажуть, з нуля. Бо, коли машину розібрали, виявилося, що в ній майже нічого живого не залишилося. Тож чаклувати довелося над усім, навіть над каркасом кузова. Робили все добротно, дбаючи про комфорт пасажирів. Скажімо, кузов утеплили пінопластом, замінили всю електропроводку, обшивку салона, сидіння, шини, встановили економні світлодіодні ліхтарі, кутники з алюмінію, що мають привабливий вигляд, реставрували поручні. Майже вся “начинка” двигуна, заднього моста, тягових теж нова. Загалом, на капремонт тролейбуса витратили 600 тисяч гривень, з них 400 — це власні кошти підприємства, а 200 виділили з міського бюджету.
“Хочу подякувати тим, хто ремонтував цей тролейбус: електрослюсарю Віктору Терлецькому,  рихтувальникам Олександру Гуржію та Віктору Паляниці, маляру Леоніду Комелькову, електрогазозварникам Володимиру Оборонкову та Віталію Вітюку, слюсарям Леоніду Поліщуку та Сергію Шаповалу, — каже Вік-тор Паламарчук. — Вони довели, що своїми силами можемо капітально ремонтувати електротранспорт. І на цьому зупинятися не будемо. От тільки б держава виконала свої зобов’язання і віддала борг у понад три мільйони гривень. Ми використали б їх на цю справу”.
Задумуються на підприємстві і над розширенням у місті тролейбусної мережі. Є ідея  нового тролейбусного маршруту вулицею Толстого зі сполученням з вулицями Чорновола, маршала Красовського й Купріна. Щоб утілити цей задум у життя, потрібно приблизно 80 мільйонів гривень. Це дуже велика сума.
Але підприємство від своїх амбітних планів і не думає відмовлятися, бо якщо їх підтримають депутати і міська влада матеріально, вони обов’язково будуть втілені.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК
На фото: водій 261-го тролейбуса ВАсиль Дзюба; слюсарі Леонід Поліщук та Сергій Шаповал; під час наради у керівника підприємства Віктора Паламарчука; маляр Леонід Комельков біля оновленого тролейбуса; рихтувальник кузовів Олександр Гуржій
Фото Миколи ШАФІНСЬКОГО

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *