Соціум

Транспортні проблеми міста

 

За рішенням п’ятнадцятої сесії міської ради була створена спеціальна робоча група для вивчення ситуації, пов’язаної із проведенням конкурсу щодо нової організації пасажирських перевезень на автобусних маршрутах загального користування у м. Хмельницькому. У своїй роботі група використала відеозаписи місцевих ЗМІ, матеріали робочої групи для проведення конкурсу, аудіозаписи та протоколи засідань конкурсного комітету, надані управлінням транспорту та зв’язку, матеріали судової справи за позовом одного з учасників конкурсу, досвід організації пасажирських перевезень у Вінниці. У роботі групи взяли участь працівники управління транспорту та зв’язку, члени конкурсного комітету. Були проведені виїзні засідання групи на території матеріально-технічних баз учасників конкурсу.

 

 

За рішенням п’ятнадцятої сесії міської ради була створена спеціальна робоча група для вивчення ситуації, пов’язаної із проведенням конкурсу щодо нової організації пасажирських перевезень на автобусних маршрутах загального користування у м. Хмельницькому. У своїй роботі група використала відеозаписи місцевих ЗМІ, матеріали робочої групи для проведення конкурсу, аудіозаписи та протоколи засідань конкурсного комітету, надані управлінням транспорту та зв’язку, матеріали судової справи за позовом одного з учасників конкурсу, досвід організації пасажирських перевезень у Вінниці. У роботі групи взяли участь працівники управління транспорту та зв’язку, члени конкурсного комітету. Були проведені виїзні засідання групи на території матеріально-технічних баз учасників конкурсу.

 

 

Після опрацювання згаданих матеріалів робоча група повідомила наступне. 14 березня 2012 року під головуванням заступника міського голови Івана Прокопця відбулося підсумкове засідання конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у м. Хмельницькому. Конкурс відбувався на підставі рішення  виконавчого комітету №71 від 26.01.2012 року  “Про затвердження Порядку організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в м. Хмельницькому та встановлення Умов конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування”. До участі у конкурсі на шість об’єктів зголосилося сім претендентів. Претендент ЗАТ “Хмельницьк-таксі” подав документи на участь в об’єктах конкурсу №№3 та 4.

За результатами конкурсу переможцями було визначено наступне.

Об’єкт конкурсу №1: ХКП “Електротранс”. Матеріально-технічна база за адресою: вул. Тернопільська, 15/2. На автобусних маршрутах працює з 1985 року. Забезпечене 30 одиницями транспорту середньої та великої місткості. Підприємство уклало договори на оренду 42 автобусів та отримало згідно з умовами конкурсу ліцензійні картки на них. Для забезпечення зберігання транспортних засобів виробнича база підприємства за адресою: вул. Тернопільська, 15/2 обладнана закритими боксами на вісім автобусів, відкритими освітлювальними місцями паркування на 75 автобусів. Для проведення технічного обслуговування та ремонту підприємство має в наявності відповідні споруди та необхідне обладнання. Для проходження передрейсового та післярейсового технічного огляду автобусів та інших транспортних засобів працюють три механіки з експлуатації та випуску автотранспорту і механізмів. У кадровому резерві додатково є ще три механіки.

Виробнича база підприємства за адресою: вул. Тернопільська, 15/2 обладнана сучасним медичним пунктом з огляду стану здоров’я водіїв для випуску на маршрути, медичними препаратами і обладнанням для надання першої допомоги та приладами для виміру артеріального тиску і вмісту алкоголю в крові. Працюють шість фельдшерів та медсестер. На виробничій базі “Електротрансу” обладнано два навчальні класи з підготовки та інструктажу водіїв та обладнання щодо перевірки теоретичних знань матеріальної частини та правил безпеки дорожнього руху (оновлені повністю). У травні цього року “Електротранс” отримав сертифікат з акредитації навчального закладу з навчання водіїв тролейбусів.

Об’єкт конкурсу №2: ТОВ “Рембуд-транс”. Матеріально-технічна база за адресою: вул. Пілотська, 2. Досвід роботи на міських автобусних маршрутах відсутній. Для забезпечення роботи на автобусних маршрутах планує використання перевізників, з якими укладено договори спільної діяльності. Матеріально-технічна база підприємства в стані будівництва.

Об’єкт конкурсу №3: ТОВ “Си-цилія-Авто”. Матеріально-технічна база за адресою: вул. Пілотська, 2. Досвід роботи на міських автобусних маршрутах відсутній. Для забезпечення роботи на автобусних маршрутах планує використання перевізників, з якими укладено договори спільної діяльності. Матеріально-технічна база підприємства в стані будівництва. Приміщення для медпрацівника, механіка перебували у стадії підготовки. Відсутні належні оглядові ями, запасні виїзди не були готові, частина покриття баз без твердого асфальтного покриття. На момент проведення конкурсу підприємство не було готове для роботи на маршрутах.

Об’єкт конкурсу №4: ПМП “Купава”. Матеріально-технічна база за адресою: вул. Пілотська, 2. Для забезпечення роботи на автобусних маршрутах планує використання перевізників, з якими укладено договори спільної діяльності. Матеріально-технічна база відповідно до договору оренди розміщена на території ТОВ “Рембуд-транс” і також в стані будівництва. У письмовій інформації, поданій ПМП “Купава”, згадується одна оглядова яма та одна естакада, які насправді знаходяться на базі ТОВ “Рембуд-транс”. Аналогічна ситуація і щодо основного та запасного виїзду матеріально-технічної бази ПМП “Купава”. На момент проведення конкурсу підприємство не було готове для роботи на маршрутах.

Об’єкт конкурсу № 5: ФОП В.М.Марценюк. Матеріально-техніч-на база за адресою: просп. Миру, 69. Досвід роботи на міських автобусних маршрутах відсутній. Для забезпечення роботи на автобусних маршрутах планує використання перевізників, з якими укладено договори спільної діяльності. Матеріально-технічна база підприємства в стані будівництва. Приміщення для медпрацівника, механіка перебували у стадії підготовки. Відсутні належні оглядові ями, запасні виїзди не були готові, частина покриття бази не мала твердого асфальтного покриття. На момент проведення конкурсу підприємство не було готове для роботи на маршрутах.

Об’єкт конкурсу №6: ФОП О.В.Мі-шин. Матеріально-технічна база за адресою: вул. Тернопільська, 13. Досвід роботи на автобусних маршрутах 20 років, має в наявності повну кількість транспортних засобів, що відповідає умовам конкурсу. Укладений договір на оренду матеріально-технічної бази з ВАТ “Поділля плюс”.

Стурбованість робочої групи викликав стан матеріально-технічних баз частини переможців конкурсу. Конкурсний комітет не здійснював безпосередню перевірку баз, а прийняв до уваги виключно письмову інформацію, а саме інвестиційні пропозиції щодо облаштування баз у разі перемоги в конкурсі.

До конкурсу не було допущено ЗАТ “Хмельницьктаксі” (претендент на блоки №№3 та 4). Матеріально-технічна база за адресою: Примакова, 1 (площа —1,3 га).

Робоча група повідомляє також, що 8 травня 2012 року ухвалою Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області рішення конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування було визнано протиправним. Результати конкурсу та протокол засідання конкурсного комітету скасовано. Протиправним визнано і рішення про недопущення до участі у конкурсі ЗАТ “Хмельницьктаксі”. Однак рішення допоки не набрало законної сили.

У ході роботи групи було проведено також аналіз руху транспортних засобів, їх періодичність та відповідність графіку руху. З’ясовано, що маршрутна мережа залишається недосконалою і потребує детального аналізу та вивчення. Існуючий громадський транспорт виводився на маршрути не весь, завантаження складає 30-40%. Крім того, на міських маршрутах зустрічається їх дублювання. Ситуацію необхідно змінювати, щоб місто не втратило громадський транспорт взагалі, а держава — сплату всіх видів податків.

Робоча група з вивчення ситуації, пов’язаної із проведенням конкурсу щодо нової організації пасажирських перевезень на автобусних маршрутах загального користування у м. Хмельницькому, пропонує з метою забезпечення якісного надання транспортних послуг винести на розгляд сесії міської ради рішення щодо призначення КП “Електротранс” тимчасовим автомобільним перевізником терміном на два місяці для проведення моніторингу на всіх маршрутах міста, дотримання графіку та встановлення кількості перевізників відповідно до пасажиропотоку. А також діяльність депутатської робочої групи спрямувати на вдосконалення маршрутної мережі і після завершення судового процесу надати пропозиції щодо вдосконалення транспортної мережі та проведенню конкурсу.

 

Діяльність та напрацювання робочої групи чітко засвідчили наявність низки проблем у сфері пасажирських перевезень міста. Усі вони потребують нагального вирішення з метою покращення якості надання послуг пасажирам, кращого сполучення віддалених мікрорайонів, усунення заторів у центральній частині міста, посилення ролі ХКП “Електротранс” та покращення його фінансового стану. Наразі вирішено провести депутатський день із зазначеної проблеми, винести спеціальний проект рішення на сесію міської ради, а робочу групу залишити для напрацювання конкретних пропозицій щодо вдосконалення пасажирських перевезень у місті. Сподіваюся, що її ефективна робота стане результатом покращення якості послуг з перевезень, а хмельничани та гості міста зможуть відчувати на собі якісні послуги, швидко, зручно і комфортно пересуватися містом у громадському транспорті.

Олександр Симчишин, голова робочої групи, депутат міської ради

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *