Актуально

Паркування — основна проблема наших міст

Міська рада провела опитування серед хмельничан, аби
детальніше вивчити проблему з паркуванням в обласному центрі

Ще зовсім недавно для багатьох з нас автомобіль вважався розкішшю, а не засобом пересування. Час змінив наше ставлення до цього. Але хаотичне розміщення автівок стало великою проблемою для усіх міст, і Хмельницький не став винятком. Адже більшість багатоповерхівок в місті збудовані за радянських часів, коли проєктанти, як правило, передбачали у дворах стійки для вибивання килимів, а в кращому випадку – декілька гойдалок та пісочниць. До формули “одна сім’я — один автомобіль”, не кажучи вже про два автомобілі на сім’ю, ніхто з архітекторів серйозно не ставився. Відтак виконати її зараз на практиці складно.У нових житлових комплексах забудовники намагаються принаймні виконувати передбачену державними будівельними нормами квоту паркомісць, яка змінюється залежно від року затвердження проєкту
Втім, якщо підрахувати, то автостоянка в дворі має займати вдвічі більше землі, ніж будинок, оскільки зараз багато людей мають авто. В Хмельницькому під час капремонтів прибудинкових територій обов’язково передбачені місця для пар кування автомобілів, але все одно для тимчасового паркування таких місць бракує.
Ще більш гостро ця проблема відчувається в центрі міста, адже автомобілів, які потрібно десь прилаштувати на час відсутності власника, так само більшає. Лише торік в Україні зареєстрували 32,8 тис. вживаних легкових авто, які ввезли з-за кордону. Це на 35% більше, ніж в серпні 2019-го. Серед власників “євроблях” чимало й хмельничан. Відтак безлад з паркуванням машин у недозволених місцях справді зашкалює. “Майстри парковок” нерідко залишають автомобілі і на газонах, і на дитмайданчиках, і на “зебрі”, і на тротуарах. А дехто, прибортовуючи своє авто, взагалі перекриває смугу для руху іншим водіям, і щоб його об’їхати, доводиться перетинати подвійну суцільну смугу. Все це створює не лише незручності для водіїв та пішоходів, а й аварійні ситуації.
Пандемія ще більше загострила цю проблему, оскільки у громадському транспорті почали діяти карантинні обмеження. Дозволяється перевозити пасажирів лише відповідно до кількості сидячих місць. Відтак мешканці міста почали більше користуватися власним транспортом, який потрібно десь припаркувати.
Майже два роки тому в Україні набрали чинності нові правила паркування. Наприклад, тепер можна не чекати власника авто для того, щоб вручити штраф. Досить сфотографувати порушення, а квитанцію надіслати поштою. Але правила так і не почали діяти, адже система збору інформації та фотофіксації досі на 100 відсотків не запрацювала. Тому інфраструктура для збору та аналізу даних почне отримувати відомості не лише з камер, але й від інспекторів та поліцейських.
У Хмельницькому додатковим інструментом контролю стане відділ інспекції з паркування. Його створять при управлінні транспорту та зв’язку Хмельницької міської ради. За словами заступника міського голови Миколи Ваврищука, орієнтовно він запрацює всередині квітня. Інспектори матимуть повноваження притягувати до відповідальності автомобілістів, які залишили свій транспортний засіб у непередбаченому для цього місці. Втім, Микола Ваврищук вважає, що інспекція глобально не вирішить проблему хаотичного паркування, але її створення важливе для впровадження інших комплексних заходів.
“Серед запланованих нами заходів є будівництво нових паркінгів, зокрема багаторівневих. А в окремих місцях створюватимемо платні парковки, адже багато водіїв залишають свої автомобілі на вулицях центральної частини міста. Через це інші жителі міста не можуть припаркуватись на короткий час”, — розповів Микола Ваврищук.
Аби дізнатися, що думають містяни з цього приводу, 16 березня, стартувало онлайн-опитування, яке проводила міськрада. Тож хмельничани мали можливість висловити свої думки та запропонувати своє бачення щодо розв’язання цієї проблеми.
Участь в електронному опитуванні взяли 2266 хмельничан.
Серед найголовнішого:

  1. Проблеми з паркуванням авто відчувають багато водіїв;
  2. Більшість підтримує ідею початку роботи інспекції з паркування;
  3. Більше 73% хмельничан підтримують ідею платного паркування в центрі та 56% — біля ринків.
    Загалом від містян надійшло майже 700 пропозицій. Після ретельного аналізу усі побажання містян мають лягти у стратегію розв’язання проблеми паркування.
    За словами Миколи Ваврищука, такі опитування будуть проводитись й надалі, аби окреслити проблему в кожному мікрорайоні міста. Ольга Сєргєєва

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *