У місті здійснюється посилений контроль за правильним використанням електронного квитка. З лютого розпочинають діяти штрафні санкції для тих, хто не провалідував електронний квиток, досі його не отримав чи пред’явив його без посвідчення.
У хмельницьких тролейбусах знову з’явилися контролери. Вони перевіряють, чи фіксують пасажири-пільговики свій проїзд електронними квитками. Для цього контролерів “озброїли” мобільними терміналами. Ці прилади зчитують інформацію з пластикових карток і виводять її на екран. Пізніше, коли е-квиток стане обов’язковим для всіх пасажирів, у транспорті кондукторів не буде, працюватимуть лише контролери.
Власники пільгових електронних квитків вже почали звикати до валідаторів, та фіксувати картки подобається не всім, хоча це необхідно. І за цією процедурою віднедавна почали стежити конт-ролери, які знову появились у громадському транспорті. На мобільних терміналах вони перевіряють, чи використовують пасажири під час поїздки свої електронні квитки.
Контролер Світлана Бойко розповіла: “На терміналах ми виявляємо, чи всі пільговики фіксують проїзд пластиковими картками. Дехто досі не вважає за необхідне прикладати е-квиток до екрана валідатора. Роз’яснюємо, вчимо з перших днів нашої роботи. Далі — штраф. Той, хто не прикладає квитка до екрана, вважається “зайцем”, бо не фіксує свій проїзд.
Станом на 28 січня е-квитки вже отримали понад 42 тисячі мешканців Хмельницької ОТГ. З лютого штрафні санкції вже починають діяти. І тому, хто не скористався електронним квитком, чи досі його не отримав, доведеться платити за проїзд.
— Всі мають розуміти, що потрібно або платити, або не їхати, — каже Сергій Шепурев, в. о. начальника управління транспорту та зв’язку міської ради. — Через карантин минає вже другий так званий послаблюваний етап, тому що не всі мешканці змогли вчасно отримати е-квитки. Ми планували вводити електронну оплату вже з січня. Головна мета — це здійснення електронного обліку пільгових перевезень і, відповідно, відшкодувань збитків комунальному підприємству “Електротранс”.
Підприємство створило контролюючу службу, де працює 58 осіб.
— Із впровадженням електронного квитка посади кондукторів скорочені. На конкурсній основі кращі із них перекваліфіковані на працівників служби контролю, — повідомив Олексій Ковтун, в. о. директора СКП “Електротранс”. — Пасажири, які не матимуть е-квитків, зможуть придбати у водія чи того ж контролера. “Справжність” квитка фіксує багатофункціональний мобільний термінал. Цей пристрій має також функцію обілечування. Тобто, людина, яка не має транспортної картки, може придбати її на місці: платить готівку і відповідно отримує талон із GR-кодом. Також є функція оплати банківською карткою.
На безготівкову оплату в місті планують перевести весь громадський транспорт: почали з тролейбусів, далі — автобуси та маршрутні таксі.
Тетяна Русанівська