Завершуються ремонтні роботи на вулицях нашого міста. Тепла погода дає можливість виконати заплановане. Хоча 2020-й карантинний рік виявився досить складним. І плани довелося коригувати, а кожну бюджетну копійку рахувати на вагу золота.
До того ж, як пояснює начальник управління житлово-комунального господарства міської ради Василь Новачок, триває поступове згортання фінансування децентралізації: “Дуже засмучує, що, починаючи з 2016 року, з міських бюджетів забираються кошти до державного бюджету. Маємо серйозні фінансові обмеження, особливо це стосується проведення капітальних ремонтів. Порівняно з 2018 роком бюджет утричі менший. І на 2020-й закладали грошей майже вдвічі менше, ніж торік. А тут свої зміни вніс ще й коронавірус…”.
Зрозуміло, що на початку року, коли обговорювалися й затверджувалися суми, необхідні для капітального й поточного ремонтів доріг нашого міста, ситуація у державі й світі була іншою. Тому надії покладалися на квітневу сесію міської ради з розрахунком, що депутати схвалять дофінансування виконання цих проєктів. Однак карантин завадив виконанню багатьох із них.
Так, на капітальний і поточний ремонти доріг цьогоріч виділено лише 47 мільйонів гривень (вони й використані). Більше того, 20 мільйонів гривень (із 41 мільйона) для боротьби з коронавірусом довелося забрати із витрат, передбачених на ремонт суцільним методом.
Тому, звісно ж, об’єктів зроблено менше, ніж хотілося б.
До речі, ремонт доріг суцільним методом виконують у нашому місті з 2017 року. У чому він полягає? Фрезами знімається верхній шар зношеного дорожнього покриття, поверхня вирівнюється і покривається шаром асфальтобетону. Такий метод ремонту значно дешевший, ніж капітальний. Але якісніший, ніж латковий. Саме суцільним методом відремонтовані перехрестя вулиць Прибузької та Свободи, ділянки на вулицях Чорновола (від Гальчевського до Госпітальної) і Трудової (від Чорновола до Пілотської).
Цьогоріч розпочато капітальний ремонт вулиці Козацької. Цей об’єкт потребує значних грошових витрат. Для її капітального ремонту — на відрізку від вулиці Купріна до вулиці Сіцінського — потрібно 25 мільйонів гривень. Передбачено повну заміну асфальтобетонного покриття зі зміною напрямку руху на перехресті Сіцінського та Козацької, влаштування кільцевого руху, тротуарів та велодоріжок, на що виділили й використали п’ять мільйонів гривень. Найбільш проблемні ділянки дороги вдалося полагодити в цьому році. Облаштовано частину тротуарів, велодоріжок. Дорога частково відремонтована методом так званої регенерації, коли частина старої основи змішується з новою. Далі накладаються два шари асфальтобетону.
До слова, пішоходам особливо припали до душі нові тротуари, які убезпечують їхній рух і, що особливо важливо, дітей. Такі ж відгуки й про нові тротуари на вулиці Депутатській, які облаштували навесні. Що ж, тепер лише водіям доводиться чекати на хорошу якість проїжджої частини.
Розпочато капітальний ремонт частини вулиці Панаса Мирного. Відремонтовано ряд вулиць приватного сектора. Зокрема, Заярну, провулки Підлісний, Басейний.
Багато вулиць стануть перехідними об’єктами на наступний рік. Приміром, вулиця Підгірна, на якій нині уже укладено бортовий камінь, готується щебенева основа. Перехідними будуть і вулиці Волошкова, Курбаса, Верейського, Саварчука, Федунця…
Василь Новачок каже: “Звісно, ми не задоволені тим, що обмежені у фінансовому ресурсі. Однак усі роботи виконали якісно та належним чином”.
Нині ще тривають ремонтні роботи на вулиці Глінки, що в мікрорайоні Дубове — район старої індивідуальної забудови. Вона не велика, але має досить горбисту місцевість, а відтак дощі тут постійно розмивали щебінь, яким час від часу її підсипали. Тепер тут буде асфальт. Перед тим, як вкласти нову щебеневу основу, комунальники переоблаштували оглядовий колодязь, каналізацію та водопровід. Потім взялися за нижній шар асфальтобетонного покриття. Завершити капітальний ремонт вулиці планують наступного року. Саме тоді встелятимуть верхній шар асфальту. Після ремонту ширина вулиці складе п’ять метрів, а в місцях розширення — до шести з половиною.
Водночас триває капремонт вулиці Підгірної у мікрорайоні Заріччя. Це теж район старої індивідуальної забудови. На відміну від Глінки, вулиця Підгірна велика. Цього року на її ремонт виділили мільйон гривень з восьми необхідних. Усі будівельні роботи планують завершити також наступного року.
Відремонтовані вулиці можна довго перераховувати. Як, власне, й облаштовані прибудинкові території, дитячі та спортивні майданчики тощо. Справа навіть не в переліку та їхній кількості, а в тому, що, незважаючи на тривалий карантин та економічну скруту, місто рухається вперед.
Тетяна Кравцова