У місті триває ремонт доріг та прибудинкових територій.
Щоразу після дощу під під’їздом нашого будинку утворювалася величезна калюжа, яку обійти не міг ніхто. Як би не намагалися, а все одно, хоч п’ятою, мусили вступити у брудну воду. Дітей, як правило, доводилося переносили через неї. І це тривало роками — точно цілих 15. Аж поки кілька років тому не облаштували наше подвір’я, зробили тротуари і встелили асфальт. Тож, чесно кажучи, довелося знову звикати до відсутності калюжі і до чистоти під дверима.
Тому я дуже добре розумію мешканців чотирьох будинків на вулиці 4-а Нова (мікрорайон Гречани), у яких кілька тижнів тому почали капітально ремонтувати прибудинкову територію. Мешканці (здебільшого люди літнього віку), як кажуть, очам віри не ймуть, бо цілих 52 роки ніхто не дбав про благоустрій їхньої території. Уже й не вірилося, що подвір’я біля їхніх будинків колись будуть заасфальтованими — за суцільними ямами важко було розгледіти основу.
Найбільшою проблемою була відсутність системи водовідведення, тому дощів ніхто не любив — після них калюжі стояли довго… Більше того, вода просочувалась у фундаменти будинків, тож вологості вистачало.
Так от, власне, і теперішній ремонт розпочали з того, що насамперед зробили водовідведення, встановили ливневі труби. Задля цього довелося добряче потрудитися, знімати кілька шарів ґрунту і лише після цього асфальтувати.
Мешканці будинків уже можуть користуватися новим тротуаром, облаштовувати клумби, висаджуючи улюблені рослини. Практично завершено асфальтування проїжджої частини.
За словами начальника управління житлово-комунального господарства міської ради Василя Новачка, про необхідність ремонту прибудинкових територій цих чотирьох будинків мова йшла ще з 2016 року. Однак ремонтувати якусь одну з них не було сенсу — чекали на фінансування для всіх чотирьох. І ось нині вже є результат.
“Для того, щоб прибудинкові території були в гарному стані, без ям, — каже Василь Новачок, — треба виділяти щороку по 50 мільйонів гривень, і ми б усі проблеми вирішили. А так, зважаючи на фінансування, усуваємо найкритичніше. Надіємось на зростання доходів міського бюджету, звідки отримуємо фінансування, і сподіваємося на розуміння хмельничан”.
На капітальний ремонт прибудинкових територій на 4-й Новій, а саме: облаштування системи водовідведення, тротуару, клумб, місць загального користування та асфальтобетонного покриття (1835 квадратних метрів) з міського бюджету виділили 1,2 мільйона гривень.
Загалом у 2020 році заплановано капітально відремонтувати 20 прибудинкових територій. У міському бюджеті на ці роботи закладено 14,2 мільйона гривень. Так, капітально відремонтовано територію біля будинку №64/2 на вулиці Завадського. Поточний ремонт зроблено і на прибудинковій території на вул. Гарнізонній, 6. Практично повністю оновили ремонтом прибудинкову територію на вул. Курчатова, 1д — нові пішохідні доріжки, місця для паркування автомобілів… Перелік об’єктів можна продовжувати і далі, і це викликає лише позитивні емоції у мешканців міста.
На своїй сторінці у Facebook міський голова Олександр Симчишин зазначив: “Загалом капітально відремонтували вже понад 100 дворів. Ще кількасот відремонтували середнім поточним ремонтом (у цьому році таких уже понад 90)”.
З ошатного двору — на рів-
ну дорогу
У місті, незважаючи на економічні труднощі, викликані пандемією коронавірусу, продовжують ремонтувати дороги. Ще зовсім недавно, у квітні, Василь Новачок розповідав про завершення ремонту доріг суцільним методом на об’єктах, які перейшли з минулого року: на вулицях Шевченка, Бандери, Старокостянтинівському шосе. Якраз тоді й розпочали ремонт перехрестя вулиці Свободи та Прибузької. Протягом цих трьох місяців водії частенько нарікали на затори, які виникали внаслідок ремонту на вулицях міста. Хоча, якщо чесно, не розумію подібних нарікань, адже дороги, власне, ремонтуються для нас з вами, то, як на мене, можна якось тимчасово пристосуватися. Однак ремонтні роботи частково таки проводилися вночі, аби зменшити затори й не ускладнювати нам з вами життя.
Так, нічне асфальтування відбувалося 19-21 липня. Комунальники укладали асфальтобетонне покриття на проїжджій частині вулиці Свободи: на ділянці від вул. Вайсера до вул. Прибузької (з перехрестям включно).
Загалом під час ремонту замінили зруйнований бортовий камінь, частково проведено регенерацію дорожнього полотна, встелено вирівнюючий та верхній шари асфальту площею 6009 квадратних метрів та протяжністю 220 погонних метрів. Ремонтні роботи виконало Хмельницьке ШБУ-56. Тепер відновлюватиметься тротуар (400 квадратних метрів) — його встелять бруківкою. Облаштують пандуси, частину паркувальних місць. На ремонт цієї ділянки в бюджеті міста передбачено 5,5 мільйона гривень.
Ремонт цього відрізка дороги виконувався суцільним методом — він став першим із запланованого цьогоріч.
Загалом суцільний метод ремонту дорожнього полотна у Хмельницькому почали застосовувати з 2017 року. Суть його в тому, що зношений верхній шар знімається і замість нього вкладається новий. Цей метод не лише набагато якісніший, а й дешевший від звичного нам латкового ремонту, коли просто засипалися ями на дороги і через рік дорогу знову треба було лагодити.
Саме тому на поточний ремонт вулично-дорожньої мережі міста суцільним методом у бюджеті на 2020 рік було передбачено 45 мільйонів гривень, до переліку ввійшли дев’ять об’єктів.
У цьому році також заплановано відремонтувати суцільним методом ділянку вулиці Трудової (від Чорновола до Пілотської), а також відрізки вулиць Чорновола (від Госпітальної до Гальчевського), Кам’янецької (поблизу перехрестя з вулицею Купріна), Панаса Мирного (від будинку №5 до вулиці Залізняка), а також Свободи (від Шевченка до Проскурівської). Уже заасфальтовано перший вирівнювальний шар на вулицях Чорновола та Трудовій.
А поточний ремонт цього року запланований на вулицях Шевченка, Проскурівського підпілля, Володимирській, Пилипчука, Купріна, Молодіжній, Інститутській, Тернопільській, Храновського, Пушкіна, Будівельників та інших. Загалом разом з ремонтом суцільним методом — це понад 130 об’єктів.
Триває капітальний ремонт вулиць (на нього цьогоріч передбачено майже 40 мільйонів гривень). Газета “Проскурів” неодноразово писала про оновлення вулиць і провулків Хмельницького. І ось ще одна приємна новина.
У мікрорайоні Лезневе завершено капітальний ремонт провулку Підлісного. Й одразу ж розпочався капремонт провулку Шостаковича, який веде до нового дитячого садка “Соколятко”. Протяжність провулку — 700 метрів. На капремонт дорожнього покриття з міського бюджету передбачено 2,5 мільйона гривень.
“За чотири роки ми вже капітально відремонтували 127 вулиць міста. Це здебільшого ті, на яких узагалі не було асфальту”, — зазначив міський голова Олександр Симчишин. І назвав ще два об’єкти капітального ремонту — вулиця Залізняка, перша черга (від вулиці Панаса Мирного до Лісогринівецької). Уже збудовано тротуари, йде підготовка до асфальтування. І вулиця Лізи Чайкіної, де нині готується щебенева основа.
Справжньою окрасою нашого міста стала нова магістральна дорога, збудована з нуля в мікрорайоні Озерна, — вулиця Січових стрільців. З нею, здається, на Озерній стало ще більше простору й однозначно суперсучасності. Дорогу ще не здали в експлуатацію, але вона вже прикрашає собою мікрорайон.
І ось буквально днями у міській раді повідомили, що облаштовано зупинку громадського транспорту “Вулиця Січових стрільців” на цій же вулиці (напрямок руху з міста, навпроти ТЦ “Агора”). Зупинку встановлено за кошти приватного інвестора.
Що ж, залишається лише чекати, коли новою вулицею поїде громадський транспорт. Плекаємо надію, що це станеться незабаром. Також сподіваємося, що, незважаючи на всі негаразди, житимемо ліпше. Адже кожне оновлення — це крок до кращого життя.
Тетяна Сікорська