Важливо

Про електронну трудову книжку

10 березня опубліковано підписаний Президентом України Закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі”, який Верховна Рада ухвалила 5 лютого цього року.

1. Що зміниться із підписанням Закону про електронні трудові книжки?

Оскільки, Закон набуде чинності через три місяці, то починаючи з
10 червня, усі роботодавці нашого краю, мають подати до Реєстру застрахованих осіб відомості з паперових трудових книжок про трудову діяльність своїх працівників.

Станом на 1 березня в області обліковується близько 330 тисяч застрахованих осіб. Саме стосовно їхньої трудової діяльності інформація протягом п’яти перехідних років має надійти до Реєстру застрахованих осіб.

Також протягом перехідного періоду можна буде використовувати, як паперову трудову книжку, так і електронну форму уже наявних або внесених відомостей про трудову діяльність.

Було багато чинників введення електронних трудових книжок, вони пов’язані з цифровізацією нашої держави. Основні з них: перспектива автоматичного призначення пенсії та ряд інших переваг, як зменшення витрат роботодавців на ведення паперового документообігу та спрощення доступу до інформації про набутий стаж працівників для призначення виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, насамперед у випадку тимчасової втрати працездатності.

Електронна трудова книжка — це цифровий аналог паперових трудових книжок, тому в ній  відображатиметься уся інформація про стаж, наявна в паперовій книжці.

Відомості про трудову діяльність можуть вноситись застрахованою особою та роботодавцем через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій, передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо) з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису.

Після внесення відомостей про трудову діяльність роботодавець зобов’язаний видати оригінал паперової трудової книжки працівникові на руки під підпис.

Опублікований 10 березня 2021 року Закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі” №1217-IX передбачає вступ в дію через три місяці з дати опублікування.

За 2020 рік до головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області надійшло 3348 сканованих трудових книжок подолян для переведення їх в електронний формат, що є основою для електронної трудової книжки. За січень-лютий головним управлінням отримано та опрацьовано 4600 відомостей про трудову діяльність жителів області.

За цей період має відбутись включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин.

Після “оцифрування” оригінал паперової трудової передається на зберігання працівнику, як офіційний документ. Якщо працівник виявить бажання продовжити її ведення, то роботодавець на його вимогу буде зобов’язаний паралельно із електронним обліком трудової діяльності також внести до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.

Електронна трудова книжка дасть можливість уповноваженим органам призначати особі пенсію автоматично (без звернення) та збирання документів за всю її трудову діяльність. За особою буде зберігатися право вибору для покращення запропонованого розрахункового розміру, а саме:

  • або особа надає відомості про отримувану заробітну плату за період до 2000 року (до запровадження персоніфікованого обліку);
  • або відтермінує свій вихід на пенсію для одержання підвищення до пенсії на 0,5 – 0,75% за кожний повний місяць роботи після досягнення пенсійного віку;
  • або використовує право на призначення пенсії.

Переглянути наявну про себе інформацію, в томучислі свій трудовий чи страховий стаж можна на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua). Якщо в особи виникають запитання, вони можуть подати звернення, в якому можна описати їх суть та, у встановлені законом терміни, особа отримає відповідь. Крім того, можна звернутись до найближчого сервісного центру або за номером “гарячої” телефонної лінії головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (0382) 76 35 13.

Також Пенсійним фондом України розроблено мобільний додаток “ПФУ” для системи Андроїд, який можна завантажити на Google Play (Гугл плей). Він забезпечує доступ з мобільних пристроїв до електронних сервісів Пенсійного фонду України та робить спілкування з Пенсійним фондом максимально зручним та ефективним.

Дані акумулюються в Реєстрі застрахованих осіб та мають відповідний кіберзахист, який унеможливлює шахраям скористатися відомостями, що містяться в електронній трудовій книжці.

Матеріал підготовано управлінням інформаційних систем та електронних реєстрів ГУ ПФУ в Хмельницькій області

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *