На перевезення нині в Хмельницькому не скаржиться хіба лінивий. Справді, дістатися нині до роботи у пікові години вкрай складно. Здебільшого не беруть маршрутники (хоча бувають і порушення) в салон заборонену кількість пасажирів. “Стати” не дозволено пандемією, “сісти” — малою місткістю маршруток.
Про проблеми з перевезеннями чудово поінформовані й в міській раді. Як зазначив заступник міського голови Михайло Кривак під час онлайн прийому громадян, зараз дуже складно забезпечити нормальну роботу громадського транспорту. Раніше було чітке бачення, що робити із рухомим складом, наголосив він. Нині ж змінилися норми перевезень пасажирів під час пандемії. Крім того, вона ж спричинила недоотримання коштів в бюджет-2020.
Але влада, як може, намагається оптимізувати цю сферу. Нагадаємо, що на початку березня в обласному центрі почав діяти додатковий тролейбусний маршрут №19 сполученням вул. Довженка — Торговельний центр. На ньому працюватиме два тролейбуси за маршрутом: вул. Чорновола — вул. Шевченка — вул. Свободи — вул. Героїв Майдану — вул. Кам’янецька (Торговельний центр) — вул. Подільська — вул. Шевченка — вул. Чорновола — вул. Довженка. Звісно, транспортну проблему два тролейбуси не вирішать, але хоч трохи полегшать життя мешканцям мікрорайону Ракове. А ще раніше — 25 листопада торік — у Хмельницькому задля кращого транспортного сполучення мікрорайону Гречани в період карантину запущено також два додаткових тролейбуси. Вони курсують за маршрутом №8 і сполучають “ВО Алмаз” (у Гречанах) із вулицею Староміською (в центрі міста).
Як вже йшлося, питання кількома тролейбусами не розв’язати: треба діяти радикальніше, що місяць тому й пропонував уряду міський голова. Пам’ятаєте, на початку лютого Олександр Симчишин доволі обґрунтовано попросив Кабмін та МОЗ дати дозвіл на перевезення стоячих пасажирів у громадському транспорті.
Справді, чому в столиці переповненим метро можна користуватися, а збільшити кількість пасажирів у великогабаритних та середньогабаритних транспортних засобах заборонено? Хіба набагато краще, якщо десятки людей марно товчуться на зупинках?
І ця пропозиція не якесь ноу-хау хмельничан: схожі звернення подали міські голови Тернополя та Івано-Франківська. Й поки столична влада міркує, повернемося до Хмельницького.
Під час онлайн прийому, окрім транспорту, Михайло Кривак приділив увагу освітянській царині. Він заспокоїв педагогів і батьків учнів, що поточного року місто “не поспішатиме з реорганізацією шкіл, щоб не було фальстарту”. Цього року відбуватиметься подальше вивчення ситуації та підготовка до реформування шкільного життя.
Костянтин Зварич