Місто і влада

Пріоритети для соціальних установ

Основним питанням порядку денного чергового засідання виконавчого комітету міської ради, яке відбулося днями, стало підбиття підсумків діяльності закладів соціального захисту за минулий рік. У підпорядкуванні міського управління праці та соціального захисту населення п’ять бюджетних установ, а саме: територіальний центр соціального обслуговування, заклад соцiальної пiдтримки та адаптації, “Школа життя”, “Родинний затишок” та “Берег надії”.
За словами заступника міського голови Анатолія Нестерука, з кожним роком кошти для фінансування установ соцзахисту збільшуються.
Торік з загального фонду бюджету міста на їхнє утримання виділено майже 22 мільйони гривень, що на 5 мільйонів більше, ніж у 2017-ому. Зокрема терцентр отримав 14 мільйонів гривень, “Школа життя” ― 2,2 мільйона, “Родинний затишок” ― 2,1 мільйона, центр соцiальної пiдтримки та адаптації ― 1,6 мільйона та “Берег надії” ― 1,8 мільйона. Ще 685 тисяч гривень центри отримали з бюджету розвитку і понад 440 тисяч — зі спеціального фонду. Відповідно збільшилися видатки установ, з яких 65% складає оплата праці, 14% — податки, 11% — видатки на продукти харчування, 6% — інші видатки, ще 4% витрачено на комунальні послуги. Упродовж минулого року соціальні установи надали послуги майже 7,2 тисячі людям, що на 17,9% більше порівняно з 2017-м. У звітному періоді збільшилася середньомісячна вартість утримання одного підопічного в усіх закладах, окрім “Берега надії”, де відбулося зменшення за рахунок зростання чисельності підопічних.
“Останніми роками населення збідніло, тому питання соціального захисту стало пріоритетним для міської влади. Робота з людьми не з легких, але працівники управління праці та підпорядкованих установ належним чином виконують свої функції. Сподіваюся, що вони врахують рекомендації, які отримали, і наступного року покажуть ще кращі результати”, ― каже Анатолій Нестерук.
Зі слів начальника управління праці та соціального захисту населення міської ради Словяна Воронецького всі бюджетні установи працюють стабільно.


“Цього року розпочато будівництво центру цілодобового перебування для людей після 80 років. Заклад розрахований на 15 місць і передбачає лікування та догляд за людьми похилого віку. Із врахуванням пропозицій ГО “Світ без бар’єрів” продовжуємо облаштовувати для візочників доступ до різних об’єктів та установ. Системними послугами охоплені всі незахищені верстви населення, у тому числі діти та особи з інвалідністю, безпритульні та інші. Уже сьогодні спектр послуг наших центрів відповідає новим законодавчим вимогам. А ще про рівень роботи закладів свідчить відсутність фінансових порушень”, ― зазначає Словян Воронецький.
Перевірку здійснював відділ планування діяльності та стратегічного розвитку підприємств міста.
“Управління праці та соціального захисту населення, а також підпорядковані йому центри отримали ряд рекомендацій. Усім керівникам установ пропонується збільшити надходження до спеціального фонду порівняно з 2018 роком не менше, ніж на 10%, активізувати рекламу своїх послуг та розширювати мережу одержувачів послуг”, ― зазначив завідувач відділу планування діяльності та стратегічного розвитку підприємств міста Едуард Тришневський.
Поміж інших настанов управлінню праці запропонували створити фандрейзингову групу для написання грантів для всіх своїх організацій.
Низку вказівок отримав також кожен із закладів. Зокрема, територіальний центр соцобслуговування повинен розробити анкету та провести опитування серед тих, хто отримує гарячі обіди. “Школа життя” — надати пропозиції щодо придбання автомобіля для перевезення підопічних, а центр соціальної підтримки та адаптації ― щодо закупівлі повітряних теплових помп для обігріву адмінприміщення. “Берег надії” спільно з управлінням повинен вивчити питання щодо отримання ліцензії на медичні послуги, а “Родинний затишок” — обміркувати залучення більшої кількості волонтерів.
Загалом члени міськвиконкому розглянули 33 питання. Кілька з них стосувалося розміщення зовнішньої реклами.
За словами в.о. начальника управління архітектури та містобудування Максима Дружиніна, з минулого року в місті діє новий порядок розміщення зовнішньої  реклами. Відтак здійснюється перевірка всіх розповсюджувачів цього виду реклами.
“Раніше стели біля автозаправок не розглядалися як об’єкти зовнішньої реклами. Тепер вони мусять мати дозволи. Власники АЗС готують документи та подають їх на розгляд виконкому. Після надання дозволу укладається договір про надання в користування місць для розміщення рекламного засобу. Оплата індивідуальна, бо залежить від розмірів земельної ділянки”, ― каже Максим Дружинін.
Цього разу виконком розглянув питання про надання дозволів для шести таких стел. Ще одне рішення стосувалося демонтажу конструкцій зовнішньої реклами через закінчення терміну дії дозволів або встановлених самовільно.

Члени виконкому розглянули й питання про збільшення витрат на проведення спортивних заходів.
“Потрібно привести у відповідність рішення, що стосується спортсменів, які виїжджають на змагання в інші міста. Для них визначені добові норми харчування та їх грошовий еквівалент. Підвищення передбачено у певній градації відповідно до рангу змагань та вікових категорій”, ― зазначає начальник управління молоді та спорту міської ради Сергій Ремез.
Низка питань стосувалася майна комунальної влаісності.
“За результатами вивчення попиту передаємо в оренду дев’ять нежитлових приміщень. Ще чотири нежитлові приміщення передаємо за результатами проведення конкурсу. Також є питання про передачу приміщення в оренду управлінню Держпраці області, розірвання договорів оренди та внесення на розгляд сесії міськради пропозиції про надання дозволу на суборенду”, ― зазначає в.о. начальника управління комунального майна Валентина Кшемінська.
За результатами розгляду члени виконкому підтримали 32 рішення.

Ірина Бабієнко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *