Покупка через Інтернет — доволі часте явище. Купити можна в будь-який час доби і з будь-якої точки світу, де є зв’язок, але попри все існує ризик отримати неякісний товар. Пояснюємо, як правильно повернути, скажімо, телефон, якщо він виявиться несправним.
Повернення неякісного товару гарантує “Закон про захист прав споживачів”. Якщо знайдете дефекти, які з’явилися не з вашої вини, то протягом гарантійного терміну можна отримати свої гроші назад або вимагати замінити товар. Якою буде компенсація за покупку — обирає споживач. Продавець обов’язково повинен вказати, де саме можна обміняти такий товар. Якщо він є в магазині або на складі, то його мають замінити якнайшвидше. Коли ж потрібно перевірити якість приладу, — то протягом 14 днів або за домовленістю сторін. У разі, якщо такого телефону, який ви придбали, немає в магазині, то замінити його повинні не більше, ніж за два місяці. Якщо вартість телефона зміниться протягом цього часу, це не означає, що потрібно доплачувати.
Споживач має право повернути телефон, навіть якщо він працює, але з якихось причин не подобається. Це можна зробити впродовж 14 днів після покупки, не пояснюючи причину. Але, щоб повернути телефон, на ньому не має бути подряпин, сколів, потертостей, а на лічильнику має бути не більше п’яти хвилин розмов. Програмне забезпечення телефона не можна змінювати, він має бути повністю укомплектований, а упаковка — цілою.
Є кілька застережень, якщо ви отримуєте телефон поштою. Там вам повинні запропонувати оглянути посилку. Не варто відмовлятися. Її розпаковує працівник, а тоді віддає покупцеві. Оглянути товар і перевірити його справність можна одразу: для цього у відділенні є стіл з розеткою. Звертайте увагу на зовнішній вигляд приладу: чи є на ньому подряпини, потертості, тріщини. Варто перевірити, чи працює зарядний пристрій. Якщо вам щось не подобається, можете сміливо повертати телефон. Працівники пошти допоможуть заповнити документи, але доведеться вказати, чому ви відмовляєтеся заплатити. Якщо під час огляду ви помітили пошкодження на телефоні або комплектуючих, працівник пошти повинен запакувати відправлення та скласти акт. Він підтвердить, що товар неналежної якості та зазначить, у чому саме проблема. Якщо ж товар доставив кур’єр, то його перевіряють так само, як і в поштовому відділенні. Особливість у тому, що всі дії від служби доставки виконує кур’єр.