Соціум

Золота пектораль Неллі Павлової

Презентацію нового циклу своїх робіт відома на Поділлі мисткиня, член Національної спілки художників України Неллі Павлова зробила у приміщенні сервісного центру ПАТ “Хмельницькобл-енерго”, невеличкий музей якого часто виступає у ролі художньої галереї. Свої картини Неллі Павлова виставляє не лише у престижних мистецьких залах, її вернісажі комфортно почуваються всюди, головне — бути ближчими до глядача. Він має побачити, відчути і зрозуміти художній задум автора.

Презентацію нового циклу своїх робіт відома на Поділлі мисткиня, член Національної спілки художників України Неллі Павлова зробила у приміщенні сервісного центру ПАТ “Хмельницькобл-енерго”, невеличкий музей якого часто виступає у ролі художньої галереї. Свої картини Неллі Павлова виставляє не лише у престижних мистецьких залах, її вернісажі комфортно почуваються всюди, головне — бути ближчими до глядача. Він має побачити, відчути і зрозуміти художній задум автора.

Представлений цикл (лише перша його частина) складається з робіт традиційного й улюбленого для Павлової жанру. Це графіка, трансформована художницею у поетичні графічні образи. Нові роботи продовжують обрану тему яблуні та яблука — як стилізовані символи України, її уособлення у філософському поєднанні жінки та природи. “Стиглі яблука”, “Золоте яблуко”, “Шурхіт багрянцю”, “Золота пектораль”, “Червоний мак” — самі назви картин змушують замислитися над прихованим під яскравими фарбами  глибинним смислом і спалахом почуттів. А вони вічні й незмінні: прагнення до життя, любові, миру, самовизначення у світі. Так, у “Смарагдовому поцілунку” зовні незрозумілі, на перший погляд, лінії, схожі на лабіринт на зеленому тлі, згодом впізнаються як стилізовані “інь” та “янь” — жіноче і чоловіче начала в одвічному тяжінні одне до одного. “Коштовне вбрання” зображує жінку у святковому народному одязі — як виклик її честі, гідності й вірності чорному птаху злих чуток і гіркої звістки. Глибока жіноча туга за втраченим, але живим у серці коханням — пломениста свічка біля грудей у картині “Червоний мак”.
Звернення авторки до жанру так званого примітивізму у графіці допомагає свідомо надмірними кольоровими формаціями, не витонченими як в академічному живописі, а іноді навіть неприховано спрощеними рисами виплеснути реалії природного життя, його глибоку філософію вічних істин.
“Зупинитися на яблуні яблуком” — наче закликає художниця бути одним цілим з природою рідного краю, його духовним і життєвим єством у всьому: любові до землі, коханні, біблійних заповідях.
Відчути ці основи глядачу, який завітав на виставку, допомогли друзі Неллі Павлової: відома на Хмельниччині поетеса Марія Лисайчук і заслужена артистка України Фатіма Чергіндзія. Високий вокал, поетичні слово і живопис — таке художнє розмаїття склалось у справжнє мистецьке свято, таке потрібне нашому сьогоденню.
Володимир Разуваєв
Фото Миколи Шафінського

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *