Соціум

Бюджетні гроші, пожежна безпека та дороги в місті — теми чергової зустрічі депутатів

На депутатському дні, який відбувся минулої середи, в центрі уваги обранців були надходження до бюджетів усіх рівнів, пожежна безпека міста і ситуація зі станом міських доріг. Питання були про-                                                                  аналізовані у контексті  виконання відповідних рішень самоврядного органу. Але депутатів не задовольнили лише цифри, наведені у звітах доповідачів з окреслених питань порядку денного. Отож у сесійній залі час від часу виникало жваве обговорення, найактивнішим учасником якого був міський голова Сергій Мельник.

На депутатському дні, який відбувся минулої середи, в центрі уваги обранців були надходження до бюджетів усіх рівнів, пожежна безпека міста і ситуація зі станом міських доріг. Питання були проаналізовані у контексті виконання відповідних рішень самоврядного органу. Але депутатів не задовольнили лише цифри, наведені у звітах доповідачів з окреслених питань порядку денного. Отож у сесійній залі час від часу виникало жваве обговорення, найактивнішим учасником якого був міський голова Сергій Мельник.

Про виконання рішення №113 сімнадцятої сесії міської ради від 27.06.2012 року  “Про затвердження Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради, Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому, виконавчого комітету, департаментів, управлінь та відділів міської ради щодо забезпечення надходжень до бюджетів усіх рівнів на 2012-2015 роки” присутніх поінформувала заступник начальника податкової інспекції в місті Хмельницькому Тетяна Процюк. Згідно з наведеними нею цифрами, на січень-березень поточного року  надходження до зведеного бюджету виконані  на 106%,  виконання державного бюджету  також сягнуло стовідсоткової позначки — коштів зібрано  на чотири мільйони більше.  Завдання  за показниками  ДПА України  до місцевого бюджету виконано на 111,7%. Що стосується  бюджетних призначень міського бюджету  на січень-березень цього року, затверджених на сесії міськради в сумі 119,8 млн. грн.,  то вони виконані  на 99,5%.   Лише на 93,6% виконано збір податків з доходів фізичних осіб — відставання становить 4,8 млн. грн.  Щодо плати за землю надходження перевиконані на чверть,  а єдиного податку понад завдання зібрано 6,5 млн. грн. —  загалом його виконано на 153%.

Проте у сесійній залі виникли інші запитання: коли ж податкова інспекція доб’ється того, аби податки сплачували всі і чесно? Чому одні платники уникають перерахування до державного гаманця великих сум, а низка  інших, як-то мовиться,  білого світу не бачить за багаточисленними перевірками? Коли нарешті буде подолано тіньову зайнятість? І чим ще повинна посприяти  міська влада податківцям, аби ці проблеми  вирішувались ефективніше?  Обурило багатьох присутніх обранців і те, що, за реплікою Валерія Лескова, депутати  майже рік  не мали змоги бачити у сесійній залі власне очільника міської податкової. Отже, всупереч наведеним у переважній більшості  позитивним цифрам та поясненням щодо звуження повноважень податківців стосовно перевірок, покращення матеріальної бази роботи податкової служби,  у залі звучала думка, що  і керівництво міської ДПІ потребує посилення. Сергій Мельник висловив пропозицію, аби це знайшло відображення у протокольному рішенні заходу: підготувати відповідне  звернення до керівництва обласної державної податкової адміністрації.

Щодо виконання рішення №5 п’ятої сесії міської ради від 30.03.2011 року “Про затвердження програми забезпечення пожежної безпеки об’єктів усіх форм власності, розвитку інфраструктури підрозділів пожежної охорони м. Хмельницького на 2011-2015 роки”  депутати заслухали начальника відділу Державного нагляду з питань техногенної безпеки та аварійно-рятувальних формувань управління Держтехногенбезпеки у Хмельницькій області Олександра Лещика. Олександр Володимирович  розпочав звіт із негативних тенденцій: “У Хмельницькому з початку року зареєстровано 43 пожежі проти 28 за аналогічний період минулого року, що  на 53% більше. Причина — недостатня увага керівників підприємств для організації та проведення робіт щодо посилення протипожежного захисту об’єктів”. За останні три місяці на території міста виникло три резонансні пожежі на складських приміщеннях підприємств. Непокоїть вогнеборців стан пожежної безпеки і в місцях масового скупчення людей. А обслуговувати місто, яке розростається, через збільшення радіусу виїзду для пожежних машин стає проблематичнішим. Через віддалене розташування оперативно-рятувальних підрозділів найнезахищенішими на сьогодні є мікрорайони Лезневе та Озерна. Слід збільшувати  кількість пожежних депо на території міста, зазначалося на депутатському дні, наразі їх є три, а потрібно чи не вдвічі більше. Сергій Мельник зауважив, що  будівництво чергового пожежного депо на вулиці Озерній, 20/1 під контролем, і кошти для завершення в червні  цього будівництва виділяються. Користуючись нагодою, депутати  поставили Олександру Лещику низку запитань, висловили свої пропозиції та зауваження стосовно роботи відомства як в плані перевірок бізнесових структур, так і щодо протипожежної експертизи житлових новобудов міста.

Із ходом виконання капітального ремонту доріг у Хмельницькому протягом 2006-2012 років депутатів ознайомив начальник управління житлово-комунального господарства Олександр Шаповал. Зрозуміло, що ситуація зі станом  міських доріг викликала найжвавіше обговорення учасників зібрання. Але перед тим керівник управління  у своїй доповіді намагався дати  депутатам  максимально широкий звіт про проведені за цей період роботи на шляхах сполучення обласного центру. Передусім  Олександр Іванович наголосив, що термін експлуатації 80% дорожнього покриття в місті сягає 15-30 років, що у 1,5-3 рази більше нормативного терміну їх служби. Більш за все зазнали руйнувань  вулиці, що відслужили нормативні терміни експлуатації по декілька разів, тобто експлуатувались без капітального ремонту протягом 25-30 років і більше.

Також начальник управління ЖКГ повідомив, що кошти, які виділялися на капітальний та поточний ремонт доріг у минулі роки,  освоєно повністю. За останні шість років капітальним ремонтом охоплено 331,6 тисячі квадратних метрів асфальтобетонного покриття вулиць міста, зокрема  тротуарів — 32,8 тис. кв. м (Старокостянтинівське шосе, вулиці Він-ницька, Кам’янецька, Купріна, Винниченка та ряд інших). Поточним ремонтом ліквідовано 37,1 тис. кв. м пошкоджень в асфальтобетонному покритті. На ці роботи використано 6,4 млн. грн.  Міські служби проводять постійні обстеження доріг, на яких зроблено капітальний ремонт: прийняті в експлуатацію об’єкти у задовільному стані. Міський голова Сергій Мельник  при цьому  зауважив, що надалі міська влада намагатиметься спрямовувати зусилля передусім на капітальний ремонт доріг.

Проте пошкоджене покриття латати доведеться. Олександр Шаповал  зупинився на  тому, як наразі проводиться в місті поточний ремонт доріг: невеликі за розміром вибоїни, що знаходяться недалеко одна від одної,  об’єднуються в одну ремонтну карту. Ремонт дорожнього покриття виконується в комплексі з ремонтом бордюрних каменів. На комунальному підприємстві по будівництву, ремонту та експлуатації доріг створюється чотири бригади з поточного ремонту, кожна з яких буде оснащена необхідною технікою (фреза для холодного фрезерування, ручна фреза, повітродувка для знепилювання, котки, бітумні пересувні котли). “Водночас  активному проведенню ремонтних робіт заважає насичений рух автомобільного транспорту, неможливість проведення цілодобового ремонту через значне коливання температури вночі та вдень, обмеженість у людських ресурсах та недостатність обігових коштів на початку бюджетного року, необхідність проведення всіх законодавчих процедур щодо держзакупівель, на що витрачається значний час”, — зазначив начальник управління.

Під час обговорення депутат Олександр Симчишин  порушив питання відповідальності посадових осіб за стан прийнятих в експлуатацію після ремонту доріг та щодо, власне, гарантійних термінів на виконані роботи.  Депутат Михайло Кіперман наголосив на важливості водовідведення при облаштуванні шляхів сполучення. Ці та інші пропозиції  були обговорені  депутатами і на їхній основі розроблено конкретні пропозиції щодо покращення стану  доріг у Хмельницькому.

Наш кор.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *