У суботу, 29 вересня, в Хмельницькому було урочисто відкрито Центр надання адміністративних послуг, що з’явився завдяки проекту “Організація діяльності щодо створення Центру надання адміністративних послуг у м. Хмельницькому” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”, який реалізовує Львівська громадська організація “Центр досліджень місцевого самоврядування”. У приміщенні, що на Соборній, 16, міська влада створила всі умови, аби хмельничани могли отримувати якісні послуги. Сьогодні це особливо актуально для України, де система надання послуг є непрозорою, нераціональною і не враховує інтереси громадян.
У суботу, 29 вересня, в Хмельницькому було урочисто відкрито Центр надання адміністративних послуг, що з’явився завдяки проекту “Організація діяльності щодо створення Центру надання адміністративних послуг у м. Хмельницькому” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”, який реалізовує Львівська громадська організація “Центр досліджень місцевого самоврядування”. У приміщенні, що на Соборній, 16, міська влада створила всі умови, аби хмельничани могли отримувати якісні послуги. Сьогодні це особливо актуально для України, де система надання послуг є непрозорою, нераціональною і не враховує інтереси громадян.
Після вітального слова міський голова Сергій Мельник оголосив подяки та вручив подарунки тим, хто брав участь у створенні ЦНАПу: Юрію Біляку, заступнику начальника управління капітального будівництва департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів, Володимиру Бобіку, головному адміністратору системи ХМКП “Хмельницькінфоцентр”, Ігорю Бригілевичу, члену правління, експерту неурядової аналітичної організації “Центр досліджень місцевого самоврядування”, Аліні Крамар, заступнику завідувача юридичного відділу, Роману Назарову, заступника начальника управління організаційно-інформаційної роботи та контролю, Сергію Отрощенку, заступнику завідувача загальним відділом, Олександру Полюху, адміністратору системи ХМКП “Хмельницькінфоцентр”, Володимиру Швецю, головному інженеру-програмісту ХМКП “Хмельницькінфоцентр”, Дмитру Широкому, інженеру-програмісту ХМКП “Хмельницькінфоцентр”. Урочисто перерізавши стрічку на вході, міський голова запросив усіх до установи, де пересічним громадянам надаватимуть більше 150 видів адмінпослуг. Директор ЦНАПу Олена Бохонська провела для присутніх екскурсію. На першому поверсі знаходяться робочі місця адміністраторів ЦНАПу, які консультують клієнтів, спрямовують їх до потрібних спеціалістів, допомагають засвоїти систему реєстрації та електронної черги. Також на першому поверсі розміщується дозвільний центр міської ради, де приймають документи дозвільного характеру. Дев’ять робочих місць виділено для представників адміністративних органів: управлінь ЖКГ, комунального майна, земельних ресурсів, охорони здоров’я, молоді та спорту, служби в справах дітей, відділу обліку та розподілу житла тощо. Яким буде графік прийому громадян представниками цих управлінь, говорити поки що рано, адже Центр працює в тестовому режимі. Цілком вірогідно, що управління, які надають велику кількість послуг, працюватимуть усі робочі дні тижня, інші — певні дні чи навіть визначені для цього години. Саме для цього ситуація вивчатиметься, аналізуватиметься, аби людям було зручно отримувати послуги.
На другому поверсі установи розмістився відділ державної реєстрації. Тут вирішуватимуть питання, пов’язані з веденням господарської діяльності суб’єктами підприємництва. В стадії розробки графік прийому громадян начальниками управлінь та їх заступниками. В ЦНАПі відвідувачам надана можливість подати заяву, скаргу, звернення, які потім передаватимуться адресатам. Можна тут отримати й супутні послуги. Наприклад, купити канцелярські товари, зробити копії документів або ж їх заламінувати. У ЦНАПі є повноцінне відділення “Імексбанку”, де можна оплатити будь-які послуги. На першому поверсі окреме приміщення виділене для надання фахових консультаційних послуг (згідно з законом усі дозвільні органи зобов’язані надавати консультації) дозвільними органами, зокрема обласними управліннями, територіальними структурами центральних виконавчих органів влади (держтехнагляд, ветеринарна медицина і т.д.).
Як поділилася Олена Бохонська, планують створити юридичну клініку, де працівники юридичного відділу міської ради надаватимуть консультації з питань, що стосуються адмінпослуг.
Вже в ці дні ЦНАП приймає щодня в середньому 200-300 осіб, хоча працює тільки наполовину своєї потужності. Найбільше відвідувачів у відділі реєстрації, тут вони вирішують питання господарської діяльності: реєстрація, перереєстрація, внесення змін до видів діяльності, Статутів тощо. В ближчому майбутньому потік людей сюди не зменшиться. Адже до 1 січня 2013 року суб’єкти господарювання повинні внести зміни в класифікацію видів своєї діяльності. За підрахунками, на сьогодні це змогла зробити лише третина фізичних осіб-підприємців, тобто 13-14 тисяч із 40.
“Переконаний, що відкриття Центру надання адміністративних послуг стане важливим кроком для подальшого вдосконалення відносин суб’єктів господарювання та пересічних громадян з владою”, — сказав міський голова Сергій Мельник. Справді, організація роботи установи передбачає в результаті спрощення взаємовідносин влади і громади.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК
Фото Дмитра СВІДЕРСЬКОГО