Соціум

Про справи дорожні

Наприкінці 2010 року  Хмельницьке комунальне  підприємство по санітарній очистці міста як самостійна юридична одиниця  перестало існувати. Натомість рішенням сесії міської ради його приєднано до комунального підприємства по будівництву, ремонту та експлуатації доріг. Очолив підприємство Микола ГЛАДУН. Наша з ним розмова.

Наприкінці 2010 року  Хмельницьке комунальне  підприємство по санітарній очистці міста як самостійна юридична одиниця  перестало існувати. Натомість рішенням сесії міської ради його приєднано до комунального підприємства по будівництву, ремонту та експлуатації доріг. Очолив підприємство Микола ГЛАДУН. Наша з ним розмова.

— Миколо Миколайовичу, майже два роки тому дві комунальні структури злилися в одну,  що  опікується дорогами та вулицями міста. На вашу думку, цей крок виправданий?

— Думаю, що так. Колектив підприємства — 226 осіб. У його структурі виконробські дільниці, що займаються  поточним та капітальним ремонтом доріг (цьогоріч капремонти виконують немісцеві будівельні структури), надають послуги з поточного ремонту та утримання вуличних дорожніх мереж. На балансі підприємства — 428 кілометрів  доріг. Із них 80,5 км — районного, 347,1 км — місцевого значення. Протяжність  доріг з асфальтним покриттям — 281,1, бетонним — 0,9,  щебеневим — 146 кілометрів. Також спецдільниця, яка працювала при  міському ДАІ, передала нам на утримання 83 світлофорних об’єкти, а завод трансформаторних підстанцій — очисні споруди.  Обслуговуємо десять автомобільних і чотири пішохідних мостів та вісім шляхопроводів, 46 км — зливної каналізації, що знаходиться під дорогами, 1650 приймальних колодязів. А ще в наші обов’язки входять прибирання вулиць, ліквідація стихійних звалищ, заготівля протиожеледних матеріалів.  Маємо три виробничі бази та дві заправки.

— У дорожників гаряча пора настає одразу після закінчення зими.

— Обсяг робіт підприємству випав цього року справді  достатньо великий.  Заплановано відновити понад 50 тисяч квадратних метрів дорожнього полотна. Ми виграли тендер на поточний ремонт вулиць Подільської, Кам’янецької, маршала Рибалка, проспекту Миру, Західної Окружної, Проскурівського підпілля. Також ремонтуємо вулиці Проскурівську, Шевченка, Львівське шосе, Панаса Мирного, Залізняка, Гагаріна, Соборну, Кооперативну і з’їзди транспортних розв’язок по Західній Окружній, Толстого, Купріна, Щедріна, Пілотській, Інститутській, Героїв Чорнобиля, Шевченка, Вокзальній та Довженка. Вартість виконання запланованих робіт — 4 млн. 441 тис. грн.  Сума виконаних робіт склала 2 млн. 888,2 тис. грн., а загальна впорядкована площа дорожнього полотна — 17470  метрів квадратних. Згідно з угодою з обласним  управлінням служби доріг маємо виконати  ямковий ремонт вулиць Свободи, Вінницької, Трудової,  Грушевського, Володимирської, Пушкіна,  Івана  Франка, Старокостянтинівського шосе, Зарічанської, Озерної,  Прибузької, Молодіжної, Курчатова, Зенітної на суму 1,5 млн. грн.  Залишились неосвоєними 400 тисяч гривень, тобто ще певний обсяг робіт  слід виконати на Молодіжній, Красовського та Папаніна.

— Хмельничани спостерігають за ремонтними роботами, що ведуться на  шляхопроводах.

— На Західній Окружній (у районі вулиці Геологів) капітально ремонтується шляхопровід, під яким проходить залізнична колія. Тендерний виконавець — АТ “Альпсервіс”. Як відомо, цей шляхопровід був збудований у 60-х роках минулого століття. І хоч минуло вже понад 40 років, його жодного разу капітально не ремонтували. Завершено ремонтні роботи  на шляхопроводі вулиці Кам’янецької, щоправда, вони були дещо меншого обсягу. Тут працювали  фахівці ПрАТ “Південьзахідшляхбуд” з Вінниці. Крім шляхопроводів та мостів, проводимо благоустрій  прибудинкових територій. Вже освоєно майже 300 тисяч гривень.

— До настання холодів встигнете закінчити заплановане?

— Якщо буде регулярне фінансування  і сприятливі погодні умови, то  виконаємо. Але поки що кошти надходять поетапно і це певною мірою гальмує темпи ремонтних робіт.

— Чи достатньо техніки?

— Хотів би подякувати міському голові Сергію Мельнику, депутатам міської ради за те, що допомагають в оновленні матеріальної бази. За капітальними вкладеннями придбано новий потужний екскаватор російського виробництва, що коштує більше мільйона гривень. Старий екскаватор 1990 року випуску давно відпрацював свій ресурс. Купили також нового піскорозкидача зі змінним обладнанням та машину для очищення водоприймальних колодязів.

— Техніка оновлюється, а технологія ремонту доріг?

— На жаль, більше проводимо поточні ремонти, ніж капітальні, бо нові дороги — це великі капіталовкладення. Один кілометр нової дороги коштує десять мільйонів гривень. На нашому асфальтному заводі не маємо змоги виготовити так звану щебенево-мастикову асфальтобетонну суміш, яка  завдяки збільшеній нормі бітуму, спеціальним мінеральним добавкам є міцнішою, забезпечує краще зчеплення коліс з покриттям і служить довше.  Підприємство для цього треба модернізувати. Але на модернізацію знову потрібні чималі кошти.

— А як з підготовкою  до зими?

— Вона триває. Ми розуміємо рівень своєї відповідальності за безпеку життя і здоров’я громадян на наших дорогах, а тому  готуємося до складнощів  сезону заздалегідь. На підсипання доріг взимку нам потрібно 13 тисяч тонн піщано-соляної суміші. З минулого року залишилося чотири тисячі тонн суміші, тож до потреби маємо ще заготувати. На даний час є 65% загальної кількості. Крім цього, треба придбати 150 тонн солі.

Розмовляла Вікторія СТАНДРІЙЧУК
Фото Дмитра СВІДЕРСЬКОГО

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *