Соціум

Демарш екс-посадовця відбувся, але на сесійній роботі не позначився

Бюджетно-земельною можна вважати 12-у сесію міської ради, яка відбулась минулого тижня. Питання щодо звіту виконання бюджету міста за дев’ять місяців нинішнього року та змін і доповнень до нього визначали початок сесійного засідання — як головні пункти порядку денного. Традиційно обов’язкові для цього скликання проекти рішень зі сфери землекористування стали основним його наповнювачем: 25 з 46 затверджених.

 

Бюджетно-земельною можна вважати 12-у сесію міської ради, яка відбулась минулого тижня. Питання щодо звіту виконання бюджету міста за дев’ять місяців нинішнього року та змін і доповнень до нього визначали початок сесійного засідання — як головні пункти порядку денного. Традиційно обов’язкові для цього скликання проекти рішень зі сфери землекористування стали основним його наповнювачем: 25 з 46 затверджених.

 

Відкриваючи сесійне засідання у власне пленарному режимі, міський голова урочисто вручив ветерану депутатського корпусу ще з радянських часів Івану Бухалу Почесну відзнаку міської ради за плідну та сумлінну працю на користь громади міста. Сергій Мельник також побажав йому нових успіхів у подальшій діяльності народного обранця.

Щодо певного впорядкування і вдосконалення спільної діяльності колег Івана Бухала, за пропозицією постійної комісії з питань регламенту, сесія внесла деякі зміни до Регламенту міської ради, враховуючи положення Законів України “Про доступ до публічної інформації” та “Про місцеве самоврядування”. За ними, зокрема, офіційно визначилися випадки, коли проекти сесійних рішень можуть розглядатися без попереднього опрацювання у профільних комісіях — безпосередньо в сесійній залі в процесі пленарної роботи. Цими змінами й скористався Сергій Мельник, доповнивши представлений порядок денний трьома питаннями. Але про них згодом.

Затверджуючи запропонований фінансовим управлінням звіт про виконання міського бюджету, депутати до його обговорення не вдалися, задовольнившись наданими цифрами. За ними по доходах і субвенціях загального та спеціального фондів виконано загалом на 99,7%, а по видатках — на 95%. Досягнуто деякого перевиконання у головних статтях доходу — податкових надходженнях, зокрема з доходів громадян. Найбільше перевиконання по доходах від власності та підприємницької діяльності — 231,5%, а також по надходженнях від штрафів та фінансових санкцій — 175,9%.

Щодо видаткової частини бюджету, то фінансове забезпечення захищених статей та основних галузей міського господарства здійснено відповідно до бюджетного розпису.

На жаль, з об’єктивних причин, які не залежать від міста, перевиконати міський бюджет на 5% не вдалося, це означає, що за положеннями Бюджетного кодексу переглянути статті витрат з їх збільшенням не можна. Відтак сесія міської ради затвердила лише запропонований перерозподіл деяких статей, збільшивши призначення на благоустрій міста, ремонт доріг та фінансування медичних закладів.

Як зазначив міський голова, у місті на сьогодні немає проблем з виплатою заробітної плати в бюджетній сфері. “Є питання грудня, — сказав він, — але воно має вирішитися спільно з державним бюджетом України”. За словами Сергія Мельника, проблемою до кінця року може стати оплата енергоносіїв, однак і вона вирішуватиметься за рахунок уже власних ресурсів міста.

Предметом особливої уваги міської ради, незважаючи на бюджетні перипетії, є соціальна сфера. Так, сесія ухвалила рішення, дозволивши управлінню праці, соціального захисту населення та охорони здоров’я здійснювати виплату матеріальної допомоги громадянам за їх зверненнями до кінця нинішнього року. Додаткова сума на ці цілі — 150 тисяч гривень з відповідних призначень загального фонду. Депутати також підтримали пропозицію виконкому включити до списку партизанів, які діяли в роки Великої Вітчизняної війни в тилу ворога, Владислава Дворецького — з усіма відповідними соціальними привілеями.

Певних пільгових умов удостоїлись і деякі підприємницькі структури. Продовжуючи практику підтримки місцевого бізнес-середовища у нинішніх складних економічних реаліях, міська рада погодилась на розстрочку у сплаті ними пайових внесків у створення та розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.

Найвагоміший блок питань порядку денного, який стосувався землеустрою та землекористування, сесія розглядала майже в автоматичному режимі голосування — без обговорень, зауважень та суттєвих доповнень. Усі вони, незважаючи на традиційні заперечення юридичної служби, пройшли детальне опрацювання в ході засідань постійних комісій. Між тим серед них є досить цікаві пункти, вже прийняті як сесійні рішення. Так, на вул. Пілотській триває будівництво об’єкта, де планується виробництво лікеро-горілчаної продукції. У місті це вже не перша спроба організувати випуск алкогольних напоїв, але жодна з них успіху поки що не мала. Своїм рішенням щодо користування земельною ділянкою депутати нинішню спробу підтримали, отож є надія успішного завершення цієї перспективної справи — для міського бюджету.

Сприяти підприємницькій перспективі покликане й інше рішення сесії, котрим визначені 12 земельних ділянок, право на оренду яких може бути отримано на аукціоні. Це чергова новація міської влади: ділянки невеликої площі на вулицях Панаса Мирного, Тернопільській, Зарічанській, Прибузькій, Трудовій, Залізняка, Кам’янецькій, Васяніна та Народної Волі, де можна буде збудувати магазини або інші об’єкти комерційного призначення.

Чималим, також за традицією, був і пакет питань, яким задовольнялись інтереси хмельничан у користуванні землею побутового характеру для обслуговування житлових будинків, присадибних ділянок, гаражів та іншого.

Заслухавши звіт секретаря міської ради Валерія Лескова про виконання рішень попередніх сесій, депутати повернулися до пропозицій Сергія Мельника. Спокійну атмосферу сесійної зали вони неабияк зворушили, оскільки для більшості учасників засідання виявились дещо несподіваними.

Міський голова запропонував внести зміни до рішення першої сесії міського ради нинішнього скликання, котра відбулась 2.12.2010 року, яким затверджувалась структура її виконавчого комітету. За цими змінами склад виконкому скорочувався до 15 осіб з виведенням з нього Петра Сибіги, начальника управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення та заступника міського голови Анатолія Лаврентія. Першого — через переведення на інше місце роботи за межами міста, а другого — через звільнення з посади. Сесія з цими пропозиціями погодилась, але без гучного ексцесу не обійшлося. Вже екс-заступник Анатолій Лаврентій озвучив свою заяву, в якій визначив її як протест проти “бездіяльності міської влади” у найважливіших сферах діяльності: прибиранні вулиць, забезпеченні енергоносіями та іншого. Він звинуватив керівництво міста у тому, що не мав підтримки у своїй роботі, розцінюючи це як протидію “Батьківщини”, котру воно представляє, президентському курсу та Партії регіонів, яку він особисто уособлює. Анатолій Лаврентій також заявив, що має “фактаж про протиправні дії керівництва міста для забезпечення особистих інтересів”. Першу частину звинувачень спростував Валерій Лесков, перерахувавши всі недоліки протестувальника як посадовця та керівника в доручених справах. Щодо другої частини Сергій Мельник порадив негайно передати озвучений “фактаж” заступнику прокурора міста, який був присутній на засіданні. Цією “крапкою” демарш і завершився.

У “різному” знайшлося місця для політики. Так, Валерій Лесков повідомив колег про наявність заяв від чотирьох членів фракції партії “Батьківщина” про вихід з неї, зауваживши, що фракція розглядатиме їх на своєму засіданні. Прізвища заявників він не озвучив.

Свій голос подала і група ВО “Свобода”. Її керівник Олександр Симчишин оприлюднив заяву щодо будівництва другої черги Чернелівського водогону, в якій висловлюються сумніви щодо правильного вибору інвестором склопластикових труб, зокрема їх надійності та якості. За його пропозицією, було погоджено створити депутатську комісію з вивчення ситуації на будівництві та контролю за ним, оскільки частина коштів на нього використовується з міського бюджету. Міський голова підтримав цю пропозицію і зауважив, що міська влада має намір вивчити всі матеріали про ці труби до технічного завдання документації конкурсних торгів з будівництва водогону та здійснити їх випробування на вже збудованій ділянці. Депутати проголосували текст звернення до замовника будівництва та розпорядника коштів на нього — управління ЖКГ облдержадміністрації.

Обранці обговорили й деякі інші питання у позапленарному форматі роботи сесії.

Володимир Разуваєв
Фото Дмитра Свідерського

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *