Так називається третя персональна виставка Неллі Павлової в стінах Хмельницького художнього музею. Попередні експозиції знайомили глядача з її живописним доробком. Цього разу його презентує лише одне раннє полотно, назва якого стала назвою всієї виставки. Вона містить переважно графічні твори, що належать до великої серії “Історія в камені”, розпочатої ще 2000 року. Саме тоді, взявши участь в акції обласного художнього музею “Місто минаючого тисячоліття”, Неллі Павлова звернула увагу на ошатні старовинні будиночки, що на початку ХХ століття формували обличчя міста, а нині загубилися серед безлічі новітніх споруд.
Так називається третя персональна виставка Неллі Павлової в стінах Хмельницького художнього музею. Попередні експозиції знайомили глядача з її живописним доробком. Цього разу його презентує лише одне раннє полотно, назва якого стала назвою всієї виставки. Вона містить переважно графічні твори, що належать до великої серії “Історія в камені”, розпочатої ще 2000 року. Саме тоді, взявши участь в акції обласного художнього музею “Місто минаючого тисячоліття”, Неллі Павлова звернула увагу на ошатні старовинні будиночки, що на початку ХХ століття формували обличчя міста, а нині загубилися серед безлічі новітніх споруд. Їх зображення, самобутньо інтерпретовані художницею, становлять осібну частку графічного доробку. Інші твори — присвячені найцікавішим пам’яткам архітектури Хмельниччини. В аркушах, виконаних у мішаній техніці на зім’ятому папері, стилізованому під фактуру каменя, постають замки, костьоли, церкви, монастирі і маєтки Кам’янця-Подільського, Летичева, Сутківець, Сатанова, Самчиків, Антонін… В поле зору художниці потрапляють також історичні будівлі Києва та інших міст України.
Прагнучи передати неповторну індивідуальність кожного такого об’єкта, художниця застосовує різноманітні композиційні та формальні прийоми: знаходить відповідний ракурс, варіює форму площини, на якій зображено пам’ятку, характер обрамлення, колорит. Його утворено поєднанням кількох холодних барв: сірої, зеленкуватої, блакитної, жовтувато-коричневої.
Останнім часом Неллі Павлова доповнює графічні аркуші рукописними текс-тами, які переважно містять історичні відомості про архітектурну будівлю. Вербальні фрагменти в різний спосіб включаються в канву твору, слугуючи фоном або безпосереднім елементом композиції. Вони урізноманітнюють поверхню аркушів і дещо поглиблюють їх образну змістовність. У деяких роботах із зображенням церков наявні стилізовані квіти, що є символом Богородиці й ознакою барокової культури.
Отже, вдосконалюючи засоби виразності, художниця успішно продовжує працювати над темою міст і містечок, відкриваючи загалу все нових мовчазних свідків минулої доби.
Л.Чернова
На фото: “Сатанів”