Соціум

Освітяни обмінюються досвідом

Минулого тижня у Хмельницькому перебувала делегація освітян з Сумської області. В рамках цього візиту відбувся обмін досвідом з подільськими колегами. Минулого тижня у Хмельницькому перебувала делегація освітян з Сумської області. В рамках цього візиту відбувся обмін досвідом з подільськими колегами.

Про те, як на Хмельниччині стартував всеукраїнський Рік освіти, гостей ознайомив начальник управління освіти і науки облдержадміністрації Віктор Очеретянко. Йшлося, зокрема, про реалізацію низки відповідних галузевих програм, за якими у мережі освітніх закладів впроваджуються сучасні технології, триває практичне наповнення спеціальних кабінетів лабораторним обладнанням, модернізуються класи, завершується комп’ютеризація з приєднанням до мережі Інтернет.

Нині програмними заходами охоплені 926 діючих шкіл області, в яких навчаються понад 143 тисячі учнів. Особливої уваги потребують сільські школи, враховуючи сучасні демографічні та економічні особливості сьогодення. Логічною реакцією на них, за словами керівника освітньої галузі в області, стала система оптимізації її мереж “за принципом, якого дотримується Міністерство освіти і науки: є діти — є школа — є село”. Для забезпечення базових шкільних закладів і можливості дітям з населених пунктів, де ця оптимізація відбулась, у них навчатися, в області реалізується програма “Шкільний автобус”. Так, з початку нинішнього року до шкільного автопарку додалися шість нових автобусів, а до кінця 2011-го він має збільшитися ще на 14 одиниць.

Як з’ясувалося в ході розмови, у сумчан схожі проблеми та напрацювання. Серед перших — профілізація сільської школи, а також питання, пов’язані зі скороченням освітньої мережі. На Сумщині, наприклад, торік на 6000 зменшилася кількість учнівських місць. Паралельно з цим загострюється проблема інноваційних закладів у сільській місцевості.

Щодо останнього гості були приємно вражені здобутками хмельницьких колег. У нашій області ліцеїв, гімназій та колегіумів нині діє 75, об’єднані вони в асоціацію і системно вдосконалюються. Саме системним підходом сумчани цікавились особливо. Найбільше їхню увагу привернув досвід Хмельницького ліцею №17 та обласного ліцею з поглибленої підготовки до науки, де системний підхід навчального процесу приносить вражаючі результати в ході як всеукраїнських олімпіад, Малої академії наук, так і незалежного оцінювання.

Жваво цікавилися сумчани і дошкільним вихованням, зокрема ситуацією з дитячими садками. Подолянам приємно було розповісти про те, що в області останнім часом відновилася робота 11 дошкільних закладів. Окремо гостей ознайомили з тим, як спільними зусиллями міської та обласної влади у Хмельницькому відкривається дитячий садок на 300 місць. Існує також практика роботи дошкільних груп у школах, що певним чином сприяє скороченню черг. Характерно, що гості визнали зразковим міський дошкільний заклад №20 “Білочка” і досвід його роботи відзначили для себе особливо.

Продовженням візиту делегації освітян Сумщини стали відвідини обласного інституту післядипломної освіти та знайомство з освітніми закладами районів Хмельниччини. Подільських колег сумчани запросили з візитом у відповідь. Як відзначили учасники зустрічі, така форма співпраці сприятиме вдосконаленню навчального процесу і підвищенню кваліфікації освітян.

Володимир Разуваєв

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *