Усім відомо, що реклама — рушій торгівлі. Зрозуміло, що інформація потрібна споживачеві. Але чи вона є достовірною у рекламі? Я опитала 100 респондентів різних за віком та статками й отримала такий результат: 68,1% сказали, що реклама на них має суттєвий вплив: і позитивний, і негативний.
Я звернулася лише з одним запитанням: “Чи впливає на вас реклама при виборі товару?”. І ось, що вони відповіли:
Вадим Олексійович, 56 років:
— На мій вибір товарів реклама практично не впливає, вона, швидше дратує. Купую те, що вважаю за потрібне, віддаю перевагу перевіреним виробникам. Взагалі кількість реклами на телебаченні треба зменшити, принаймні, втричі. Про нові товари я дізнаюсь із зовнішньої реклами та з газет.
Світлана, 20 років:
— Раніше я думала, що вплив реклами мізерний, але тепер змінила свою думку. Її вплив величезний, адже деякі люди занадто наївні й купуються на різні акції, не задумуючись про якість товару. Щодо мене, можу сказати, що інколи справді щось таки спонукає купити прорекламований товар.
Євген, 22 роки:
— Дивлячись про який товар йде мова. Якщо якийсь новий, звичайно, реклама потрібна. Але якщо йдеться про старий товар, то це означає, що його просто намагаються “сплавити”.
Олександр, 32 роки:
— Як батько, турбуюся про свою доньку, отож негативно ставлюся до реклами відверто інтимних речей та алкогольних напоїв. Намагаюсь перемикати канали, коли йде реклама по телебаченню, віддаю перевагу зовнішній рекламі і рекламі в друкованих засобах масової інформації.
Ірина Антонівна, 45 років:
— Звичайно, реклама впливає. Вся інформація про товари відкладається у пам’яті і навіть підсвідомості. Не уявляю, як би ми дізнавалися про нову продукцію без реклами. Її можна назвати двигуном торгівлі, поштовхом для збільшення конкуренції серед виробників та можливістю для людей вибирати краще.
Богдан, 17 років:
— Чим частіше бачу рекламні ролики про якийсь товар, тим менша ймовірність того, що я куплю його. І все-таки погоджуся з тим, що реклама таки впливає на мій вибір, адже нерекламований товар чомусь ніхто не хоче купувати.
Отже, скільки людей, стільки й думок. А варто чи ні купуватися на рекламу — вирішувати кожному.
Анастасія Кочеткова,
вихованка Палацу творчості дітей та юнацтва