Соціум

Депутатський день з наголосом на санітарний стан системи громадського харчування

За планом роботи міської ради, на черговому депутатському дні  минулого тижня було розглянуло три основні питання: про санітарний стан закладів громадського харчування, про роботу Центру надання адміністративних послуг і міського комунального підприємства “Муніципальна телерадіокомпанія “Місто”.

За планом роботи міської ради, на черговому депутатському дні  минулого тижня було розглянуло три основні питання: про санітарний стан закладів громадського харчування, про роботу Центру надання адміністративних послуг і міського комунального підприємства “Муніципальна телерадіокомпанія “Місто”.

Ініціатива щодо розгляду ситуа-ції у санітарному стані закладів громадського харчування належала самим депутатам, отож для цього міськрайонне управління головного управління держсанепідслужби   представило докладну інформацію. Зачитуючи міським обранцям дев’ять її сторінок, начальник управління Олег Балашов зазначив узагальненість характеру цієї інформації, особливо підкресливши, що всі перевірки його відомства здійснюються за вимогами чинного санітарного законодавства. Відтак за ними управління не проводило планових перевірок об’єктів громадського харчування, власниками яких є підприємці, котрі працюють за спрощеною системою оподаткування. Цих прав санепідслужба була позбавлена діючим законодавством. Натомість у сфері ресторанного господарства нею здійснювалися позапланові перевірки — за скаргами та з епідеміологічним розслідуванням. Скорочення правових обсягів однак не завадило виявити численні порушення навіть у цій обмеженій площині. Зокрема, чимало їх було виявлено в ході перевірок харчоблоків у комунальних закладах освіти й оздоровчих таборах, де плановість перевірок службою в її арсеналі залишається.
Так, за інформацією Олега Балашова, “усі перевірки закладів громадського харчування були результативними, тобто з виявленими порушеннями”, як підсумок зроблено 38 приписів і розпорядчих документів. Відповідними заходами були відсторонені від роботи 12 працівників ресторанного господарства, 32 — харчоблоків, 2 — оздоровчих таборів. До адміністративної відповідальності притягнуто 16 осіб. Матеріали щодо результатів епідеміологічного розслідування у ресторані “Панський маєток” передані до прокуратури, а в ресторані “Емілія” — до органів внутрішніх справ. Щодо порушень санітарного стану в харчоблоках дошкільних навчальних закладів, службою були надані 18 пропозицій для вжиття невідкладних заходів начальнику управління освіти міської ради, які й були здійснені. Стосувалися вони дитсадків №№1, 5, 8, 11, 20, 21, 23, 29, 34, 37, 38, 43, 50, 52, 57 та оздоровчого табору “Чайка”. За позаплановими перевірками ресторанного господарства з комплексом лабораторних досліджень були також виявлені порушення у ресторані “Ваніль” та закладі “Домашня кухня”.
На жаль, чинне законодавство не дозволяє санепідслужбі здійснювати планові перевірки у таких закладах, як бари, кафе, кафетерії, закусочні та їдальні.
Однак у місті з початку року, як свідчить медична статистика, кишкова захворюваність зросла на 30% — через порушення умов харчування. На думку Олега Балашова, бажає кращого рівень відповідальності підприємств за ці порушення. Так, максимальний розмір штрафу за них сягає лише 420 гривень. Відтак є нагальна потреба в удосконаленні статей діючого законодавства, які забезпечили б нормативно-правові повноваження органів виконавчої влади держави, посилили критерії визначення “безпечний” і “небезпечний продукт”, відповідальність порушника та посадових осіб, запровадження перевірок без попереднього повідомлення та інші положення.
Представлена інформація викликала у депутатів належний відгук. Так, Михайло Василишин відзначив, що загостренню проблем у санітарному стані закладів громадського харчування сприяла реорганізація відомства санепідслужби. Він запропонував звернутися від імені міської ради до головного санітарного лікаря України з пропозицією відновити право санепідслужби здійснювати перевірки всіх закладів громадського харчування.
Докладною для учасників робочого засідання була й інформація директора Центру надання адміністративних послуг Ірини Корягіної. Вона розповіла про численні переваги створення ЦНАПу та зручності для його відвідувачів: принцип “єдиного офіса”, зручний графік роботи, електронна система керування чергою, запровадження інформаційних карток, широка поінформованість у ЗМІ, реєстрація дітей дошкільного віку у дитячі навчальні заклади, видача документів дозвільного характеру та інші послуги. Загалом ЦНАП надає 163 види адмінпослуг та 20 — іншого характеру. Річний досвід роботи закладу дозволив здійснювати заходи з її покращення та вдосконалення. Так, передбачається зробити дитячий куточок, постійно вивчається досвід подібних Центрів в інших регіонах. Зусилля колективу Хмельницького ЦНАПу дістали високу оцінку, зокрема за діючою п’ятибальною системою оцінки Київського міжнародного інституту соціології та фонду “Демократичні ініціативи” його робота оцінена у 4,54 бала.
Ірина Корягіна також відзначила   певні проблеми ЦНАПу, які можна вирішити за допомогою міської ради. Депутати загалом схвально поставилися до її звіту, а Віктор Паламарчук і Сергій Мандзій висловили особисту подяку працівникам Центру.
Ознайомилися депутати і з роботою МТРК “Місто”, про яку їм розповів директор підприємства Микола Крентовський. Щодо неї вони висловили деякі зауваження, пропозиції та поради. Щоправда, було їх небагато, адже участь у роботі депутатського дня взяли лише 15 обранців з 60 за складом міської ради.

Володимир РАЗУВАЄВ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *