Соціум

Послідовність мистецького кредо Анатолія Мельника

Є художники — бунтарі, піротехніки, циніки — і послідовні художники. Саме під таким кутом зору варто поглянути на діяльність яскравої особистості — народного художника України Анатолія Мельника, організатора мистецького життя, в недавньому минулому — генерального директора Національного художнього музею України.

З нашого досьє:
Народився в 1953 році в селі Рідкодуби Хмельницького району. Закінчив Український поліграфічний інститут імені Івана Федорова у Львові у 1984 році. Засновник і перший директор Хмельницького обласного художнього музею. Народний художник України, член Національної академії мистецтв України, член Національної спілки художників України, президент Українського національного комітету Міжнародної ради музеїв (ІСОМ). Його твори є в колекціях музеїв України, приватних зібраннях Німеччини, Франції, Угорщини, Росії, Канади, Ізраїлю, США та інших країн світу.

Є художники — бунтарі, піротехніки, циніки — і послідовні художники. Саме під таким кутом зору варто поглянути на діяльність яскравої особистості — народного художника України Анатолія Мельника, організатора мистецького життя, в недавньому минулому — генерального директора Національного художнього музею України.
Цікаво отримати коротку відповідь на запитання: чи існує взаємозв’язок між Мельником-діячем культури та Мельником-художником? Чим саме характерний цей зв’язок? На мою думку, таке пов’язання не лише існує, а й є вирішальним: художник Анатолій Мельник зазнав благотворного впливу своєї тісної причетності до внутрішніх процесів образотворчо-мистецької діяльності. Це вони вказали йому на суттєвість позитиву динаміки, експресії, пристрасті.
Йому — спостережливій, наділеній відчуттям здорового гумору особистості,  болить те, що гнітюче й принизливе у людині. Цей предмет зацікавленості знайшов своє особливо виразне втілення в одному з останніх проектів художника під назвою “Мамайчуки”. Тут гумор, сарказм й осуд сплетені воєдино. Головні “герої” серії проникливих полотен — людська пиха, марнославство, сліпа жадоба влади — майже карикатура на суспільство, що прийняло, а не відштовхнуло таку манеру поведінки. Як послідовна діяльна людина, Анатолій Мельник закликає здійснити ревізію накопичених суспільних проблем, аби змогти рухатися шляхом еволюції далі. Його критична переоцінка цінностей позбавлена химер екзальтованості, маньєризму, нальоту різних естетичних витребеньок. Він воліє вести розмову по суті, без натяків, удаваних багатозначностей. Така поведінка органічно властива йому — мистецькому діячеві й художнику в одній особі, характерною рисою якої є відповідальність за зроблену чи задуману справу.
Особливо вражають його віртуозні епопеї на тему Кам’янця-По-дільського. Отож усе Поділля, Хмельниччина та її обласний центр мають повне право гордитися своїм знаменитим земляком.
Персональна ювілейна виставка Анатолія Мельника відкрилася вчора,   25 вересня, в обласному художньому музеї і функціонуватиме протягом місяця.

Любомир Медвідь, народний художник України

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *