Чинна експозиція — складова проекту “Відкриті фонди”, який діє два роки поспіль. У рамках акції в обласному художньому музеї вже були представлені живопис, скульптура, батик. Нині експонується декоративно-прикладне мистецтво, зокрема розпис та кераміка.
Чинна експозиція — складова проекту “Відкриті фонди”, який діє два роки поспіль. У рамках акції в обласному художньому музеї вже були представлені живопис, скульптура, батик. Нині експонується декоративно-прикладне мистецтво, зокрема розпис та кераміка.
Розпис презентують роботи Тамари Гордової та Галини Рідної. Обидві авторки свої творчі завдання реалізують поєднанням професійних здобутків з традиціями народного мистецтва, а саме настінного розпису.
“Квіти баби Наталки” Тамари Гордової — твір доволі наївний та безпосередній. Очевидно, що тут вона зафіксувала дитинні враження від спостереження за рухом руки майстра, що орнаментує глиняний виріб. І колорит, і простенька схема букета нагадують ангобний розпис. Більш вправним, технічно досконалим є “Чигир-трава”. Це безкінечно вигадливе, замкнене у коло плетиво ліній передає образ рослини, з якою пов’язано чимало легенд.
Творчість полтавчанки Галини Рідної, хоч і спирається на традицію, особистісно зорієнтована: мисткиню бентежать власні переживання, вона шукає засоби матеріалізації своїх емоцій і знаходить їх у натюрморті. Водночас він дивним чином нагадує портретне зображення. Варто пильніше вдивитись у “Мелодії літа” (на фото) і у його контурах можна побачити обриси погруддя з кількома низками намиста, видовжену шию-вазу, обличчя-букет. Очевидно, на аркуші не просто жіночий образ, а оголена душа моделі (чи не самої авторки?), в якій нуртують радісні, всеохопні почуття, передані через колористичне розмаїття квітів.
Валерій та Надія Протор’єви присвятили творчість кераміці, яка представлена тарелями з традиційним орнаментом — птахами серед квітів. Інна Туманова-Єршова та В’ячеслав Віньковський — послідовники традицій львівської керамічної школи. Використовуючи форму народних гончарних виробів, майстри творять оригінальні художні образи (“Міф”, “Ківі”), які викликають в уяві асоціації з культурним надбанням людства, з природою екзотичних куточків планети.
Виставку керамічних творів до-повнює композиція “Гарбузи” майстра гутного скла, львів’янина Франца Черняка. Головним виражальним засобом тут, окрім форми, є характерне жовтогаряче забарвлення.
Завітайте до музею для ширшого знайомства з творами декоративно-прикладного мистецтва українських майстрів у рамках акції “Відкриті фонди”.
Наш кор.