Соціум

Про підсумки роботи зі зверненнями громадян

Право громадян на звернення, зокрема на звернення до органів державної влади, місцевого самоврядування та їх посадових осіб, є одним з головних конституційних прав громадян. Відповідно до цього забезпечення конституційного права громадян на звернення до органів влади є важливою ділянкою діяльності виконавчого комітету та виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій міста.

Право громадян на звернення, зокрема на звернення до органів державної влади, місцевого самоврядування та їх посадових осіб, є одним з головних конституційних прав громадян. Відповідно до цього забезпечення конституційного права громадян на звернення до органів влади є важливою ділянкою діяльності виконавчого комітету та виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій міста.

Загалом за 2012 рік до міської ради надійшло 10932 звернення, що на 1067 звернень (10,8%) більше, ніж у 2011 році. На особистих прийомах отримано 2159 звернень (збільшення становить 3%).

Кількість повторних звернень за два останні роки залишається стабільною (по п’ять звернень щорічно); число колективних звернень збільшилось на 15%.

Аналіз свідчить, що збільшення надходжень звернень від громади міста відбулося, здебільшого, за рахунок кількості звернень з питань житлово-комунального господарства, соціального захисту, освіти, транспорту і зв’язку та деяких інших.

Найактуальніші питання 2012 року, надходження яких збільшилось на 693 звернення (39,6%), мають житлово-комунальний характер, а саме: щодо ремонту існуючого дорожнього покриття та улаштування нового асфальтобетонного покриття, ремонту водопостачання та водовідведення у будинках, зрізання дерев, благоустрою прибудинкових територій, вивозу сміття, ремонту дахів та стиків панелей будинків, улаштування технічних засобів дорожнього регулювання, забезпечення гарячим водопостачанням, вилову собак тощо.

Надходження звернень, які мають характер соціального захисту, збільшилось на 25%. Ці питання в більшості випадків стосувалися надання матеріальної допомоги, проведення капітальних ремонтів для пільгової категорії населення, забезпечення засобами технічної реабілітації (візки, милиці, протези, ходунки), встановлення автоматики безпеки в опалювальну піч, забезпечення засобами приймання сигналів цифрового телерадіомовлення, виплати заборгованості з заробітної плати та інші.

Також відчутно зросла кількість звернень з питань влаштування дітей у дошкільні навчальні заклади міста, надання матеріальної допомоги на оплату за навчання пільговим категоріям населення, надання пільгових довготермінових молодіжних кредитів та з питань транспорту, пов’язаних насамперед зі змінами в транспортній мережі міста.

Помітно зменшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин, житлової, економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики, будівництва та підприємництва, праці і заробітної плати.

Питома вага позитивно вирішених звернень становить 68% загальної їх кількості.

На виконання пунктів 1, 2, 5 Указу Президента України “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” відділ роботи зі зверненнями громадян міської ради здійснює контроль за додержанням законодавства щодо ведення діловодства та роботи зі зверненнями громадян у 24 виконавчих органах міської ради та комунальних підприємствах. Завдяки цьому протягом 2012 року вдалось уникнути надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням термінів, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. Під час перевірок надано методичну та практичну допомогу.

Враховуючи важливість цього напрямку роботи, хід розгляду звернень хмельничан та їх результати перебувають під постійним контролем міської влади, насамперед міського голови, регулярно аналізуються у виконкомі, під час виробничих нарад.

У міській раді приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціальної підтримки.

Для оперативного реагування на звернення громадян та повного інформування мешканців міста з питань функціонування міського господарства регулярно проводяться прямі телефонні лінії “Міська влада відповідає” за участю міського голови, його заступників, секретаря міської ради. За результатами проведення восьми таких прямих телефонних ліній зареєстровано 65 звернень від мешканців міста. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні обґрунтовані відповіді.

Протягом 2012 року керівництвом міста проведено сім виїзних прийомів у мікрорайонах міста на базах житлово-експлуатаційних контор, за результатами яких зареєстровано та опрацьовано 45 звернень від мешканців мікрорайонів. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні відповіді на порушувані ними питання.

Забезпечено також систематичне висвітлення стану організації роботи зі зверненнями громадян у засобах масової інформації. Для поліпшення роботи зі зверненнями громадян, їх поінформованості широко застосовуються засоби  масової інформації, а саме: міська  газета “Проскурів”, ТРК “Місто”, обласні ЗМІ, веб-сайт міської ради, де систематично висвітлюється різноманітна інформація щодо проведеної роботи зі зверненнями громадян та роз’яснення найбільш актуальних питань, що хвилюють мешканців обласного центру.

Для забезпечення зручності людей щодо реалізації ними права на звернення в мікрорайонах міста встановлені 32 скриньки “Для звернень до міського голови”.

Запроваджено розгляд звернень громадян, які надходять через сайт міської ради, з розміщенням результатів розгляду цих звернень на сайті. Тільки з червня минулого року було опрацьовано 93 таких звернення у найкоротші терміни. Багато порушуваних заявниками питань оперативно вирішено, на інші звернення заявники отримали обґрунтовані відповіді.

Також цілодобово працюють автовідповідач відділу роботи зі зверненнями громадян і телефон довіри міського голови.

Протягом звітного періоду на адресу керівництва міста надійшло 195 запитів на публічну інформацію. Усі запити якісно опрацьовані, запитувачі отримали повні та обґрунтовані відповіді у встановлені чинним законодавством терміни.

Наприкінці вересня минулого року відбулось офіційне відкриття Центру надання адміністративних послуг. Ця установа забезпечує комфортніші умови та економію часу, який витрачають хмельничани на отримання послуг, а з іншого боку,  створює зрозумілий і прозорий механізм їх отримання. Під одним дахом хмельничани відтепер можуть отримувати понад 150 послуг. Також у Центрі можна отримати кваліфіковану інформаційну, консультаційну та правову допомогу щодо послуг, подати звернення, пропозицію або зауваження з будь-яких питань, проводиться прийом громадян керівництвом міста.

Завдяки відпрацьованій системі у виконкомі, більшості управлінь, відділів та комунальних підприємств, інших міських установ та організацій звернення громадян розглядаються своєчасно та уважно, заявники отримують конкретні письмові відповіді, як того вимагає чинне законодавство.

Робота з розгляду порушених у зверненнях до міської ради та її виконавчих органів питань, підвищення відповідальності керівників за належне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви, скарги і надалі перебуватимуть на постійному конт-ролі у керівництва міста.

Анатолій САВЧЕНКО, завідувач відділу роботи зі зверненнями громадян

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *