Соціум

Віктор Паламарчук: “Жодна фінансова криза не перешкодить нам думати про перспективу”

КП “Електротранс” виграло конкурс на першому об’єкті перевезень і з 1 січня розпочало роботу на нових маршрутах. Наша розмова з директором цього підприємства Віктором ПАЛАМАРЧУКОМ.

КП “Електротранс” виграло конкурс на першому об’єкті перевезень і з 1 січня розпочало роботу на нових маршрутах. Наша розмова з директором цього підприємства Віктором ПАЛАМАРЧУКОМ.

— Вікторе Анатолійовичу, як розпочався для вас 2013 рік?

— Напружено, бо, за результатами конкурсу, отримали десять нових маршрутів: №№4, 5, 7, 11, 19, 30, 51, 51а і 52. На цих маршрутах потрібно задіяти 66 транспортних одиниць. Із них 44 — орендовані, решта — свої.

— Знаючи, якими зусиллями ви добилися тимчасового визнання “Електротрансу” одноосібним перевізником, цікаво дізнатися про перші результати роботи.

— Результати навіть дещо не-очікувані для нас. Вже першого дня орендований “MAN”, що працював на маршруті №51, привіз у касу 2280 гривень виручки. Непогана виручка (1200 гривень) була і на “Богдані” — це транспорт нашого підприємства, він меншої місткості. Для порівняння скажу, що тролейбус за дві зміни заробляє таку, а то й меншу суму. Тож маємо надію суттєво покращити свій фінансовий стан.

— Стало відомо, що з перших днів не все гладко складалося з роботою на нових маршрутах.

— Все, що від нас залежало, ми організували, як слід, у правовому полі: укладено договори оренди з власниками транспортних засобів, прийнято на роботу майже сто працівників, яким доведено нові вимоги щодо їх посадових обов’язків. Однак 2 січня не всі транспортні засоби виявилися готовими виїхати на лінію і працювати в нових умовах, а лише 68 відсотків. Зрозуміло, що посипалися нарікання пасажирів.

— У чому ж полягали проблеми?

— До деяких моментів ми виявилися просто неготовими, були факти відвертого саботажу, організовані зриви виїздів на маршрути, навіть скарги пасажирів. З усім цим неподобством ми розібралися, спілкувалися зі скаржниками, пояснювали людям, що всі ці прикрощі і незручності тимчасові. Я не хочу заглиблюватися детально, бо вже в наступні дні ситуація змінилася на краще. Для себе ми, звичайно, зробили найголовніший висновок: всі маршрути фінансово вигідні.

— Що дасть КП “Електротранс” цей, так би мовити, експеримент?

— Найперше, прагнемо покращити своє фінансове становище. Адже тільки стоянка орендованого автотранспорту та обслуговування, яке ми здійснюватимемо, приноситиме нам у місяць приблизно 90 тисяч гривень. Також ми маємо довести, що КП “Електротранс” здатне бути єдиним перевізником і якісно обслуговувати громадян.

— Чи задоволені ви результатами роботи за минулий рік?

— Рік був однозначно не з легких. І все ж згадуємо його з вдячністю, бо багато вдалося зробити. Попередні підрахунки дають надію на те, що зможемо скоротити збитки до двох мільйонів гривень. Це наш найвагоміший показник. Багато зроблено в плані енергозбереження та економії енергоресурсів. Вдалося запустити власну опалювальну систему в адміністративному корпусі. Оскільки ми тепер обігріваємо приміщення дровами, то економія коштів складе до 400 тисяч гривень. На черзі запуск власної системи опалення виробничих приміщень. Вся технічна документація вже готова. Залишилося лише обкласти вогнетривкою цеглою котли та провести випробування системи. Минулого року, хоч як це було складно фінансово, ми зуміли замінити понад 100 метрів квадратних вікон, провели реконструкцію в майстернях, прикупили обладнання, впровадили 1-С бухгалтерію (восьму версію). Займалися і реконструкцією майстерні, що знаходиться на Кам’янецькій, 94/2, аби її переобладнати під житло. Вже підготували документацію. Прибутковою стала нарешті наша їдальня й тепер у ній харчуються понад 200 людей.

— Поділіться, будь ласка, планами.

Маємо на меті заробити достатньо коштів і суттєво покращити фінансовий стан підприємства. Плануємо підняти заробітну плату працівникам. Вкрай необхідно зміцнити ремонтну базу, бо в задумах — капітальне відновлення тролейбусного парку. Продовжимо працювати в напрямку енергозбереження. Треба утеплити приміщення, відремонтувати дахи, провести заміну старих вікон та дверей.

— З огляду на фінансову кризу в державі, чи є перспектива розвитку тролейбусного господарства нашого міста?

— Жодна криза не має бути на заваді нашим перспективам. Але для цього і держава має виконувати всі свої зобов’язання. Cьогодні вона нам заборгувала 3,2 мільйона гривень за перевезення пільгових категорій пасажирів. Це чимала сума, яку можна було б використати на погашення боргів з зарплатні та з іншою метою. Однак надії ми не втрачаємо. Вдячні за міцну співпрацю й підтримку владі міста, особисто міському голові Сергію Мельнику, депутатському корпусу за те, що дають пріоритетну можливість розвитку комунальному громадському транспорту. Думаю, що прийде таки час, коли підприємство працюватиме без боргів. Це для мене принципово.

Вікторія СТАНДРІЙЧУК
Фото з архіву редакції

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *