Соціум

ЦНАП — новий підхід до надання адмінпослуг

Днями в міській раді відбулася конференція “Досвід створення центру надання адміністративних послуг у м. Хмельницькому”, для участі у якій до обласного центру завітали гості з Тернополя, Луцька, Рівного, Кременчука, Івано-Франківська та Чернівців.

Днями в міській раді відбулася конференція “Досвід створення центру надання адміністративних послуг у м. Хмельницькому”, для участі у якій до обласного центру завітали гості з Тернополя, Луцька, Рівного, Кременчука, Івано-Франківська та Чернівців.

Вітаючи учасників конференції, керуюча справами виконкому міської ради Людмила Черевченко нагадала, що проект “До європейської якості послуг ЦНАП — через співпрацю громади та влади” реалізовується в рамках програми “Посилення впливу громадянського суспільства” Міжнародного фонду “Відродження”. Посадовець подякувала всім, хто сприяв реалізації проекту, — Центру досліджень місцевого самоврядування (ЛГО ЦДМС), м. Львів, Фонду “Відродження”, колегам з Івано-Франківської, Вінницької та Луцької міських рад, Інформаційно-аналітичному центру “Хмельницькі ініціативи”. Робота над проектом була розпочата у листопаді 2010 року. Про теоретичні і практичні аспекти надання послуг інформував експерт з правових питань ЛГО ЦДМС Нестор Швець, а на етапах реалізації проекту, досягненнях та проблемах акцентував керівник проекту та експерт ЛГО ЦДМС Ігор Бригілевич. Зокрема, він відзначив, що на шляху створення ЦНАП було проведено обстеження підрозділів, які надають послуги громадянам, вивчали думки громадян про стан надання адмінпослуг у місті, організували навчання спеціалістів, які працюватимуть у ЦНАПі. Останнім етапом буде широке інформування громадян про отримання адмінпослуг. Проект фінансується спільно коштами з міського бюджету та МФ “Відродження”.

Учасники конференції мали нагоду відвідати приміщення на вулиці Соборній, 16, у якому розміститься нова установа. Наразі тут уже проведено реконструкцію та відповідний ремонт, але ще не закінчено облаштування меблями, комп’ютерною та іншою технікою, яка необхідна для організації роботи. ЦНАП працюватиме за принципом “єдиного вікна”. На 600 метрах квадратних надаватимуть послуги з державної реєстрації суб’єктів господарювання, видаватимуть документи дозвільного характеру, проводитимуть запис на прийом та організовуватимуть прийом громадян керівництвом міської ради та виконавчого комітету. Також передбачено надання неадміністративних послуг (видача копій та витягів прийнятих рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, юридична консультація). Буде запроваджено електронну систему управління чергою, передбачено доступ до інформації за допомогою різних джерел: інформаційних терміналів, веб-сайту, друкованих матеріалів. Адміністративні послуги будуть надаватись у галузі земельних відносин, будівництва та архітектури, розміщення зовнішньої реклами, житлово-комунального господарства, торгівлі та послуг, управління комунальним майном, транспорту, обліку та розподілу житла, екології та благоустрою міста, опіки та піклування, архівної справи. В ЦНАП не надаватимуть послуги, які передбачають видачу інформації, що вважається конфіденційною. Заявники матимуть змогу отримати супутні послуги: працюватимуть відділення банку, кіоск з продажу канцтоварів, ксерокопіювання, телефонний та поштовий зв’язок, буде доступ до Інтернет-мережі.

Людмила Черевченко розповіла про об’єктивні передумови створення ЦНАП, одна з яких — територіальна розпорошеність виконавчих органів, що надають адмінпослуги хмельничанам (34 структури, які надають послуги у 16 будівлях різних мікрорайонів), складний документообіг тощо. Людмила Петрівна зауважила, що робота зі створення Центру є не лише фінансово-затратною (використано понад три мільйони гривень з міського бюджету, 100 тис. грн. — з обласного та 170 тис. грн. — кошти Фонду “Відродження”), а й вимагає фізичних та емоційних зусиль: впровадження системи управління якістю ISO 9001, участь у конкурсі проектів МФ “Відродження”, створення робочої групи з питань утворення ЦНАП, вивчення громадської думки щодо якості послуг, які надаються виконавчими органами міської ради, в якому взяли участь 500 респондентів. На проектування та реконструкцію приміщення, технічне оснащення й функціональне обстеження діяльності виконавчих органів з міської казни виділено 1349,4 тис. грн. У цьому році для реалізації проекту освоєно 1730,2 тис. грн. з міського бюджету. Центр забезпечений охороною та відеоспостереженням. Керуюча справами повідомила, що ЦНАП надаватиме приблизно 138 видів послуг (у т.ч. обласних). Але в перелік цих послуг не входитимуть ті, що надає управління праці та соціального захисту населення, адже в місті працюють п’ять громадських приймалень, а також соцпослуги, що стосуються роботи служби в справах дітей. На ближчу перспективу планується розширення площі за рахунок 150 метрів квадратних другого поверху та впровадження електронного документообігу.

Про роботу над технічним забезпеченням Центру надання адміністративних послуг розповіла директор комунального підприємства “Хмельницькінфоцентр”, голова колегії громадської організації Інформаційно-аналітичний центр “Хмельницькі ініціативи” Валентина Андріїшина. Вона наголосила, що сьогоднішні витрати міського бюджету на створення в місті ЦНАП — це вигідно вкладені кошти. Розповідаючи про власну волоконно-оптичну мережу, проект якої вже розроблено, Валентина Андріїшина зауважила на кількох основних перевагах: швидкості, безпеці доступу, а також незалежності від інших провайдерів. Для ЦНАП закуплено п’ять телевізорів, які використовуватимуться як інформаційні та для черги: два буде встановлено на другому поверсі і три — на першому. Впровадження “електронної черги” та електронного документообігу дозволить у майбутньому піднести надання адміністративних послуг на якісно вищий рівень.

Наприкінці липня планується запуск сайту, поки йде інформаційне наповнення. У серпні ЦНАП розпочне роботу у тестовому режимі, а урочисте відкриття Центру заплановане у рамках святкових заходів з нагоди Дня міста у вересні цього року.

Учасники конференції мали змогу обмінятися досвідом та поставити запитання експертам.

Вікторія СТАНДРІЙЧУК

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *