Нинішнього року мають змінитись умови щодо пасажирських перевезень вулицями міста. Їх удосконалення повинно забезпечити належний порядок у цій сфері діяльності та підвищити комфортність пасажирів. Для цього управління транспорту і зв’язку міської ради має провести конкурс на право організації та здійснення пасажирських перевезень. Оскільки такий конкурс є регуляторним актом, який регламентує підприємницьку діяльність, йому мають передувати громадські слухання. Днями цей обов’язковий захід відбувся за участю зацікавлених сторін.
Нинішнього року мають змінитись умови щодо пасажирських перевезень вулицями міста. Їх удосконалення повинно забезпечити належний порядок у цій сфері діяльності та підвищити комфортність пасажирів. Для цього управління транспорту і зв’язку міської ради має провести конкурс на право організації та здійснення пасажирських перевезень. Оскільки такий конкурс є регуляторним актом, який регламентує підприємницьку діяльність, йому мають передувати громадські слухання. Днями цей обов’язковий захід відбувся за участю зацікавлених сторін.
За інформацією начальника управління транспорту і зв’язку, депутата міської ради Петра Кузьміна, за результатами відповідної підготовчої роботи визначені шість об’єктів перевезень, котрі складаються з переліку маршрутів за різними напрямками. Ці об’єкти й пропонуватимуться на конкурсі для охочих: як фізичних, так і юридичних осіб. Переможців має визначити вже створена конкурсна комісія, до складу якої входять представники міської влади, ДАІ, громадських організацій, депутати міської ради. У підготовці до конкурсу, дата якого буде оголошена додатково, претендентам допомагатиме спеціальна робоча група з числа фахівців.
За новими умовами, в місті утворюються 12 автобусних маршрутів та 41 маршрут для маловмісних маршруток. КП “Електротранс” виконуватиме перевезення пасажирів 91 тролейбусом за діючою схемою. Містких автобусів збільшується до 103 одиниць. А ось маршруток на вулицях поменшає на 39 одиниць, їхня нова кількість складатиметься з 359 транспортних засобів. Останні поділятимуться на два типи за класом: “А” — автобуси, “В” — маршрутки марки “Спрінтер”, “Івеко” і “Фолькс-ваген”. Характерно, що всі маршрути обслуговуватимуться машинами лише одного класу, змішаність не допускається.
Серед автобусних маршрутів, як і раніше, залишаються сім соціальних: №№3, 4, 5а, 6, 7, 8, 9 і так званий учнівський №12. Для маршруток запроваджуються п’ять нових маршрутів: №№24а, 46а, 45 (Гречани — Дубове), №55 (Гречани — речовий ринок) і №22 (Озерна — вул. Городовікова через Львівське шосе). Це зроблено на прохання як мешканців міста, так і самих перевізників.
За умовами конкурсу, переможці мають упродовж шести місяців запровадити на своїх маршрутах навігаційну систему GPS, забезпечити на об’єкті соціальний маршрут для обслуговування пільговиків, зберігання та охорону транспортних засобів, а також їх ремонт. Отже, нинішньої картини, коли маршрутки та автобуси ночують біля житла водіїв, ми вже бачити не повинні. Мають зникнути і старі “пижики”, вік яких перевищує 10 років. Такі машини в конкурсному пакеті вимог балів не набиратимуть. Ще одна обов’язкова умова — сертифікація транспортного засобу на момент проведення конкурсу. Його переможці укладатимуть відповідні угоди з управлінням транспорту і зв’язку, перевізниками — власниками транспортних засобів щодо їх оренди та, за словами Петра Кузьміна, з пасажирами — щодо продажу проїзних талонів чи фіксацією пільгових документів.
На думку директора КП “Електротранс” Віктора Паламарчука, підприємство якого братиме участь у конкурсі, орендна плата автобуса чи маршрутки складатиме 1200 гривень на місяць. За розрахунками, щоденна виручка перевізника сягає 300-400 гривень, з яких підприємству-організатору має залишатися 60-70 гривень. За цим розкладом водії забезпечуватимуться належним рівнем зарплати, власники — доходом, а підприємство здійснюватиме необхідний ремонт, обслуговування та сплату всіх податків.
Як показало обговорення умов конкурсу, не всі учасники слухань сприймають їх оптимістично. Власне, загальна думка працівників управління і перевізників співпала: нові умови жорсткіші за старі й спрямовані на більший порядок на вулицях та комфортність пасажирів. Щодо інтересів тих, хто надаватиме останнім свої послуги, то вони спрямовані на зміну діючих тарифів. Але питання щодо цього у практичній площині вирішуватиметься вже після проведення конкурсу. Отже, на черзі наступні громадські слухання з тарифної політики.
Володимир Разуваєв