Вісім середньогабаритних автобусів і 50 тролейбусів поповнять транспортний парк КП “Електротранс” та виїдуть на маршрути. Нові великогабаритні автобуси, які планують закупити, мають покращити ситуацію із транспортом у віддалених мікрорайонах міста.
вісно, громадський транспорт — найдоступніший для всіх категорій населення. Але часто ця доступність означена лише нижчою, ніж, скажімо, таксі, вартістю проїзду. Бо ця доступність обмежується, коли зупинках, особливо віддалених, доводиться очікувати транспорту набагато довше, ніж сповіщають графіки руху. Особливо загострила проблему пандемія, коли за санітарними приписами обмежився вхід до салону усіх бажаючих.
Щоб покращити перевезення до віддалених та “спальних” мікрорайонів, у міській раді планують придбати нові автобуси, розповів заступник Хмельницького міського голови Микола Ваврищук.
Для закупівлі 50 тролейбусів, 10 з яких на автономному ходу, міська влада хоче взяти кредитне чи лізингове фінансування на суму майже 350 мільйонів гривень. “Це нам дозволить частково замінити старі тролейбуси, які можна буде використовувати на нових маршрутах. Орієнтовна вартість одного тролейбуса зараз близько 7 мільйонів гривень, тобто, ми говоримо про 350 мільйонів гривень. Утім, треба розуміти, що міський бюджет не здатний це витягти, якщо ми не підключимо кредитне або лізингове фінансування”, — зазначає Микола Ваврищук.
Щоб відновити рух транспорту на тих маршрутах, де наразі немає перевізників, і створити нові транспортні гілки, влада планує закупити вісім середньогабаритних автобусів і, тим самим, підтримати жителів Лезневого та Ружичної, де існує проблема з перевезенням, в тому числі і пільгової категорії населення. Орієнтовна вартість транспортних засобів — від 2,1 млн грн, тобто, на вісім автобусів потрібно близько 17 млн грн.
Через карантин, додає Микола Ваврищук, хмельницькі перевізники мають збитки. “Наразі ажіотажу серед перевізників немає. Ми провели конкурс, на який виносили шість маршрутів, і отримали лише дві пропозиції. Одна серед них — комунального підприємства, інша — приватного. На інші маршрути, як, до прикладу, №3, взагалі ніхто з перевізників не подав пропозицій”, — говорить заступник міського голови.
За його словами, на ті маршрути, що діють у місті та не мають перевізників, призначать тимчасових.
У свою чергу, приватні перевізники скаржаться на нестачу робітників — водіїв та спеціалістів, які можуть обслуговувати автобуси, особливо великогабаритні. “У мене на сьогодні простоює близько 15 автобусів, немає кому на них працювати, — розповів про ситуацію Олександр Мішин, який працює на великогабаритних автобусах. — Тому й на конкурс не подавався, бо не вистачає фахових водіїв, які уміють керувати великогабаритними транспортними засобами. Також не вистачає персоналу, особливо тих, хто може ремонтувати автобуси “Євро-5”, які не так просто обслуговувати. Плюс у місті є проблеми з організацією дорожнього руху — великогабаритний транспорт більше простоює, ніж їздить по маршруту”.
Допоки на вулиці літня пора, містяни не так потерпають від транспортних проблем, котрі, як правило, накопичуються восени, коли починається навчання в закладах освіти, закінчується сезон масових відпусток та відпочинку. За словами заступника міського голови, нині у Хмельницькому працюють над створенням “Плану мобільності міста”, завдяки якому поліпшиться інфраструктура перевезень..
Вікторія Катрич