Олександр Кузнєцов, водій:
— На жаль, досконало своїх прав я не знаю, але у випадках покупки неякісних товарів намагаюся їх повернути або обміняти. Рік тому на міському речовому ринку я придбав дочці подарунок до випускного вечора — босоніжки на підборах. Неприємним сюрпризом стало те, що вишукане і недешеве взуття прослужило лише день, коли донька взула їх вдруге, повністю відлетіла підошва. Звернувшись до продавця з претензією, у відповідь почув купу звинувачень, непристойностей, збитки мені так і не відшкодувати. Тоді мені забракло снаги довести цю справу до справедливого завершення, нині, думаю, вчинив би по-іншому. Тепер намагаюся купувати речі в магазині, де дають гарантійні талони і є шанси відстояти свої права.
Олена Підгірська, вихователь:
— Права споживача слід знати, бо нині продавці, підприємці часто намагаються ошукати клієнта. Коли таке трапляється зі мною, звертаюся у спілку захисту прав споживачів, де отримую кваліфіковану допомогу.
Василь Налипа, кондуктор:
— Вважаю, що у випадку порушень прав споживача постраждалий повинен бодай спробувати їх відстояти. Хоча нині, коли все корумповане, досягти справедливості складно.
Олександр Сірий, приватний підприємець:
— Я займаюся торгівлею, тому права споживача мені відомі. Запорукою успішного бізнесу є те, що я завжди дбаю про своїх клієнтів. Були випадки, коли на прилавки мого магазину потрапляла неякісна продукція (без цього, на жаль, не обходиться), але я завжди обмінюю товар на якісний, віддаю гроші споживачу, тобто йду назустріч клієнту.
Ольга Омельчук, пенсіонерка:
— Кілька років тому в центрі міста до мене підійшов представник мобільного оператора, тоді проводилася якась акція, і запропонував підключити якийсь там тариф. Я що у тому розумію, послухала. Думаю, чому б ні, такі вигідні умови для спілкування — треба спробувати. Вони мене направили до свого офісу, де я оплатила певну суму та підписала договір про надання послуг мобільного зв’язку. А згодом замість переваг, про які так гарно розповідали менеджери, мені почали приходити рахунки, попри те, що я розмовляла зовсім мало. Куди я тільки не писала, до адвоката звернулась, але що вдієш, коли у них там все продумано і договір складений грамотно, на їхню користь. Довелось сплатити понад 500 грн. боргу, адже вони почали погрожувати судовими позовами.
Кажу з власного гіркого досвіду, що в нашій країні правами людей ніхто не переймається, а тому перш, ніж щось підписати, треба сто разів перечитати, яким малим шрифтом воно не було б надруковане.
Віталій Діденко, водій:
— Зі мною досі не траплялося якихось серйозних випадків, коли були порушені мої права споживача. Бувало, що через необачність купував на ринку несвіжі продукти. Про який захист прав споживача може йти мова, коли, крім того, що товар прострочений, буває що й ліцензії немає? Та й чим доведеш продавцю, що ти саме у нього купував? Адже чеків на ринках не видають.