Соціум

Хмельничани з проблемами слуху викликатимуть міліцію і лікарів смс-повідомленнями

Хмельницький став першим містом у Західній Україні, в якому городяни з вадами слуху та розладами мовлення зможуть самостійно викликати екстрені служби “102” і “103” за допомогою смс-повідомлень. Цією послугою нині вже користуються люди з особливими потребами Києва, Вінниці, Житомира, Козятина, Чернігова, Севастополя та Харкова.

 

 

 

Хмельницький став першим містом у Західній Україні, в якому городяни з вадами слуху та розладами мовлення зможуть самостійно викликати екстрені служби “102” і “103” за допомогою смс-повідомлень. Цією послугою нині вже користуються люди з особливими потребами Києва, Вінниці, Житомира, Козятина, Чернігова, Севастополя та Харкова.

Соціальний проект “Почуй мене!” стартував ще в 2009 році. Ініціював та втілює його, за підтримки міських та обласних екстрених служб, телекомоператор “Київстар”. За його кошти операторські місця швидкої допомоги та міліції були облаштовані комп’ютерним обладнанням та забезпечені спеціальними номерами. На них, у випадку надзвичайної ситуації, зі своїх мобільних телефонів люди з вадами слуху і мовлення надсилатимуть свої прохання про допомогу. Після отримання смс диспетчерам автоматично висвітлюватиметься вся інформація про абонента: його особові дані, фізіологічні особливості, діагноз і, найважливіше, домашня адреса.

“Для того, щоб виклики від людини приймалися, вона має зареєструватися в спеціальній базі даних, яку формує, веде і передає в екстрені служби обласна організація Українського товариства глухих (УТОГ). Під час реєстрації абоненти отримають пам’ятки з номерами, які відомі тільки учасникам проекту і на які вони відсилатимуть свої виклики. Ми розробили кілька варіантів текстових повідомлень. Якщо хворий чи потерпілий знаходиться не за домашньою адресою, то він обов’язково мусить вказати своє місце перебування, аби медики чи міліціонери знали, куди їхати. Якщо ж абонент удома, то він може надіслати порожню смс, такі також опрацьовуватимуться. На знак підтвердження прийому від екстрених служб людині обов’язково приходитиме зворотне текстове повідомлення”, — пояснює менеджер зі зв’язків з громадськістю філії “Київстар” у Львові Віктор Гальчинський.

Як розповів голова обласного УТОГу Микола Адамчук, в області вади слуху мають 1600 людей. В Хмельницькому на обліку з цими проблемами стоять 394 особи і лише третина з них має мобільні телефони. “Таким людям важливо відчувати, що їх негаразди не залишаються поза суспільною увагою. І цей проект — доказ тому. Сподіваюся, що завдяки йому багато з цих людей зможуть вчасно отримати кваліфіковану допомогу і, що головне, викликати її вони відтепер зможуть самотужки”, — сказав він.

Також Микола Адамчук висловив надію, що найближчим часом цією послугою зможуть скористатися й мешканці районів області. Компанія “Київстар” погодилася розширювати географію проекту навіть у найвіддаленіші куточки краю. Основне, щоб УТОГ провів реєстрацію людей, а правоохоронці і медики погодилися на продовження цієї співпраці.

До речі, в обласному управлінні міліції повідомили, що вони готові приймати смс-повідомлення з районів, бо міський операторський пункт, який уже облаштований необхідною апаратурою, з’єднаний з обласним. Завдяки цьому вони без проблем можуть реагувати на всі смс-виклики в межах області.

Ольга Цимбалюк
Фото Дмитра Свідерського

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *