У Хмельницькому продовжують ремонтувати дороги. Від ямкового, який узагалі не проводиться в цивілізованому світі, місто відмовилось, надавши перевагу суцільному методу, який набагато дешевший і водночас якісний.
Навесні оновлюється не лише природа. Хочеться причепуритися всім. І нашому місту також. І мова йде не лише про прибирання. Хмельницький кращає просто на очах. Й оновлюється: нові тротуари, нові пішохідні доріжки, нові дороги… Буквально вчора спостерігала, як активно використовується велосипедна доріжка на вулиці Прибузькій. І навіть дивуєшся, що велосипедистів у нас так багато — раніше їх не було видно. Одні “розчинялися” в автомобільному потоці, інші взагалі остерігалися виїжджати на вулиці, адже було досить небезпечно. А ось тепер на велосипедних доріжках їм комфортно. Хіба це не додає хмельничанам хорошого настрою?
Як власне і те, що в місті постійно ремонтуються (і будуються) дороги. Бо ж приємно, коли ідеш облаштованим тротуаром, їдеш машиною по якісному автомобільному полотну, тебе не розхитує з боку в бік на ямах, яких, як правило, на наших дорогах тьма-тьмуща.
Суцільний метод ремонту доріг у Хмельницькому почали застосовувати ще у 2017 році. Суть його в тому, що зношений верхній шар знімається і замість нього вкладається новий шар покриття. Цей метод не лише набагато якісніший, а й втричі дешевший за капітальний ремонт і незрівнянно ефективніший за ямковий, коли просто засипалися ями на дороги, і через рік дорогу знову треба було лагодити.
Саме тому на поточний ремонт вулично-дорожньої мережі міста суцільним методом у бюджеті на 2020 рік було передбачено 45 мільйонів гривень, до переліку ввійшло дев’ять об’єктів.
На жаль, коронавірус коригує плани. Василь Новачок, начальник управління житлово-комунального господарства міської ради, каже, що через оголошений карантин, зупинку виробництва, торговельних об’єктів надходження до бюджету значно зменшилися. Відповідно зменшаться й обсяги капітальних ремонтів доріг. У кінці травня відбудеться сесія міської ради, на якій відкоригують видатки на ремонт вулично-дорожньої мережі.
Василь Новачок зазначив, що серед цих дев’яти об’єктів є частина торішніх, які вже завершили: “Це — вулиці Бандери, Шевченка, Старокостянтинівське шосе. Нещодавно ми розпочали ремонт на вулиці Свободи (на відрізку між вулицями Вайсера та Прибузької). Ідуть підготовчі роботи. Зніматиметься верхній шар дорожнього полотна. Потім з допомогою асфальтоукладальника рівномірно розподіляють асфальтобетонну суміш по усій площі полотна — виходить рівне суцільне покриття дороги.
Також дорожні працівники замінюватимуть бордюри уздовж тротуарів. У місцях пішохідних переходів бордюри матимуть пониження. На ремонт цієї ділянки у бюджеті передбачали 5,5 мільйона гривень. У цьому році також заплановано відремонтувати суцільним методом ділянку на вулиці Трудовій (від Чорновола до Пілотської). Відремонтувати збираємося також відрізки вулиць: Чорновола (від Госпітальної до Гальчевського), Кам’янецької (поблизу перехрестя з вулицею Купріна), Панаса Мирного (від будинку №5 до вулиці Залізняка), а також Свободи (від Шевченка до Проскурівської)”.
Попри все, влада сподівається, що протягом літа вдасться виконати основні роботи.
Як зазначив на своїй сторінці у Facebook міський голова Олександр Симчишин: “Чи не найважче у цей час — зберігати баланс між вирішенням оперативних завдань, пов’язаних з боротьбою з COVID-19, та реалізацією стратегічних планів… Так, як ми планували, цього року не буде, але налаштовані відпрацювати максимально і змінювати місто щодня, як і раніше!
Розпочався капітальний ремонт провулку Купріна та будівництво зливової каналізації (вздовж оптового продуктового ринку “Дубове”). Загальна площа ремонту — 4025 кв. м. Довжина колектора зливової каналізації — 539 м, діаметр — 500 мм. Крім колектора зливової каналізації та дороги, тут будуть тротуари та в’їзди до підприємств та організацій, що поруч.
У співпраці з “Новою поштою” отримали в подарунок для міста і встановили інформативне табло для велосипедистів. Їх має бути чотири. Раніше “Нова пошта” подарувала 1000 велопарковок”.
Тетяна Кравцова