Сьогодення

Нове життя старих тролейбусів

Наприкінці серпня комунальне підприємство “Електротранс” випустило на лінію оновлений тролейбус №237. Його відремонтували власними силами. Насамперед у ньому переварили каркас, обшили новим металом. Для утеплення між обшивками заклали пінопласт. Стелю та боки обшили новим пластиком, підлогу встелили фанерою, а зверху гумовим покриттям. З металу зварили нові каркаси пасажирських крісел. Змін зазнав не тільки зовнішній вигляд тролейбуса, але і його внутрішні деталі.“Оновили ходову частину та систему кермування, зокрема замінили задній міст, редуктор головної передачі, бортові редуктори, карданний вал, гальмівні циліндри, амортизатори, насос підсилювача керма тощо. Від старого тролейбуса залишилася хіба що згадка. Тяговий двигун, мотор-вентилятор та компресор ― і ті проходять капремонт. Насамкінець тролейбус пофарбували і встановили нові шини”, ― розповідає начальник депо підприємства Олексій Трачук. Реконструкцію старого тролейбуса “Електротранс” виконав за власні кошти, витративши при цьому 856 тисяч гривень.

Відновлювати тролейбуси власними силами значно дешевше, аніж відправляти їх на ремонт у інші міста. Включно з транспортними витратами відновлення тролейбусів обходиться у понад 1,2 мільйона гривень. Раніше в інших містах капітально відремонтували ще чотири тролейбуси: №№198, 253, 275, 284.
За словами директора ХКП “Електротранс” Віктора Паламарчука, до цього часу фахівці ремонтної бригади займалися відновленням тролейбусів лише тоді, коли могли відволіктися від проведення мілких та середніх ремонтів. Оскільки завдань було багато, а вільного часу обмаль, реконструкція тролейбуса №237 власними силами тривала два роки. Це був уже другий тролейбус, який підприємство відновило самотужки. Перший №261 капітально відремонтували ще чотири роки тому.
Однак віднедавна в “Електротрансі” задумалися про те, щоб спрямувати на відновлення тролейбусів більше зусиль. Наразі вкомплектовують бригаду з механіків, зварювальників та інших спеціалістів, які займатимуться виключно реконструкцією старих тролейбусів. До кінця року на підприємстві планують випустити на лінію ще один капітально відремонтований тролейбус №262.
“Міський голова Олександр Симчишин поставив нам завдання щороку відновлювати до п’яти тролейбусів. Для цього з міською радою маємо погодити відповідні розрахунки й укомплектувати спеціальну бригаду. До речі, відновлюємо тролейбуси, які вже не придатні до подальшої експлуатації. На обліку маємо 22 старі тролейбуси, з яких 12 спишемо, решту спробуємо відремонтувати”, ― каже Віктор Паламарчук.
В “Електротрансі” налічується до 80 “рогатих”, із них 23 нових. Завдяки лізинговій програмі найближчим часом тут сподіваються отримати ще 10 нових тролейбусів, половина з яких буде на автономному ходу. З початку вересня на лінію щодня виїжджають 76 тролейбусів.

Ірина Бабієнко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *