Соціум

Місто отримало бюджет та нові ставки податків і зборів

На позачерговій десятій сесії міської ради депутати затвердили чотири галузеві програми, бюджет міста на 2017 рік, зокрема й розвитку, а також ухвалили рішення про місцеві податки та збори.

На позачерговій десятій сесії міської ради депутати затвердили чотири галузеві програми, бюджет міста на 2017 рік, зокрема й розвитку, а також ухвалили рішення про місцеві податки та збори.

Остання в 2016 році сесія міської ради під головуванням міського голови Олександра Симчишина пройшла надзвичайно конструктивно. Майже одноголосно депутати ухвалили 22 проекти рішень, включених до порядку денного. А також затвердили чотири галузеві програми: реалізації молодіжної політики та розвитку фізичної культури і спорту, розвитку освіти, “Здоров’я хмельничан”, утримання та розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою міста Хмельницького, врахувавши пропозиції, що вносились депутатами під час роботи в постійних комісіях.
Скажімо, на фінансування Комплексної програми розвитку освіти міста Хмельницького на 2017-2021 роки, яка була й залишається серед пріоритетних, передбачено 1,97 млрд. грн. Значна сума фінансування буде спрямована на капітальні видатки. Зокрема, заплановані будівництво дошкільного навчального закладу в мікрорайоні Озерна (41 млн. грн.), дошкільного навчального закладу в Лезневому (18,1 млн. грн.), загальноосвітнього навчального закладу на Озерній (58,8 млн. грн.), добудова та реконструкція приміщень двох діючих навчальних закладів відповідно до потреб мікрорайонів міста (майже 30 млн. грн.) та інші заходи. Загалом на розвиток матеріально-технічної бази закладів освіти міста планується щорічно виділяти від 50 до 60 млн. грн. Також щорічно до 80 млн. грн. передбачено використовувати на функціонування й розвиток установ та закладів професійно-технічної освіти різних форм власності та підпорядкування.
Щодо кошторису міської програми “Здоров’я хмельничан на 2017-2021 роки”, то його затверджено в межах 230,5 млн. грн. Чільне місце займає покращення матеріальної частини галузі охорони здоров’я: забезпечення лікувально-профілактичних закладів сучасним рентгенівським обладнанням; придбання для міського перинатального центру та дитячої лікарні сучасного медичного устаткування для екстракорпорального запліднення, моніторингового спостереження за станом матері й плоду; запровадження електронного запису на прийом до лікаря в усіх міських медичних закладах та його програмного забезпечення та інші. Серед очікуваного — забезпечення населення послугами сімейної медицини на рівні 75%, покращення виявлення захворювань на ранніх стадіях та зниження рівня смертності у працездатному віці, зниження малюкової смертності, забезпечення хоспісними ліжками відповідно до рекомендацій ВООЗ (1 ліжко на 10 тисяч населення), зниження рівня захворюваності на туберкульоз тощо.
Реалізація Програми утримання та розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою передбачає підвищення якості житлово-комунальних послуг, удосконалення системи управління ЖКГ, розвиток конкуренції та сучасних форм самоорганізації населення, активізацію діяльності діючих ОСББ і створення нових, покращення технічного стану доріг та мостових споруд, якості освітлення міста, виведення з експлуатації ветхого житлового фонду та інші. На фінансування цієї програми з міського бюджету передбачено 488 млн. грн.
Бюджет міста Хмельницького на 2017 рік загалом був зустрінутий без дискусій, оскільки пройшов не лише попереднє обговорення в постійних депутатських комісіях, а й громадську презентацію. Критичні зауваження висловив лише Олександр Сидорук (фракція “Поруч”): “Чому в бюджеті закладено збільшення видатків на енергоносії саме на 19,8%, а це більше 3,5 млн. грн.? У бюджет закладено більше семи мільйонів гривень матеріальної допомоги, а ми ще не до кінця зрозуміли, як були використані попередні шість у бюджеті 2016 року? Скільки з них за зверненнями депутатів, які розміри виплат і чи дійсно варто збільшувати обсяг видатків на цю мету? Паралельно пропонується збільшити на 60% фінансову підтримку громадським організаціям інвалідів і ветеранів. Наскільки це доцільно робити при збільшенні видатків на допомогу незахищеним верствам населення до 7 млн. грн.?” Пан Сидорук запропонував зняти з розгляду додаток №5, який передбачає розподіл 300 млн. грн. на капітальні видатки й просив залишити лише фінансування тих об’єктів, будівництво яких розпочато в 2016 році. Міський голова Олександр Симчишин досить критично відреагував на цей виступ, зауваживши, що при великому бажанні з жовтня, коли фактично розпочалася робота над новим бюджетом, можна було вникнути й досконало зрозуміти кожен пункт. За його словами, ця пропозиція може зірвати фінансування соціально значущих об’єктів. Депутати пропозицію Сидорука не підтримали і при голосуванні вона набрала лише один голос.
“Бюджет не можна назвати відмінним чи добрим, — так пізніше прокоментує новий фінансовий документ міста міський голова в розмові з журналістами. — Я його оцінюю як задовільний. Цей бюджет дасть Хмельницькому можливість жити, розвиватися й рухатися вперед. Фактично всі справи, розпочаті в освіті, охороні здоров’я, житлово-комунальній сфері, соціальні ініціативи, покращення інфраструктури, будівництво дитсадків, навчально-виховних закладів, нових соціальних об’єктів, продовжаться в 2017 році”.
Було розглянуто й бюджет розвитку, до якого зазвичай депутати беруться лише в березні. Тож буде можливість вже в січні продовжити будувати розпочаті об’єкти й виготовляти кошторисно-проектну документацію на нові.
У бюджеті повністю враховані всі видатки по заробітній платі, причому не тільки кошти субвенції, а й ті, за які відповідає місцеве самоврядування. З додаткових навантажень на міський бюджет — фінансування профтехосвіти, компенсація за пільговий проїзд та інші пільги, видатки на енергоносії для всіх бюджетних установ, оплата праці непедагогічним працівникам. На кожного школяра та дошкільня передбачено 100 гривень у загальні фонди закладів, молодші школярі, діти загиблих учасників АТО і діти поранених учасників Революції гідності будуть харчуватися безкоштовно. Виділені кошти для медико-соціальних програм: безкоштовні ліки “на тумбочку”, безкоштовний прийом у травмпункті, реанімаційному відділенні, обстеження на МРТ і т.д.
Аби все це реалізувати, обов’язково має бути виконана дохідна частина бюджету. Тож у 2017 році прогнозовано, що доходи до міського бюджету складуть 2,346 млрд. грн., у тому числі загального фонду — 2,232 млрд. грн., спеціального — 114,3 млн. грн., зокрема бюджету розвитку — 16,3 млн. грн. Майже 600 мільйонів принесе податок з доходів фізичних осіб. Також бюджет поповниться коштами єдиного податку, податку на землю та акцизного збору.
Щодо видатків міського бюджету, то вони заплановані у розмірі 2,358 млрд. грн., з них загального фонду — 1,993 млрд. грн., спеціального фонду — 365 млн. грн.
Також затверджено резервний фонд в обсязі 7 млн. 454 тис. грн.
Ухвалено також рішення про місцеві податки та збори. Зміни зумовлені прийняттям державного бюджету, в якому мінімальна заробітна плата складає 3200 грн., та податкового законодавства, що збільшує навантаження на малий та середній бізнес. Зростає єдиний податок, єдиний соціальний внесок, інші видатки, пов’язані з орендою житла та нежитлової нерухомості, транспортним і паркувальним зборами.
Голосуючи за місцеві податки та збори, хмельницькі депутати зменшили їх фактично вдвічі, не побоявшись навіть зменшення надходжень до міського бюджету. Підтримку знайшла пропозиція депутата Віталія Діденка щодо зміни відсоткової ставки оподаткування ІІ групи підприємців, яких у Хмельницькому налічується 6,5 тисячі. У більшості міст України ця ставка складає 20%, а у Хмельницькому — 15%, це мінус 160 гривень. Таким чином, депутати постаралися зменшити удар по кишені малого та середнього бізнесу і дати можливість йому залишатися на плаву.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *