Але аналіз сану розрахунків мешканців міста за спожиті від початку року комунальні послуги свідчить, що не всі хмельничани свідомо ставляться до обов’язку вчасно сплачувати за звичні зручності: воду, тепло, вивезення сміття, обслуговування житла. Ситуація дуже передбачувана, бо якщо кошти не надходитимуть на рахунки комунальних підприємств, вони перестануть надавати нам послуги і життя втратить комфортність та зручність. Борги створять масу проблем для міста в цілому та кожного хмельничанина зокрема. Ось що думають про невчасні розрахунки за надані послуги керівники комунальних підприємств Хмельницького.
Світлана Остап’юк, заступник директора КП “Хмельницьктеплокомуненерго”:
— Борги — велика проблема для підприємства, адже через них відбувається збій у налагодженій роботі. Наразі маємо до 50 мільйонів гривень боргу за несплачені населенням послуги. Для нас така ситуація неприпустима, адже ми зобов’язані вчасно розраховуватися за поточне споживання газу, особливо в опалювальний період, який у тарифі займає 86%. Середньомісячне споживання газу складає приблизно 12 мільйонів кубічних метрів, а це — 100 мільйонів гривень. Ці кошти мають вчасно надійти до енергопостачальника, інакше співпраця припиниться і будуть виставлені штрафні санкції. У результаті ці проблеми позначаться на простих громадянах, які є споживачами тепла та гарячої води, бо вони не отримають належних послуг. А тому закликаю відповідально ставитися до наших партнерських відносин: ми вам — якісні послуги, ви нам — вчасну проплату за них. Гарних вам свят!
Владислав Кривенчук, директор КП “Спецкомунтранс”:
— Почну з того, що чи не вперше за останні кілька років у жовтні, листопаді та грудні спостерігаємо понад стовідсоткові розрахунки за надані підприємством послуги. Тому хочу подякувати за розуміння сумлінним платникам і звернутися до тих, хто боргує за вивезення сміття. Прикро казати, але на початок грудня борги населення становлять 130 тисяч гривень. Для “Спецкомунтрансу” — це велика проблема, адже ми не змогли вчасно розрахуватися зі своїми працівниками. У кожного є сім’ї, діти, життєві потреби. Крім того, через відсутність коштів ми не можемо придбати сучасну техніку, замінити старі контейнери для сміття. Скажімо, щоб придбати індивідуальні контейнери на 120-220 літрів лише для приватного сектора, потрібно понад сім мільйонів гривень. Я звертаюся до всіх споживачів — мешканців багатоповерхівок та приватного сектора: пам’ятайте, що за надані послуги треба вчасно розраховуватися, адже від цього напряму залежить якість нашої роботи.
Віталій Кавун, директор КП “Хмельницькводоканал”:
— Усіх споживачів “Хмельницькводоканалу” щиро вітаю з Новим роком та Різдвом Христовим! Дякую за співпрацю тим, хто вчасно розраховується за водопостачання та водовідведення. Таких сумлінних платників, звичайно, набагато більше, ніж боржників. Однак наявних на сьогодні вісім мільйонів гривень боргу населення — досить велика сума. На жаль, саме борги не дозволяють підприємству повністю виконати програму розвитку з ремонту мереж і обладнання, реконструкції об’єктів, оновлення матеріальної бази. Борги споживачів тягнуть за собою наші борги за електропостачання і позбавляють підприємство можливостей нормально функціонувати. Давайте в новому році будемо взаємно відповідальними!
Віктор Чапайда, начальник міського управління житлово-комунального господарства:
— У передноворіччя, чесно кажучи, не хочеться говорити про неприємне, однак від правди не сховаєшся. На жаль, житлово-експлуатаційні контори мають чималу заборгованість по розрахунках за надані послуги. Станом на 1 грудня цього року борг склав 9,6 мільйона гривень, населення боргує на суму 5,8 мільйона гривень. Це серйозна діра в бюджеті комунального господарства міста, яка створює нам чималі проблеми. Отож, шановні споживачі комунальних послуг, вітаючи вас із Новим 2017 роком та Різдвом Христовим, зичу міцного здоров’я, добробуту, а також достатку, якого вистачатиме на всі ваші потреби, зокрема й на оплату комунальних послуг!
Вікторія СТАНДРІЙЧУК