Днями в Хмельницькому були презентовані електромобілі японської компанії “Nissan” та американської “Tesla”.
Минулої суботи в офісі громадського руху “Нова економічна політика” представники бізнесу, влади й громадськості обговорили перспективи розвитку електротранспорту на Хмельниччині. Під час обговорення були презентовані електромобілі японської компанії “Nissan” та американської “Tesla”.
У жовтні минулого року сталася знакова подія для Хмельницького: у місті зареєстрований перший електромобіль “Nissan Leaf”. Проте популяризації цього екологічно чистого транспорту заважає відсутність спеціальних заправок, які впродовж 15-20 хвилин могли б зарядити авто. Першим кроком до вирішення цієї проблеми стане встановлення шести електрозаправок. Їх планують розмістити на туристичному маршруті, який пролягає через Хмельницький, Дунаївці, Кам’янець-Подільський. Проект буде реалізовано в рамках створення нового бренду області “Хмельниччина — зелене серце України”.
“Через глобальне потепління в світі і в нашому краї зокрема починають виникати проблеми з водою — міліють ріки, пересихають колодязі. Тому від того, як ми впроваджуватимемо екологічно чисті технології, залежить майбутнє наше та наступних поколінь. Нині Хмельниччина позначена на мапі держави як екологічно чиста область, а ми займаємо перше місце за кількістю національних парків, третє — за кількістю водних лікувальних бальнеологічних центрів. Якщо розвиватимемо екологічну сферу, область матиме колосальні вигоди. Тому під цю мету прописаний новий бренд Хмельниччини”, — розповів радник голови обласної ради, представник громадського руху “Нова економічна політика” Олег Демчук.
Власник компанії “АвтоЕнтер-прайз”, першого офіційного дистриб’ютора електромобілів в Україні Дмитро Ніконов розповів про перспективи розвитку екологічно чистого електротранспорту. За його словами, при інтенсивній їзді електромобіль окуповується власнику впродовж трьох років. Наприклад, у Харкові зареєстровано вже 500 таких автомобілів і встановлено 50 заправок. Більше того, спостерігається тенденція до збільшення їх кількості. Особливо вигідні електромобілі бізнесу. Так, одна з харківських компаній, яка надає послуги таксі, майже повністю зробила свій автопарк екологічно чистим.
“Кожне таке таксі проїжджає 500 кілометрів щодня. Тобто додаткові 53 кілограми вуглекислого газу, надлишок якого є причиною глобального потепління, не потрапляє в атмосферу. Збільшення кількості електромобілів означатиме покращення екологічної ситуації в Україні. Інакше — зростання кількості авто з двигуном внутрішнього згоряння відповідно збільшуватиме кількість шкідливих викидів. Тоді зранку ми будемо дивитися не лише прогноз погоди, а й рівень загазованості повітря, як це нині роблять у Китаї чи американському Лос-Анджелесі”, — наголосив Дмитро Ніконов.
Також він розповів, що його компанія займається виготовленням сільськогосподарської техніки, яка не споживає нафтопродуктів.
Усе ж нині у Хмельницькому найпопулярнішим електромобілем є “Nissan Leaf”. За словами заступника директора Автоцентру “ЛИГА-ІІ” Ігоря Галкіна, однієї зарядки автомобіля вистачає на 200 кілометрів пробігу, щоправда, на наших дорогах — лише на 170. Якщо навіть посеред дороги закінчився заряд і поблизу немає відповідних заправочних станцій, таке авто можна зарядити шляхом буксирування.
Розвитку електромобілів у Хмельницькому сприятиме й міська влада. У цьому запевнив міський голова Олександр Симчишин. “Ми обговорили з дистриб’юторами електрокарів можливість встановлення спеціальних заправок. Вони мають визначитися, які частини міста інфраструктурно підходять для цієї мети, а ми допоможемо їм у благоустрої ділянок під заправки. Також розглядаємо можливість обміну частини автопарку міської ради на електромобілі. У будь-якому випадку ми допомагатимемо у розвитку цього виду транспорту в Хмельницькому, адже він є екологічно чистим та економнішим порівняно з автомобілями з двигуном внутрішнього згоряння”, — наголосив міський голова.
Андрій ЯЩИШЕН
Фото автора