Соціум

“Ханума” знову на хмельницькій сцені

Нинішній ювілейний сезон обласний академічний музично-драматичний театр ім. М.Старицького розпочав з уже традиційної прес-конференції перед черговою прем’єрою. Минулого тижня журналістам презентували нову роботу творчого колективу театру: музичну комедію “Ханума”.

Нинішній ювілейний сезон обласний академічний музично-драматичний театр ім. М.Старицького розпочав з уже традиційної прес-конференції перед черговою прем’єрою. Минулого тижня журналістам презентували нову роботу творчого колективу театру: музичну комедію “Ханума”.

“Ідея поставити цю виставу виникла природно, адже ми давно шукали таку бадьору музичну п’єсу. “Ханума” зовні не надто замислуватий твір, але це насправді чудове, яскраве і цікаве сценічне явище для всіх: акторів, музикантів, глядачів”, — зазначив художній керівник театру Анатолій Пундик. Для постановки “Хануми” він запросив молодого, але вже відомого в Україні режисера зі Львова Людмилу Колосович. “Вважаємо, що це добре, коли в театрі немає постійних режисерів, нові особистості неабияк сприяють його розвитку, творчому імпульсу всієї трупи”, — пояснив своє запрошення.
“Ханума” — комедія грузинських авторів: драматурга А.Цагареллі та композитора Г.Канчелі. На радянському і пострадянському просторі вона була і залишається затребуваною та популярною. Мабуть, немає театру, де цю комедію не ставили, свого часу був навіть знятий кінофільм, який також мав величезний успіх. Досить сказати, що на хмельницькій сцені постановка “Хануми” вже третя в його історії. Отож зрозумілим було запитання до постановника: чим особливим вирізнятиметься нинішнє повернення до неї?
“Думаю нині, вже напередодні самої прем’єри: що оригінального робимо порівняно з іншими театрами? Головним завданням було зробити комедію… з комедії”, — такою оригінальною була відповідь Людмили Колосович. Природно, що завчасно відкривати всі особливості своєї роботи вона не стала, лише зазначила, що це буде легке, пластичне дійство. Драматичні актори співатимуть і танцюватимуть, в міру використовуватимуть національний грузинський колорит, зокрема як приправу — знаменитий акцент. “Для нас найважливішим було, щоб “Ханума” вийшла не українською комедією, а саме грузинською, натомість українською мовою”.
Показово, що переклад з російської авторів Рацера і Константинова Людмила Колосович особисто здійснила на українську, “намагаючись зберегти всі тонкощі грузинського гумору”. Ще одна особливість режисерського задуму: на відміну від традиційного оформлення вистави з використанням картин видатного грузинського художника, класика жанру примітивізму в живописі Ніко Піросманішвілі, що стало традиційним, на хмельницькій сцені глядач побачить роботи іншого майстра цього жанру Давида Мартішвілі.
Враженнями поділилися й інші учасники творчого процесу. Голов-ний диригент театру Леонід Деркач: “Надзвичайно цікаво було працювати з музикою, оркестровкою цієї вистави Гія Канчелі — одного з найвидатніших композиторів ХХ століття. Знаний симфоніст, він широко відомий і як автор музики до кінофільмів, театральних постановок, тонко розуміючи специфіку такої роботи. Для музикантів оркестру, акторів таке близьке знайомство з його особливим колоритом було захоплюючим”. Заслужений артист України Микола Валівоць: “Ханума” стала для нас не просто яскравою комедією, а справжнім святом у житті”. Заслужений артист України Степан Бортнічук: “Ця легка зовні комедія насправді змушує замислитися над багатьма таємницями людського існування, взаєминами між людьми”.
Отже, новою прем’єрою театру знову стане комедія. Анатолій Пундик і провідні актори вважають цю нинішню традицію виправданою: “Це бажання, щоб сьогодні люди прийшли у театр відпочити, забути хоча б на дві години всі навколишні негативи. Впевнені, що наша “Ханума” допоможе це зробити і нікого не залишить байдужим”. Що ж, чекатимемо прем’єрної вистави 11 березня і нового побачення з прекрасним мистецтвом Мельпомени.
Володимир Разуваєв

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *