Соціум

Транспортні війни…

Ситуація з тарифами приватних пасажирських перевезень у місті сколихнула  громаду. Для її роз’яснення заступник міського голови Андрій Капура запросив представників ЗМІ на брифінг.

 

Ситуація з тарифами приватних пасажирських перевезень у місті сколихнула  громаду. Для її роз’яснення заступник міського голови Андрій Капура запросив представників ЗМІ на брифінг.

Насамперед він нагадав, що рішенням виконкому міської ради від 26 лютого нинішнього року, йдучи назустріч пропозиціям приватних перевізників, були встановлені тимчасові тарифи для маршруток (3,5 грн.) та автобусів (3 грн.). Водночас територіальним відділенням Антимонопольного комітету України термін дії цих тарифів був визначений у два місяці. Після цього, зазначив Андрій Капура, мали відбутися громадські слухання, експертне дослідження фактичної собівартості перевезень у сучасних економічних умовах, наслідками яких став би відповідний регуляторний акт, здійснений міською владою: встановлення постійно діючих тарифів. Натомість, за його словами, перевізники не підготували необхідні матеріали з економічного обґрунтування своїх тарифів, отож міськвиконком був змушений, виконуючи рішення регіонального відділення АМКУ, повернути попередні тарифи у 3 та 2,5 гривні відповідно — з 15 вересня. Але незгодні з цим чотири підприємства приватних перевізників звернулися з позовом до міськрайонного суду скасувати це рішення виконкому міської ради і суд своєю ухвалою задовольнив його. “Відтак у місті зросла соціальна напруга, — відзначив Андрій Капура. — Нам не зрозуміла позиція суду, вважаємо її невмотивованою, а ухвалу міська влада оскаржуватиме в апеляційному суді”.
Альтернативну позицію виклали перевізники. За словами в. о. голови асоціації пасажирських перевізників “Поділля” Олександра Мішина: “Конфлікту з громадою міста і владою ми не хочемо, але маємо працювати в правовoму полі. АМКУ визначив термін дії тимчасових тарифів у два місяці, проте міська влада його не дотрималась. До громадського обговорення готові, однак міське управління транспорту і зв’язку не підготувало дані щодо пасажиропотоку, отже, це не наша вина, що не відбулися громадські слухання. За нашими ж підрахунками, ціна проїзду в маршрутках має бути вже 4 гривні. Свою позицію готові підтвердити конкретними розрахунками”.
Отже, кожна зі сторін залишилася при своїх інтересах.
Володимир Разуваєв

Щоб почути думку хмельничан щодо нинішніх цін на проїзд у транспорті, міське управління транспорту та зв’язку у понеділок запросило їх на громадські слухання. Таким чином міська влада хотіла визначити компромісну ціну проїзду, яка б влаштовувала і пасажирів, і перевізників.

На слухання зареєструвалося 340 людей, проте більшою частиною відвідувачів виявилися зацікавлені особи — перевізники, водії, члени їх сімей. Звичайні хмельничани практично проігнорували слухання, тому інтереси городян відстоювали лише громадські активісти. Гостре обговорення справедливої ціни на проїзд ледь не переросло у бійку. Так, під час виступу лідера міських батьківщинівців Лева Бірюка, який пропонував провести міський референдум для визначення компромісної ціни, деякі водії намагалися силоміць відібрати у нього мікрофон. Перекрикування опонента, переривання виступу доповідача стало нормою для цих громадських слухань. Не гребували цими методами обидві сторони.
Перший найбільш численний табір — перевізники, які переконували, що їх бізнес перестане бути рентабельним при ціні 3 гривні для маршрутки та 2 гривні 50 копійок для автобуса. Натомість, як наголошував представник ТОВ “Рембуд-транс”, приватний підприємець Віталій Полоницький: ринкова ціна проїзду — 7,5 гривні.
Представники громадськості цікавилися, яким чином підприємці рахували такі суми, й наполягали, що вони не вмотивовані. Як приклад, наводили інші міста України, які більші за площею, але вартість проїзду там нижча. Щоб визначити, скільки ж пасажирів маршрутка чи автобус перевозить упродовж дня, необхідно створити незалежну комісію. З такою пропозицією виступила низка активістів. Щоправда, ця ініціатива не надто припала до душі перевізникам…
Андрій ЯЩИШЕН
На фото: під час пікету приватних перевізників
Фото Миколи ШАФІНСЬКОГО

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *