Чергове, п’яте, засідання громадської ради при міськвиконкомі відчутно різнилося від попередніх зібрань, але водночас мало старі недоліки. Так, нарешті більш-менш впорядкувався хід засідання, без хаосу та майданних емоцій, у підготовці розгляду запланованих правлінням питань порядку денного взяли участь сформовані комітети. Натомість знову постраждали ініціативні бажання, котрі не вклались у затверджений регламент роботи, визначений двома годинами. Не пощастило і на повноцінний кворум: засідання розпочали лише 54 члени ради зі 110 за її списком. Щоправда, згодом кворуму додалося, але не надовго.
Чергове, п’яте, засідання громадської ради при міськвиконкомі відчутно різнилося від попередніх зібрань, але водночас мало старі недоліки. Так, нарешті більш-менш впорядкувався хід засідання, без хаосу та майданних емоцій, у підготовці розгляду запланованих правлінням питань порядку денного взяли участь сформовані комітети. Натомість знову постраждали ініціативні бажання, котрі не вклались у затверджений регламент роботи, визначений двома годинами. Не пощастило і на повноцінний кворум: засідання розпочали лише 54 члени ради зі 110 за її списком. Щоправда, згодом кворуму додалося, але не надовго.
Зрештою, робота розпочалася з дисциплінарного питання: на розгляд був представлений перелік з 22 прізвищ членів ради, які без поважних причин пропустили більше двох засідань. Отож постало закономірне запитання: що з прогульниками робити? Варіантів запропонували декілька, однак з’ясувалося, що дехто з цих недисциплінованих насправді хворів або був у відрядженнях, а дехто навіть брав участь у цей час в АТО. Захопившись наведенням порядку, ледь не позбавили членства тих, хто був у залі. Врешті обрали компромісний варіант: після останнього “китайського попередження” всім, під “гільйотину” виключення підвели лише двох, кому не пощастило виправдатися завчасно. На щось більше колеги цієї двійки не наважилися, зауваживши, що, якщо покарати ще 20 членів ради, кворуму надалі ніколи не буде. Образно кажучи, гора народила мишу, на ці задовгі пологи пішло 40 хвилин регламентного часу.
З семи затверджених голосуванням питань порядку денного засіданню вдалося повноцінно розглянути лише одне: про якість пасажирських перевезень у місті. Інформацію представив заступник начальника управління транспорту і зв’язку міської ради Сергій Шепурев. Зібрання однак було незадоволене тим, що звітує не керівник управління, отож, приймаючи весь вогонь на себе, заступник і пітнів, і червонів, і ніяковів під градом гострих запитань і претензій: щодо вартості проїзду в приватних автобусах та маршрутках, обслуговування в них пільговиків, графіка руху, контролю за ним, чи вивчається досвід інших міст тощо. Але члени громадської ради не лише справедливо критикували, а й вносили багато пропозицій, хоча не завжди доцільних та раціональних. Відчуття розбіжностей, гарячкуватих звинувачень без переліку конкретно зафіксованих порушень змусило головуючого визнати розмову “сирою та недостатньо підготовленою для прийняття рішення”. Відтак зібрання домовилося її продовжити наступного разу з “належним конструктивом” і обмежилося кількома відповідними зверненнями. На все це витратили понад годину, причому нечисленний кворум за цей час помітно схуднув.
Розгляд наступних п’яти питань порядку денного втратив сенс, адже для прийняття рішень не вистачить потрібного складу ради. Практично вичерпався і час для засідання за діючим регламентом. Очевидно, надалі правлінню ради доцільніше виносити на розгляд загального засідання менше питань, причому попередньо їх необхідно детально обговорювати і готувати в комітетах — як це роблять депутати міської ради при підготовці пленарних засідань сесій.
Як висновок спостережень за громадською радою нинішнього зібрання, схоже, можна вважати, що перші півроку її діяльності стали загалом етапом самовпорядкування. По його завершенню слід чекати дорадчого конструктиву для успішної роботи виконавчого комітету міської ради.
Володимир Разуваєв