16 липня відзначає 70-річчя головний художник академічного музично-драматичного театру ім. М.Старицького Олександр Долоянц, а в жовтні цього року — ще й 40 років творчого стажу.
16 липня відзначає 70-річчя головний художник академічного музично-драматичного театру ім. М.Старицького Олександр Долоянц, а в жовтні цього року — ще й 40 років творчого стажу.
Напрям діяльності майбутнього художника визначила доля, адже родина Долоянца багата на майстрів цієї професії. Саме від творчих родичів обрав своє захоплення Олександр. А згодом отримав освіту художника по живопису. До театру у Хмельницький його запросили на роботу 1975 року. Знову ж таки, доленосно, що того ж року у постановках “Кар’єра Артура Уі” Бертольда Брехта, “Макбет” В.Шекспіра та “Ханума” А.Цагарелі була особливо сильна сценографія. Адже створювали її відомі художники України — геніальний сценограф Данило Лідер, з якого у 1980-х почалося відродження української сценографії, та Марія Левитська, нині заслужений діяч мистецтв України, головний художник Національної опери. Одразу після знайомства Данило Лідер особисто запросив Олександра у свою школу-лабораторію сценографії при спілці театральних діячів України. Саме там молодий художник здобув основні навички професії. А з 1982-го Долоянц і сам став членом спілки театральних діячів.
За роки творчої діяльності Олександр Долоянц співпрацював з багатьма відомими митцями не лише України. До найяскравіших спогадів сам художник відносить роботу з заслуженим діячем мистецтв Анатолієм Літком та народним артистом, композитором Анатолієм Горчинським. У постановках з декораціями нинішнього ювіляра грало не одне покоління талановитих акторів. У творчому доробку сценографа — до 120 вистав. Першою з них стала “День відпочинку” В.Катаєва, режисер-постановник З.Шеремета 1981 року. А далі була “Солодка ягода” В.Шукшина, “Лють” Є.Яновського, “Наталка-Полтавка” І.Котляревського, “Циганка Аза” М.Старицького, “Сто тисяч” І.Карпенка-Карого, “Дай серцю волю, заведе в неволю” М.Кропивницького, “У неділю рано зілля копала” О.Кобилянської та багато інших. І в кожної вистави свій неповторний образ. Нині триває робота над сценографією до балету “Есмеральда”, яким колектив театру планує відкрити новий театральний 85-й сезон.
Попри різноманітність та різнохарактерність роботи, Олександр Долоянц для себе так і не може обрати, з яким жанром найлегше та найцікавіше працювати. За його словами, всі жанри цікаві та складні по-своєму. За винятком хіба дитячих казок. Адже у них, попри всі творчі амбіції, завжди потрібно пам’ятати, що дивитися їх буде найвибагливіший та найкритичніший глядач.
Марина Бортник