Без цього не вдасться здійснити реформи секторальні — й економічні, і гуманітарні. Під фундамент майбутніх реформ наразі закладено два документи — Концепцію реформування місцевого самоврядування і територіальної організації влади й Закон “Про засади державної регіональної політики”. Реформи передбачають повсюдність місцевого самоврядування, фінансову самодостатність громад, підвищення їхньої спроможності, а також відповідальності органів місцевого самоврядування перед громадою і державою.
Без цього не вдасться здійснити реформи секторальні — й економічні, і гуманітарні. Під фундамент майбутніх реформ наразі закладено два документи — Концепцію реформування місцевого самоврядування і територіальної організації влади й Закон “Про засади державної регіональної політики”. Реформи передбачають повсюдність місцевого самоврядування, фінансову самодостатність громад, підвищення їхньої спроможності, а також відповідальності органів місцевого самоврядування перед громадою і державою.
“Ми готові до змін, але змін виважених, мудрих та корисних для розвитку громад краю й країни загалом. Маємо не лише розуміти, які зміни нас чекають, а й доступно довести їх суть до кожного мешканця певної громади. Це буде непросто, оскільки практично весь механізм впровадження реформ місцевого самоврядування і територіальної організації влади зосереджено в урядових структурах та місцевих органах виконавчої влади. У депутатів та керівників місцевих рад ніхто не запитує, яким вони бачать майбутнє своїх громад. А в результаті прийдуть до депутатів із пропозицією схвалити усі ці зміни на сесіях. І саме тут відкрито широке поле для нашої з вами співпраці”, — зазначив голова облради Іван Гончар. Він також наголосив, що реформи мають бути зрозумілі людям і призвести до позитивних змін.
Голова Хмельницької ОДА Михайло Загородний запевнив, що готовий до співпраці не тільки з органами місцевого самоврядування, а й з усіма територіальними громадами області. Основним завданням реформи, наголосив він, повинна бути зміна розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування та виконавчої влади. Процес формування самодостатніх громад має створити такі громади, які володіли б матеріальними, фінансовими та іншими ресурсами в обсягах, достатніх для ефективної реалізації місцевого самоврядування, надання соціальних послуг на рівні, передбаченому загальнодержавними стандартами.
Про особливості роботи органів місцевого самоврядування Хмельниччини в умовах реформування вів мову перший заступник голови обласної ради Віктор Адамський.
Директор департаменту фінансів ОДА Сергій Пенюшкевич зауважив, що зміни податкового та бюджетного законодавства безпосередньо впливають на якість місцевих бюджетів.
Про основні принципи та особливості нових законів у сфері місцевого самоврядування поінформував заступник начальника відділу з питань внутрішньої політики, адміністративно-територіального устрою та інформаційного забезпечення виконавчого апарату обласної ради Микола Панасюк.
В обговоренні взяли участь Старокостянтинівський міський голова Микола Мельничук, Маківський сільський голова Анатолій Кушнір, міський голова Нетішина Олександр Супрунюк, Дунаєвецький селищний голова Анатолій Кухаренко, Волочиський міський голова Костянтин Черниченко. Голова Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України Василь Сидор доповів про першочергові завдання регіонального відділення в умовах реформування системи місцевого самоврядування та децентралізації влади.
Напрацьовані під час обговорення та обміну думками пропозиції будуть узагальнені й передані до центральних органів виконавчої влади та Верховної Ради України.
У роботі засідання також узяли участь в.о. Хмельницького міського голови Костянтин Чернилевський, голови районних рад, міські, селищні, сільські голови, керівники структурних підрозділів обласної влади.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК