Соціум

Новітню фізкультуру — у школи

Основи здорового способу життя закладаються в школі під час уроків фізичного виховання. Але застарілий спосіб викладання цього важливого предмета часто відштовхує від себе учнів. Щоб виправити ситуацію, минулої п’ятниці в Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти департамент освіти і науки облдержадміністрації та ГО “Об’єднання “Самопоміч” провели Форум вчителів фізичного виховання. Під час заходу відвідувачам були презентовані інноваційні методи викладання предмета.

Основи здорового способу життя закладаються в школі під час уроків фізичного виховання. Але застарілий спосіб викладання цього важливого предмета часто відштовхує від себе учнів. Щоб виправити ситуацію, минулої п’ятниці в Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти департамент освіти і науки облдержадміністрації та ГО “Об’єднання “Самопоміч” провели Форум вчителів фізичного виховання. Під час заходу відвідувачам були презентовані інноваційні методи викладання предмета.

Форум проводився задля обміну досвідом у впровадженні інноваційних методів викладання фізичного виховання в школах та вищих навчальних закладах, щоб прищепити молоді любов до здорового способу життя, а уроки фізкультури зробити оригінальнішими й цікавішими для дітей. Загалом форум зібрав майже 300 викладачів фізичного виховання з міста й області.
На захід завітали і представники Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (ІППО) та Львівського державного університету фізичної культури.
На жаль, матеріальне забезпечення вітчизняних шкіл відстає від розвитку сучасного спорту. Тому часто учні старших класів не можуть знайти для себе нічого цікавого. Щоб змінити ситуацію, викладач Львівського ІППО Наталя Сороколіт пропонує вводити нові незвичні спортивні вправи, які не вимагають якихось додаткових затрат на спортивний інвентар. Зате вони сподобаються сучасній молоді. Наприклад, це можуть бути вправи ритмічної гімнастики, які урізноманітнюють урок, аеробіка.
“Звісно, аеробікою більше хочуть займатися дівчата, але й юнаки також будуть у ній зацікавлені. Адже, займаючись у відповідних секціях, вони отримують динамічне навантаження, яке часто перевершує навантаження під час гри у волейбол чи футбол”, — поділилася Наталія Сороколіт.
Детальніше про різні види ритмічної гімнастики та інших інноваційні методи викладання фізкультури розповіла викладач Львівського державного університету фізичної культури Любов Чеховська. Вона вважає, що низький інтерес до фізкультури впливає на погіршення здоров’я молоді. Тому необхідно орієнтуватися на ті засоби, які пропонують українцям сучасні спортивні клуби. Окремі з них є надто дорогими для наших навчальних закладів, але їх елементи можна легко впровадити на уроках фізкультури. Зокрема, у Львові нині популярні система “Бодіфлекс”, танцювальна фітнес-програма “Зумба” (поєднання фізичних вправ з елементами танцю), флай-фітнес (фізичні вправи з елементами йоги в підвішеному стані), джампінг (виконання фізичних вправ на батуті). “Система “Бодіфлекс” розроблена американкою Грір Чайдлерс і складається з 12 класичних вправ. Її особливість — у методиці дихання під час виконання вправ. Годинне заняття “Бодіфлекс” дає можливості позбутися 3000 кілокалорій. Ця система дозволяє підліткам не лише позбутися зайвих кілограмів, а й скоригувати поставу, зміцнити м’язи. А це є дуже актуальним для молодого покоління, яке зловживає нездоровою їжею й деформує поставу під час сидіння за комп’ютером”, — наголосила Любов Чеховська.
Тренер-викладач відділення кікбоксингу Хмельницького обласного центру фізичного виховання учнівської молоді Максим Чайковський наголосив на важливості викладання цивільної оборони для школярів. Він вважає, що в умовах нинішньої гострої соціально-політичної ситуації дітям і молоді необхідно знати основи поведінки під час екстремальних ситуацій. Вони можуть трапитися на кожному кроці: зустріч зі злочинцями, військові дії, стихійні лиха. Шкільні предмети, які дають подібну інформацію, не завжди справляються з покладеними на них завданнями. Тому чимало молоді навіть не знає, як виміряти тиск.
Максим Чайковський пропонує, щоб на уроках фізичного виховання вчителі присвячували цьому час. Вони повинні акцентувати увагу учнів на важливості для їхнього життя таких навичок, а також необхідно викладати подібну інформацію в формі гри. Наприклад, щоб зацікавити дитину, вчитель фізкультури може показати учню основи самооборони.
“Звісно, ви — викладачі фізичного виховання, а не спеціальних бойових мистецтв. Але ви можете підготувати дитину до екстремальних ситуацій. Необхідно показати їй основи, навчитися правильно рухатися, продемонструвати якісь дієві удари й елементи захисту. В житті немає класичних вправ, все відбувається спонтанно. Головне — бути чесним з дитиною. Особливо в теперішній ситуації. Лише в кіно герой може справитися з озброєним противником. Якщо ви побачили зброю, необхідно тікати. Розуміння цього може врятувати життя”, — наголосив Максим Чайковський.
Учасники форуму задоволені отриманими знаннями. Основним підсумком заходу стало:   спорт — це запорука здоров’я й довголіття.
Андрій ЯЩИШЕН

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *